Wat doen jullie met je hond die bang voor vuurwerk is??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dahnee

Wat doen jullie met je hond die bang voor vuurwerk is??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 12:07

hallo..
zoals jullie al de topic hebben gelezen..
wat doen jullie met je hond die bang is voor vuurwerk..??
k weet niet of dit topic goed staat..
maar hoe kan ik hem verplaatsen stel hij fout iss,,

maar mam en pap willen niet aan pilletjes of drankjes,,
want daar kan hij ziek van worden,

weten jullie misschien een paar tips wat ik kan doen ?
want ik vind ut zo zieig Verdrietig

groetjes..

lLiekee

Re: Wat doen jullie met je hond die bang voor vuurwerk is??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:09

victor is ook bang, whaha....
die duwt zich zelf gwn in zun mand:P

whaha....groetjes lieke

Zena_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:11

mijn hond is niet bang..
maarik zou gewaan dicht bij hem in de buurt blijven dat hij jou kan v ertrouwen
mijn buren hebben een hond en die is alleen bang als die binnen is en als die buiten is niet heel maar maar je kunt het probeeren

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:14

Wij hebben een pup. hij word in januari 1 dus heeft nog nooit vuurwerk gezien.
wij leggen hem gezellig binnen neer, zodat hij ons in vertrouwen kan nemen en niet bang hoeft te zijn.
we geven ook geen pillen ect. dat kan (naar mijn mening) alleen maar verkeerd uitpakken.

succes! Lachen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:16

Bach Rescue druppeltjes. Worden ze absoluuuuut niet ziek van, maar wel minder angstig en rustiger. Verder geen aandacht geven als ze piepen ofzo tijdens het vuurwerk, want dan bevestig je dat het eng is. Zelf ook rustig blijven, hond binnenhouden zoveel mogelijk.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:17

onze hond is ook echt als de dood voor vuurwerk, gaat dit jaar wel weer iets beter. ik en mijn moeder blijfen meestal binnen (afgewisseld) bij de hond tijdens oud en nieuw (hij is ook soms wel even allleen) voor de periode voor oud en nieuw zie ik als oefen moment. wij proberen allemaal te negeren dat hij ziet dat er niks aan de hand is. dus hem geen aandacht geven.
heb ook een tijd dat als er een knal was en hij daarop reacheerde dat ik ging gapen, dat is ook een teken van er is niks aan de hand maar dan geef je wel aandacht aan de knal dus volgens mij ook niet helemaal goed. maar bij ons gaat het nu na 7 jaar steeds beter. je hebt trouwens van die vuurwerk cd's die je kan opzetten tijdens het eten, dat je hond dan afgelijkd wordt door het eten. (moet je wel en hond hebben die goed eet) die cd zet je steeds harder aan. zodat hij het op den duur acepteerd.
verder doen wij snachts een lampje en de radio aan zodat hij andere geluiden hoordt en dus minder de knallen hoordt.
succes er mee.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:18

Je moet het gedrag negeren. Als je er allemaal aandacht aan gaat besteden dan denkt de hond dat hij een reden moet hebben om bang te zijn.
Geef hem een lekker bot, een aai over zijn kop en laat hem lekker rond 12 uur zijn eigen plekje zoeken waar hij zichzelf het veiligst voelt.
Net zoals bij paarden is er overigens een schriktraining voor honden. Maar dat zou je moeten googlen........

Charlotte85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:22

Mijn hond is ook altijd heel erg bang.
Het beste werkt, gewoon negeren.
Ze zoekt dan een plekje in de buurt waar ze gaat liggen.
Als we er aandacht aan besteden gaat ze heel erg hijgen en zenuwachtig lopen doen.
Wel geef ik haar druppels (homeopatisch), en dat werkt erg goed.
Ze wordt er gewoon rustiger van.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:29

Ik heb even getemd, het staat hier niet goed.
Onze hond is ook niet op zijn gemak, we laten hem vandaag niet alleen en proberen het zoveel mogelijk te negeren.

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:32

Mijn hond word in jan. ook 1.... dus ben ook wel benieuwd hoe ze gaat reageren als het geknal heftig word...
Tot nu toe staat ze vrolijk te kwispelen als er vuurwerp word afgestoken, ik zorg gewoon dat ik rond 21 uur naar buiten ben geweest en dan verder lekker de hond binnen houden met een kluif als afleiding en verder geen aandacht meer geven. Anders bevestig je dalijk nog het verkeerde gedrag als goed gedraag.

Succes in ieder geval allemaal met de honden en andere dieren.
Een voorzichtig en fijn uiteinde van 2008 toegewenst!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:36

Zoezi schreef:
Je moet het gedrag negeren. Als je er allemaal aandacht aan gaat besteden dan denkt de hond dat hij een reden moet hebben om bang te zijn.
Geef hem een lekker bot, een aai over zijn kop en laat hem lekker rond 12 uur zijn eigen plekje zoeken waar hij zichzelf het veiligst voelt.
Net zoals bij paarden is er overigens een schriktraining voor honden. Maar dat zou je moeten googlen........

Sluit ik me bij aan.

Jari kroop altijd onder mijn bed zodra het dan over was kwam ze vanzelf weer naar me toe. Was dan toch sneller over dan als ik er aandacht aan besteede.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:37

Ik weet niet of het wertk, maar bij sommige paarden doen ze het. En dat is wol in hun oren proppen, niet te veel natuurlijk en ik verwacht dat ze het niet fijn zullen vinden. Gelukkig zijn er hier veel mensen dus de hond heeft wel wat beters te doen dan bang zijn Huilen van het lachen

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:39

Niet op reageren. zoals breghje al omschrijft bevestig je dan het angstige gedrag en zal een hond nooit wennen.
bach rescue druppeltjes kun je idd gewoon geven, flesje kun je halen bij de grotere drogisterijen!

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:52

Die van mij wil al niet meer naar buiten hoor, heel de tijd staart tussen de benen. Ze heeft vanacht ook echt tegen de deur van mijn ouders slaapkamer aangeslapen, wat ze écht noooit doet. Ze is trouwens een border collie van 2,5 jaar. Nouja gewoon maar geen aandacht geven en spelenderwijs toch even naar buiten krijgen zodat ze kan plassen. Mijn paard heeft zijn eerste oud en nieuw in Nederland, dus is ook best gestresst, gaat lekker allemaal met die dieren haha Tong uitsteken

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:58

die van ons jankt, blaft, rent als een zombie heen en weer naar alle mensen van 'HELP!' . Meestal zetten we de muziek heel erg hard omdat ie dat wel kent, de familie enzo zijn toch allemaal buiten , en een van ons blijft ff om beurten binnen , by ons hondje! Het knalt hier nu al een beetje, en had haar net al op schoot liggen, niet fyn met een grote golden retriever Clown

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:59

Die van ons is ook bang, maar als hij zijn kluif binnen opeet, hoef je er niet langs te lopen (hij eet hem ook alleen buiten op) Maar gewoon negeren. Wij gaan vanmiddag heel ver met hem wandelen (helemaal achter de bossen door, komt geen mens en zijn geen huizen in de buurt) zodat hij lekker moe is!

amonatjuh60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:10

Hey,

Een van onze honden is ook doodsbang voor vuurwerk en wij geven hem altijd ook iets van korreltjes en daar word hij lekker rustig van en als hij bij jekomt eigenlijk een klein beetje negeren wantt als je hem gaat troosten dan denkt ie ohja het is dus echt eng.

Succes

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:20

Dat je de hond moet negeren is het standaardadvies. Daar heb ik de eerste keer naar geluisterd. Zat het arme beestje om half drie 's nachts nog te hyperventileren van angst. Sinds die tijd hou ik haar kort bij me in de buurt en mag ze voor 1 nachtje op ons bed slapen. Nog steeds bang maar iets minder zielig. Bij mij werkte dat negeren dus helemaal niet. Verder had ik nog een oude hond die helemaal niet bang was en ook helemaal niet op vuurwerk reageerde maar ook dat hielp dus niet.
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 31-12-08 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:22

De hond van mijn vriend, is echt het allerbeste vriendinnetje van mijn hondje. Zijn hond vind vuurwerk geweldig, dus we wouden zijn hond naar ons toe halen , en kijken of ze rustiger word van haar vriendinnetje Haha!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:29

Ik heb sinds een maand een herplaatser en ben dus reuze benieuwd hoe het vanavond gaat. Wel heeft ze afgelopen 2 avonden veel vuurwerk gezien en gehoord tijdens het uitlaten en ze keek er wel naar om, maar bleef keurig naast me lopen en stopte niet en wilde ook niet vluchten. Ik ben vanavond gewoon thuis en zet de TV wel wat harder aan en zie wel hoe ze gaat reageren. Denk dat je voor zover het lukt, het gedrag zoveel mogelijk moet negeren.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:34

Ik hoor hier allemaal verhalen dat honden bang zijn. Kom ik aan met mijn engelse bulldog die gewoon een reuzetol probeerd op te pakken met zijn mond (toen waren zijn snorharen helemaal verbrand en zijn snoet was helemaal zwart) Maar goed. Ik denk dat je hem gewoon binnen moet houden en zijn gedrag moet negeren. miss heb je een maatje voor hem/haar die niet bang is?!!?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:36

wij hebben onze hond vanmorgen naar het pension gebracht en gaan hem morgenavond weer ophalen. Daar is het heerlijk rustig en afgelegen en heeft onze hond nergens last van. Voor iedereen fijn, want bij ons is er niemand thuis vanavond en de hond is als de dood voor vuurwerk. Dat begon gisterenavond al. Ik probeer het te negeren, maar zodra die 1 knal hoort is het staart tussen de benen en naar huis rennen, dan werkt dus niets meer

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:38

Bach werkt dus niet bij onze hond.
Hij krijgt gewoon pilletjes ( diazepam ). Nog reageerd hij er wel op en is hij angstig, maar het is geen rietje die hele dagen aan het hijgen is en aan het heen en weren is.
Om 22:00 gaan wij meestal naar het strand. Daar is het meestal rustig rond dat tijdstip. Bij thuiskomst wordt dan de pil dosis verhoogd en dan is hij eigenlijk vrij rustig op "het moment".

Mijn DA geeft dit advies:
Als je pilletjes gebruikt is het het verstandigste om het te geven op het moment dat hij nog rustig is ( in de ochtend beginnen dus )
Zo blijven ze de hele dag rustiger. Dus je geeft over de gehele dag een paar stukjes.
Je geeft de laatste pil, of stukje van de pil, een uur van te voren ongeveer. Dan kan hij inwerken, om 23:45 kan je wel wat laat zijn.

Onze hond ( 10 kilo ) krijgt een hele pil om 23:00 uur, deze hele dag krijgt hij 2 x een halve pil.
Dag ervoor en erna 1/4 van een pil per keer.

Het is niet aan te raden om een hond meteen een hele pil te geven. Eerst maar eens kijken hoe de hond op een klein stukje reageerd. Je weet het immers nooit!

Eest wilde ik het ook op andere manieren proberen, maar dit werkt echt.
Ik heb zelf ook eens een pilletje genomen tegen examenvrees ( ik kan mijzelf aardig gek maken Knipoog ) en het is echt zo ideaal, ik ervaarde het echt als heel positief. Waarom zoveel stres voor het dier terwijl het een stuk rustiger kan?
Kijk als je het beesje echt weken of maanden aan die pillen moet zetten is het een ander verhaal. Maar die 3 dagen in het jaar... dara ga ik niet moeilijk om doen.

Nog een paar tips:
Koop een tuigje waar ze niet makkelijk uit kunnen komen ( die van ons is anders dus echt foetsie )
Houd de lichten aan als het donderder wordt
Zet muziek aan
Probeer de hond uit te laten op de momenten dat het buiten rustigers is ( denk aan etenstijden )

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:38

Gister de hele dag bij een vriendin op de boerderij geweest. heeft hij heerlijk rondgerent en gespeeld(voor het eerst sinds lang los). Gaan we straks weer heen en dan blijft hij daar!

dahnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 15:00

heeehee..
bedankt voor jullie tips.
ik kan er een stuk vooruit mee.

xx