Honden in de koude stal nu, wat doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samneman

Honden in de koude stal nu, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 11:32

Onze twee honden slapen in de paardenstal, deze zit in de boerderij, en gisterenavond was het al -8 hier, weet niet precies hoe koud in de stal, maar wel ontzettend koud!
Nu hebben we een Newfoundlander van 6 maand met een gigantische vacht natuurlijk, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om, maar ik heb ook nog een Friese Stabij met lang (maar dun) haar. Dit haar dekt niet heel erg. Nu vroeg ik me af of het te koud is voor zo'n hondje, hij slaapt meestal niet op warme plekken, meestal gewoon op de tafel en heel soms gaat ie in het kuil of hooi liggen slapen. Wie weet of dit te koud is voor een hond, denk ik nu te menselijk of zijn ze het wel gewend?? Het vriest wel in de stal, want de drinkensbakjes van de honden bevriezen ook goed!

Edit: Oja het gaat om snachts, ze slapen er zeg maar. Overdag vind ik nog niet zo erg. Ze komen ook vaak binnen smiddags en savonds, is dit slecht? Dat ze eerst in de warmte (voor hun erg warm) zitten en daarna weer in de stal moeten slapen??

Letsdunit

Re: Honden in de koude stal nu, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:36

Die van mij (2 beaucerons) + 4 katten slapen ook gewoon in de stal, ik heb manden met van die oude wolle oma dekens erin en dat gaat goed. Vaak gaan ze ook lekker in het stro liggen. Bij ons vriest het echter niet binnen en is het ook niet -8 dus daar kan ik niet over oordelen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:37

Mijn hond slaapt ook gewoon in de stal. Ze heeft een mand en een lekkere warme stoel staan.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:08

Onze honden gaven dit zelf altijd wel aan.... Ze sliepen 's nachts in een buitenhok. Ook als het vroor. De oudste hond (inmiddels overleden) wilde niks liever als daar slapen en ging anders binnen zitten janken. Toen ze ouder werd wilde ze echter niet meer 's avonds in de winter naar het hok, tja dat zegt genoeg, dus vanaf toen sliep ze binnen. Onze andere hond vind het niks om buiten te slapen en gaat daar zitten janken in de kou(sinds de oudste dus is overleden) en dus hebben we haar nu binnen in de winter! Ze geven het zelf wel aan, maar kwaad kan het niet hoor. Hun vacht is dik genoeg! Maar als ze rillen, of niet meer vrolijk zijn buiten zou ik ze binnen halen...

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 15:41

Heb ze anders ook gewoon in de stal met de kou, vinden ze helemaal niet erg, maar vind dat het nu wel erg door blijft vriezen!
Maar mijn vader heeft net een stukje voor hun afgezet in de zadelkamer, de kachel staat daar lichtjes aan dus het vriest er niet meer, daar moeten ze het maar even mee doen, zal vast niet lang duren het vriezen.
Had gisteren en vandaag al meerdere keren het drinkensbakje ijsvrij moeten maken, erg sneu dus Knipoog
Bedankt voor de reacties!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:51

ze kunnen het wel hebben hoor... als ze de mogelijkheid hebben om warm is het stro te gaan liggen, doen ze dat wel als het echt koud is...

Maar waarom mogen ze 's nachts niet in huis dan??

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:56

Mijn kat slaapt op m'n kamer, maar die heeft het wel heel koud 's nachts. Hij slaapt altijd bovenop mij, maar nu probeert ie steeds onder de dekens te kruipen en als 't hem lukt blijft ie daar gewoon de hele nacht slapen.

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 11:23

Don_Zhivago schreef:
ze kunnen het wel hebben hoor... als ze de mogelijkheid hebben om warm is het stro te gaan liggen, doen ze dat wel als het echt koud is...

Maar waarom mogen ze 's nachts niet in huis dan??

Omdat het twee langharige boerderijhonden zijn, die dagelijks in de kroessloten zitten, erg vies dus Knipoog Dan blijf je schoonmaken, plus dat die pup nu nog alles sloopt wat los en vast zit.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 11:32

Liggen in een bedje van stro is erg behaagelijk, zeker als in de stal uit de wind ligt.
Ik zou me er niet zo'n zorgen om maken.