Kat doet raar sinds 30-12-08

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Kat doet raar sinds 30-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 21:31

Hallo bokkers.

Thuis hebben wij 4 katten rondlopen waarvan 1 er niet houd van oud & nieuw.
Nu is dat normaal geen probleem.
Ayla zoekt gewoon haar rust op zolder op en komt daarna weer naar benden.
Nu heeft ze al sinds de 30e niks gegeten en vrij weinig gedronken.
Gister heeft ze de hele dag in de tvkast gelegen (geen probleem) en is toen rond 3 uur (nadat wij haar erruit hebben gehaald), 4 keer naar de bak gegaan en heeft daarvan 2 keer wat gedaan.
Vandaag wil mevrouw nog steeds niet eten. Ook wil ze nog in de kast liggen terwijl de rust al lang teruggekeerd is.
Inmiddels slaapt ze weer gewoon in haar mandje, alleen eet ze dus niet en drinkt ze niet. Net heeft ze voor het eerste weer gedronken en dat was fijngemale sheba met kip smaak.
Hiervan heeft ze ongeveer de 1/4 van gedronken.
Vandaag is ze 6 keer naar de bak gegaan, waarvan 2 keer een klein beetje gepoept en de rest een klein beetje geplast.
Het poepje van daarnet stonk onwijs, maar niet naar gewone kattenpoep.

Ook is het vreemd dat we haar gewoon kunnen aaien en kunnen optillen, terwijl dit normaal totaal niet gaat!

Wat kan dit zijn?

ellepel

Re: Kat doet raar sinds 30-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:33

kan zijn dat ze nog van slag is.
hier word nog wel geknald hoor.

kan ook zijn dat ze toch wat onder de leden heeft.
denk dat je anders morgen even met een dierenarts moet bellen en vragen of het verstandig is als je met de poes langskomt

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 21:46

Gaan we waarscheindelijk ook doen.
Heb haar nog geprobeerd te tempraturen maar dat is geen succes.
Het nadeel is dat ze zo'n schuwe poes is waardoor het bij de DA vrees ik ook een heel gevecht gaat worden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 02:30

Hier is een van de katten ook nog een beetje van slag door oud en nieuw, het zou zomaar kunnen terugkomen, nietwaar? Vork In kattenlogica dan. Ik zou het nog een paar dagen aankijken, als het niet opknapt toch maar even naar de da. Als je meteen gaat is het alleen maar extra stress voor haar, bovenop de vuurwerkellende die ze net gehad heeft.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:50

Zolang ze nog wel wat drinkt, zou ik me nog niet al te druk maken. Als ze wel stress heeft van oud en nieuw, dan zou ik bezoek aan de dierenarts, wat ook weer stress met zich meebrengt proberen te vermijden. Nja, jij weet het beste wanneer ze een zieke indruk maakt en wanneer het nodig is Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:25

katten mogen niet vasten want dan worden ze ziek, zaak is dus dat ze gauw weer gaat eten, zet haar lievelingskostje voor dr neer of probeer haar te paaien met andere lekkere dingen, kook anders wat kipfilet voor dr of neem wat rosbief van brood. ze moet wel blijven eten en drinken. Ze zou niet meer van slag moeten zijn van het vuurwerk maar misschien heeft ze wat geks gegeten en is dr maag van streek, toch maar even langs de dierenarts zsm

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 10:11

Qua drinken zou je een beetje kattenmelk kunnen proberen Lachen Blikvoer doet het hier ook altijd goed op momenten dat de kat slecht wil eten (gelukkig hebben we die nooit).

Hoe gaat het inmiddels met haar?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 12:02

@ Cissy; Zelfs dat wou ze niet! De andere katten hingen aan mijn benen toen ik kipfilet aan het koken was voor haar.
Doordat ze niet had gegeten konden we d'r ook geen medicatie geven tegen het vuurwerk, helaas.

@Xeno; Inmiddels gaat het stukke beter! Ze valt inmiddels weer aan op d'r eten en wordt extra verwend met blikvoer. Ze was toch wel wat magerder geworden (nooit een dikke kat geweest) dus vandaar de verwennerij!

Ze is weer veel actiever en wast zichzelf ook weer. Kan weer ongelovelijk chagerijnig doen (ze was ineens heel rustig) en mept de kitten weer uit haar buurt.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:30

Kijk aan! Haha! Hartstikke mooi! Nou, komt het toch weer goed. Is ze toch even een paar dagen goed van slag geweest van dat poedersuiker oud en nieuw (excusez le mot). Sorry, maar als mijn beesten het zo eng vinden, mijn kat er de hele dag tot alle chagerijnigheid voor binnen moet blijven, dan heb ik het er lichtelijk mee gehad Haha! Ik zeg, overslaan volgende keer! Ja