Aquarium verplaatsen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Aquarium verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 15:56

Ik vroeg me af of iemand dit misschien weet, als je een bak van 54 liter hebt(60x30x30). Kan je deze dan verplaatsen incl. inhoud? Of kan hij dan ook doormidden breken netzoals een groter aqua?

marieke84

Re: Aquarium verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:59

kun je hem niet op een stevige plank zetten en dan verplaatsen?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:02

Zorgen dat je een paar SCHONE emmers hebt(dus geen zeepresten erin etc.), water grotendeels eruit, vissen in de emmers, en dan de bak verplaatsen en daarna alles er weer terug in.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 16:05

Nou ik stel deze vraag eigenlijk algemeen omdat ik het aqua nog niet heb, maar ik misschien wel ga verhuizen over een halfjaartje. En waar ik aan zat te denken is om hem iemand kado te geven, maar dan dat hij hier indraait en daarna daarnaartoe gaat en dan pas de vissen erin. Maar ik weet niet of dit zo handig is. (het moet natuurlijk wel een verrassing blijven). Dit laatste is nog niet zeker hoor, maar een van de dingen die ik in gedachten heb om evt. kado te doen Lachen De reden dat ik twijfel is omdat degene misschien binnenkort verhuisd, maar dit is allemaal nog niet zeker...

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:07

Het is niet aan te raden om een gevuld aquarium te verplaatsen Lachen De kans dat hij gaat lekken is nu eenmaal aanwezig. Je kunt hem wel laten indraaien en daarna al het water in emmers vervoeren en het aquarium dus zo leeg mogelijk. Als je het grind erin laat moet je zorgen dat de bodem goed ondersteund wordt tijdens het verplaatsen

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 16:09

Ok thnx Lachen Ik heb hiervoor een meterbak gehad en die heb ik dus weggegaan omdat die moeilijk te verplaatsen is als ik weer ga verhuizen, maar eigenlijk mis ik het best wel Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 01:28

Ik zou het niet doen, zeker niet van het ene huis naar het andere. Als je binnenshuis wilt verplaatsen zou ik minimaal de helft eruit halen, wil je hem echt naar een ander huis verhuizen dan kun je hem beter helemaal leeg halen, evt het water in emmers vervoeren zodat hij niet weer in hoeft te draaien maar als je de bak vol laat zitten heb je bij aankomst alles door elkaar liggen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:27

Het is trouwens wel belangrijk dat je je filter zo snel mogenlijk weer laat draaien. Anders gaan alle bacteriën erin dood. Dus bij aankomst thuis in een emmer water je filter weer aanzetten.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:10

Dat is waar inderdaad Tara, ik geloof zelfs dat dat binnen het uur moet?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:49

De precieze tijd durf ik niet te zeggen. Maar inderdaad wel zo snel mogenlijk.