Mager wordende/achteruitgaande cavia

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Justice_

Mager wordende/achteruitgaande cavia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 00:50

Heey, ik heb mijn 5 jarige cavia altijd buiten, maar nu het zo hard vriest heb ik haar met de andere cavia en het konijn in de bijkeuken staan (ook koud, maar het vriest er niet). Ik merk alleen aan haar dat ze de laatste tijd erg in elkaar gedoken zit en veel magerder word, je voelt haar botten ook een beetje uitsteken als je haar aait. Eerder had ze dit nooit, ze eet ook wel genoeg (ik geef ze extra in de winter) en de andere beestjes eten haar eten niet op, want ik zie ook echt dat ze haar voer wel eet. Verder glanzen haar oogjes en vacht wel en kan ik geen tekenen van schurft of iets dergelijks vinden. Ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet, ik weet ook niet of ik haar naar binnen moet halen, maar dit lijkt me niet goed aangezien het binnen 19 graden is..

Onassa

Re: Mager wordende/achteruitgaande cavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:55

Als je het niet vertrouwd kan ik je maar 1 advies geven, naar de DA gaan met de cavia.
5 jaar is toch ook al best wel op leeftijd, of vergis ik me nu?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 01:16

5 jaar is al bejaard voor een caafje..

Krijgt ze voldoende vit. C??

als je het niet vertrouwd, gewoon ff langs de dokter..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 02:07

Kan ook gewoon ouderdom zijn Lachen Die van ons had dat ook vanaf die leeftijd ongeveer en is overleden als 8 jarige als ik me niet vergis. Maar die heeft wel altijd binnen gezeten.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 02:09

kijk eens goed in haar mond, kan ze wel goed kauwen? misschien eet ze wel maar kauwt ze niet goed en verteert zo het eten niet goed.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 02:13

de mijne is 8 jaar geworden, werd op het einde ook wat magerder maar als ie goed eet en niet sloom word ofzo hoe je je denk ik geen zorgen te maken;)

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:30

ga naar de DA, daar kunnen ze je wel vertellen wat hij/zij waarschijnlijk heeft. Misschien heeft ie last van de tanden?

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:38

Ik zou ook naar de dierenarts gaan...

Heb deze zomer mijn konijn vermagerd en in elkaar gedoken van zijn vakantieverblijf opgehaald. Heeft genoeg gegeten en gedronken, maar was op een of andere manier onderkoeld en uitgedroogd geraakt... Terwijl het andere konijn fit mee naar huis is gekomen. De dierenarts weet ook niet echt wat het geweest is. Vond het wel raar voor zo'n jong konijn (3 jaar) om dit te hebben.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:47

In de winter worden cavia's zoiezo wat magerder als ze buiten staan. Geen idee hoe het komt. Heb hier een aantal cavia's binnenstaan (lekker dik) en 2 cavia's buiten en ze krijgen allemaal hetzelfde hoeveelheid voer (heel veel voer) maar toch zijn de cavia's buiten dunner dan de andere. Zorg voor voldoende stro en hooi waar ze zich warm kunnen houden en voor soortgenootjes.

Als hij té mager word, naar de DA gaan, dan is er wat anders aan de hand.

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 16:11

Martine123 schreef:
de mijne is 8 jaar geworden, werd op het einde ook wat magerder maar als ie goed eet en niet sloom word ofzo hoe je je denk ik geen zorgen te maken;)

ja nou, ze word dus wel (heel erg) sloom Nagelbijten / Gniffelen

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:14

Onze cavia is met kerst vorig jaar doodgegaan ;(
Hij werd zwakker,at minder en werd mager.Erg zielig,maar hij was al flink oud en had bronchitis! :\ Dus toch nog een taaie caaf!
Maar ik zou idd even naar de DA gaan,al is je cavia natuurlijk al wel oud als ie vijf is.

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 17:54

Heey, ben maandag naar de DA geweest met haar, die zei dat er niks aan de hand was met haar, omdat ze nog goed at. Maar ik vertrouw het toch niet helemaal hoor, hoe kan zo'n beestje zo snel magerder worden?

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:32

Ik ga er even vanuit dat de DA weet wat hij zegt... Maar hou je beestje maar in de gaten... Sterkte!!!

Ik heb een dwergpapegaai die al 8 keer het licht heeft gezien en dan weer op zijn stok zit alsof er niets is gebeurt!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:39

5 jaar is al redelijk op leeftijd, Ik had een cavia die 7 is geworden en de laaste jaartjes ook wat magerder was dan dat ze was. :) dus t hoeft niks ernstigs te zijn