Help, mijn kat is nog buiten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xsimone

Help, mijn kat is nog buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 18:27

Hallo allemaal.
Ik heb een kat van 2 jaar oud, ze is doods maar dan ook doodsbang van vuurwerk. Als ze op de TV al een knalletje hoort wat op vuurwerk lijkt vlucht ze al snel naar zolder. Ze is de afgelopen 2 nachten binnen geweest (normaal is ze 's nachts altijd buiten) dit ging goed. Ze kreeg ook al 2 dagen van die kalmeringspillen maar nog steeds als ze vuurwerk hoort, ook al is het erg ver weg vlucht ze naar zolder. Vanochtend voordat ze met vuurwerk begonnen wilde ze naar buiten, dus ze mocht van ons want we dachten dat ze misschien moest plassen en poepen ondanks de kattenbak binnen. Kort daarna zijn ze begonnen met vuurwerk afsteken en sindsdien heb ik haar niet meer gezien. Bijna elk kwartier ga ik even naar buiten om haar te roepen maar tot nu toe is ze nog steeds niet boven water. Ik ben eigenlijk wel een beetje bang dat ze uit dr panikigheid gekke dingen gaat doen. Als ze een knal hoort is ze echt compleet over haar toeren.
Wat denken jullie dat ik kan doen, gewoon maar afwachten? Zou ze zelf een plekje hebben gevonden om weggestopt af te wachten tot het vuurwerk voorbij is?

Gr Simone

bfsunshine

Re: Help, mijn kat is nog buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:28

Je zou eventueel ook pamfletten kunnen ophangen op plekken waar ze vaak kwam.

cherrylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:30

t is natuurlijk lastig maar volgens mij ken je er op dit moment niks aan doen, afwachten tot morgen maar, of inderdaad af en toe buiten even roepen;)
succes

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 18:30

Ja maar ik weet dus niet waar ze altijd rondzwerft als ze buiten is.
Ik hoop nu eerlijk gezegd dat ze altijd ver weg op de akker rond loopt, daar kan ze nu met dit vuurwerk nog redelijk rustig de nacht doorbrengen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:31

Ik hoop het voor je, zit met hetzelfde probleem, nouja de kathebben we nooit kalmeringsmiddelen gegeven, zo erg is het ook weer niet, heeft mn moeder dr vanochtend fijn uitgelaten Boos!
Uur geleden kwam ze er bijna in, maar vluchte weer weg door een knal.
Daarvoor was ik naar haar opzoek en zat ze in de bosjes en miauwd ze als ik haar riep, ben nu alweer een paar rondjes gelopen maar krijg nergens reactie.. fijn Scheve mond

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:33

Mijn kat zit lekker binnen, maar dat is ook zo'n dooie. Maak je geen zorgen, hij/zij zoekt zelf een rustig plekje. Morgenmiddag nog niet terug? Dan echt geen zoeken op logische plekken, zoals bijvoorbeeld onder de heg en dergelijke!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:35

Zelfde probleem hier, maar dan met een hond. Onze 3 mnd oude hond is vanochtend spoorloos verdwenen en was nog geen 10 minuten alleen buiten. Nadat mn vriend en ik overal hadden gezocht en met de auto door het dorp heen waren geracet hebben we de dierneambulance gebeld. Zij belden even later terug dat iemand onze hond had gevonden en toen konden we ´m gelukkig weer ophalen. Ik weet niet of jij al contact met de dierenambulance of dierenasiels in de omgeving hebt gehad, maar anders ou je die misschien kunnen bellen?

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:37

Gelukkig zit de mijne binnen, maar het enigste wat je nu kan doen is idd rondlopen al heeft dat waars. geen zin want ze zoeken dan zelfwel een rustig plekje op Knipoog
wacht gewoon even af totdat het vuurwerk voorbij is Ach gut
ik snap dat het moeilijk is

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 18:38

Nee daar heb ik nog geen contact mee gehad. Mijn kat is ook een beetje shuw dus ik denk niet dat er mensen zijn die haar zo kunnen vangen, en zeker niet met deze knallen af en toe!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:39

de kat van onze buren was vorig jaar er vandoor gegaan
die zat gelukkig snachts om 3 uur weer voor de deur.

blijf zoeken,blijf roepen.
en zeker later in de nacht als het rustiger is toch nog maar een keer naar buiten toe en weer gaan roepen.
als ze dan dichtbij zitten en het is rustig heb je de meeste kans dat ze terug komen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:39

xsimone schreef:
Nee daar heb ik nog geen contact mee gehad. Mijn kat is ook een beetje shuw dus ik denk niet dat er mensen zijn die haar zo kunnen vangen, en zeker niet met deze knallen af en toe!

Zelfde met de onze, ik kan dr ook niet zomaar pakken buiten ,dat zou een stuk makkelijker zijn geweest.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:40

mischien met voerbakje rammelen ?

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 18:59

Heb ik al geprobeerd. Hielp ook niet..

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:45

niet echt slim dat je je kat naar buiten heb gelaten op oud-jaars dag...

Ik hoop dat ze is geschrokken en nu ergens verstopt zit..

Wij raden mensen in de kliniek hun kat al 2 dagen voor oud en nieuw binnen te halen, en niet meer naar buiten te laten..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:35

Idd, ook hier raden wij mensen aan om de katten op tijd binnen te houden, ook al zijn ze niet bang voor vuurwerk. Juist ook hele lieve (en soms wat dove katten Tong uitsteken) rennen op jongeren met vuurwerk af en dan sta je niet voor de gevolgen in. Maar goed, daar heb je nu niks meer aan. Idd af en toe blijven roepen, maar ik denk dat ze nu al te ver weg is om terug te komen. Komt ze wel naar jou toe als je dr roept? Want dan zou je wat rond kunnen fietsen en wat rammelen enzo Lachen.
Een hond vind ik altijd wel een ander verhaal, die lopen niet zomaar los op straat Knipoog, katten wel. Als ik een hond zou zien lopen zou ik hem meenemen/actie ondernemen. Zou ik dat bij elke kat doen dan blijf ik bezig.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:41

Een van mijn katten is ook eens verdwenen op oudejaarsdag, bij mij reageren ze normaal ook altijd op snoepjes rammelen en fluitn en roepen maar toen ook niet. Uiteindelijk heb ik de fiets gepakt en ben ik van 23.00 uur tot 23.30 uur buiten rondjes blijven fietsen en fluiten, toen kwam ze aanrennen en ging ze mee naar binnen. Het is rond dietijd wel rustiger aangezien de meeste mensen dan binnen zitten wachten tot het 00.00 uur wordt. Iig heel veel succes en ik hoop dat je haar vind!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:43

Wegens allergie van mijn stiefmoeder zitten onze katten 24/7 buiten, dus nu ook. Katten kunnen prima voor zichzelf zorgen. Ik weet dat die van ons hiernaast in de verlaten boerderij liggen en dat ze echt niet zomaar op vreemden af zullen stappen. Heb vanmorgen nog een poging gedaan ze in de garage te krijgen maar ze waren hier al zo vroeg aan het knallen dat ze ook niet meer zijn komen eten.

Als het morgen ochtend weer rustig is komen ze wel weer tevoorschijn. Ik heb al lekker wat blikvlees voor ze klaar staan (dat krijgen ze nooit) dus dan is alles alweer vergeten en vergeven.

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:44

1 van ons zit binnen de andere buiten. Dat was dus niet de bedoeling, maar was vorig jaar ook en die komt gewoon terug hoor de volgende dag Knipoog

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 21:44

Het is ook niet expres gedaan, dat naar buiten laten. Ik heb dat verkeerd in mn openingspost gezet. Ze is naar buiten geglipt.
Ze is er nog steeds niet. Ik ga straks naar mn vader en daarna uit hier in het dorp, kom in de nacht weer terug en als het dan rustig is met vuurwerk laat ik mn honden uit en die herkent ze wel, dus hopelijk dat ze dan terecht komt!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:45

Gewoon afwachten en hopen op het beste. Het was gewoon niet slim om je kat vandaag de straat op te sturen. Zelf raad ik altijd aan vanaf het moment dat vuurwerk verkocht mag worden ze binnen te houden. Aangezien er altijd wel geknalt wordt en een deel daarvan het ook leuk vindt om dieren te terroriseren met vuurwerk.

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:50

mijne heb ik ook niet meer gezien sinds vanochtend heb al buiten gezocht
was vorig jaar ook en toen zat ze de volgende ochtend weer voor de deur dus maak me niet heel erg ongerust.
ze is gek genoeg graag de buiten de laatste paar dagen met die kou

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 11:53

Heb je je kat alweer terug ?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:06

Don_Zhivago schreef:
Ik hoop dat ze is geschrokken en nu ergens verstopt zit..
..

Lekker vriendelijk.

TS, hoe is het nu met je kat?

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:18

't komt niet vriendelijk over
maar ik denk dat Dan_Zhivago het goed bedoeld met dat ze dan niet veel last zal hebben van het vuurwerk Knipoog
Dat denk ik tenminste, tenminste dat zou ik logischer vinden dan dat je dat plaats en je bedoeld het wel rot Schijnheilig

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:28

Ja, je kan het inderdaad op 2 manieren lezen.
* Ik hoop dat ze geschrokken is en daardoor een goede verstopplaats heeft gevonden en er geen last meer van heeft.
* Ik hoop dat ze geschrokken is en zich heeft verstopt. Lekker puh, eigen schuld had je maar op moeten letten.

Ik hoop ook dat de eerste optie bedoeld werd.