piepende hond in auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmieh0103

piepende hond in auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 17:19

Hoi,

Onze hond piept altijd heel erg in de auto. Echt bijna oorverdovend!
Weet iemand hoe je dat af moet leren?

het is een kruising tussen een paar spaniels en hij is bijna 3.

Alvast bedankt!!

Groetjes,
Kim

MamaMiesje

Re: piepende hond in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:22

Doet hij dat omdat hij het niet leuk vindt? Omdat de rit áltijd iets 'vervelends' (dierenarts, trimsalon) inhoudt?
Wellicht kun je oefenen door af en toe gewoon een klein rondje te rijden en dan er weer uit. Zo van: zie je wel, niks aan de hand.
Of anders afleiden tijdens de rit door hem een speeltje te geven?
Als je een lange rit maakt, blíjft hij het dan doen of houdt hij op als je maar lang genoeg negeert?
Als het echt te stressvol voor hem is en je hebt een lange rit voor de boeg, dan kun je altijd nog Bach Rescue proberen;dat kalmeert.

edit:
TinkerMuts @Bokt is zeer ervaren met honden, misschien kun je haar om informatie vragen?

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 17:28

Nee, meestal gaan we naar het bos.
Tijdens de rit heeft hij helemaal geen aandacht voor een speeltje of brokje.
We zouden wel heel vaak kleine rondjes rijden idd, maar daar zitten mijn ouders niet zo op te wachten..
Het bos is trouwens maar 5 minuten van ons huis en dan doet hij het ook.
Wat is Bach Rescue??

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:30

Een homeopathisch kalmerend middel in druppelvorm of spray:

Afbeelding

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 09:53

tja, niet mkkelijk op te lossen, hij is namelijk gewoon blij en opgewonden..

auto....bos....jippieeeeee

zal hem ook niets kalmerends geven omdat hij gewoon opgewonden blij is

negeren, en wat vaker een rondje rijden zonder ergens heen te gaan, maardat is eigenlijk best sneu voor hem Haha!

weet dus niet echt een kant en klare oplossing hiervoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:20

Klinkt alsof hij gewoon blij is dat 'ie mee mag en niet kan wachten tot 'ie lekker uit de auto mag om te rennen en te spelen. Geef 'm eens ongelijk!
Ik denk dat je zou kunnen proberen om 'm ook in de auto onder appèl te houden. Eentje rijdt, de ander is bezig met de hond. Korte opdrachtjes, en daarbij "lig" rustig aan steeds langer laten duren? Dan blijft de hond op jou gefocust en heeft hij minder tijd om aan het komende plezier te denken. Desnoods als hij erg piept even een keer de auto aan de kant, hond eruit (aan de lijn), stukje volgen, paar oefeningetjes, auto weer in, en ook daar weer wat oefeningetjes.
Is 'ie verder wel goed opgevoed en staat 'ie normaliter goed onder appèl?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:48

ff oftopic, wat is jouw onderschrift geweldig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:19

Gewoon waarheid Haha! hihi

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:14

Mijn hond deed het als pup ook, en heb het zo opgelost. Je hond zit in de auto, jij stapt in. Hond piept? Jij stapt terug uit en wacht tot hij stil is. (wordt hij niet stil, dan neem je hem uit de auto en terug in huis waar je hem negeert. ) Dan terug jij de auto in, desnoods blijven herhalen tot hij stil is als jij gewoon in de auto zit. De volgende stap is de motor aan zetten, procedure herhalen. Dan stukje rijden, straat rijden, ... Is misschien een hele hoop werk, maar uiteindelijk heeft hij het wel gesnapt. Nu geef ik hem soms nog een snoepje als hij werkelijk muisttil kan zitten in de auto. Dan weet hij dat hij het goed doet. Veel succes! Lachen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:28

Pfff, wat een werk AstraGirlie Haha! Als je een hondje hebt die een beetje hardleers is kon je accu wel leegraken van het elke keer opnieuw starten van de auto Haha!

Onze pup hebben we eerst op schoot genomen, na een paar weken werd hij al te groot op schoot en hebben we hem achterin bij onze volwassen teef gezet. Noooit problemen gehad Lachen Maargoed, hier heeft de TS niets aan Lachen

Doet hij het ook met lange ritten. Ik vind Sonja haar oplossing wel iets om te proberen. Afleiden, hij lijkt inderdaad gewoon enorm opgewonden omdat hij naar iets leuks mag. Misschien vaker naar de dierenarts rijden? Knipoog Geintje natuurlijk Tong uitsteken

Waar heb je hem in de auto overigens? Achterin, naast je? Kan hij je zien?

Je kunt sowieso proberen om de auto in te gaan en pas te gaan rijden als hij stopt met piepen. Dat je gewoon net zo lang wacht tot hij stil is. Is in ieder geval een minder vermoeiende oplossing als die van Astra (no offence Haha!).

En als het allemaal niet lukt, dan zou ik de radio gewoon wat harder zetten Knipoog

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:34

mijn hond doet het ook,
het is zwaar irritand maar dat doen ze vaak omdat ze zin hebben om naar het bos te gaan dan doet die van mij het en als hij weet dat we naar de paarden gaan omdat ik dan mijn paardrijlaarzen aan heb en mijn moeder ook als er zooi is in de wei dan word die helemaal dol en gaat die pieppen of janken
ik heb hem er een keertje proberen afteleren maar is niet gelukt het is indd oorverdovend maarja

veel sterkte

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 22:35

Bedankt voor alle tips! Lachen

Wij hebben hem in de achterbak, maar hij kan ons wel zien.
Zodra de kofferbakdeur achter hem dicht gaat begint het al en kan je hem buiten de auto al luid horen.

We gaan gauw de tips eens proberen.