HELP! Ontsteking/scheurtjes aan zn plasser, [FOTO`S] 18+

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

HELP! Ontsteking/scheurtjes aan zn plasser, [FOTO`S] 18+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 23:23

Goede avond bokkers!!!

Ja hoe moet je zo iets beginnen. Knipoog

Mijn hondje ligt op zn rug ( met open huis zoals wij dat noemen hier ) naast me op de bank.
Zie ik dat hij een ontsteking aan zn piemel heeft.
even goed bekeken, maar ik zie ook 2 kleine scheurtjes.
en in zn plas gat zeg maar zit pus.

Ik vond het al zo Frappant dat hij steeds aan zn piellemoos zat te likken, en ik zat me er al aan te ergeren.
want hij maakt altijd van die gore slurp geluiden bij. en was al boos op hem geworden dat het ook een keer klaar was. ( hij mag het best schoon houden van me maar niet aan 1 stuk door, dat vind ik gewoon goor.
maar ja nu weet ik waarom, het arme beest heeft er gewoon pijn aan.
Ik heb er wat vaseline op gedaan tegen het branden ( door het likken ) vandaar dat het wat glimt op de foto`s.

Wat kan ik hier zelf aan doen?? iemand ervaring???
Wil niet TE snel naar de dierenarts, heb net een rekening van 150 de deur uit gedaan Verdrietig van de katten.

Hier de foto`s

Op de eerste zie 2 pijltjes dat zijn de scheurtjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iemand die iets weet????
Groetjes!!
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 01-01-09 15:47, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast.

criollolover

Re: HELP! Ontsteking/scheurtjes aan zn piemel, [FOTO`S]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:25

jeetje wat een topic zeg, maar als hondenliefhebber zeg ik , helaas voor je, maar je kunt beter naar de dierenarts gaan

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:26

nou ik zou er niks aan doen en wel naar een DA gaan.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:26

De DA lijkt me wel verstandig. Iig voor antibiotium als het ontstoken is.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:27

weet je zeker dat het scheurtjes zijn en niet gewoon "vouwen"? bedoel omdat ie er ook uit moet kunnen zitten er vouwen tenminste mijn paard heeft dat ook Haha! en de pus kan mss door overmatig likken komen daar zou ik idd even naar laten kijken

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:28

ik zou ook even langs de dierenarts gaan, iig iets tegen de ontsteking gaan halen..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:29

Ik zou iig bellen voor advies. Vaseline zou ik er niet meer opdoen, dat kan een andere PH hebben dan de pielewieps van je hondje en dat kan nog grotere problemen veroorzaken.
Tenzij de PH hetzelfde is, dan zal het meevallen...

Dhani

Re: HELP! Ontsteking/scheurtjes aan zn piemel, [FOTO`S] 18+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 23:30

heb het goed bekeken, dacht dat het wel scheurtjes waren. had het nooit eerder gezien bij hem. maar weet het ook niet zeker. weet niet hoe dat normaal is bij reutjes.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:32

Is dit geen voorhuidontsteking?
Dan komt er namelijk ook viezigheid uit en kan het wat rood zijn.
Toch maar even naar de DA gaan en die zal vast pilletje meegeven.

In ieder geval niets opsmeren. Hooguit een beetje deppen met afgekoeld gekookt water.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 23:33

eilleen333 schreef:
Ik zou iig bellen voor advies. Vaseline zou ik er niet meer opdoen, dat kan een andere PH hebben dan de pielewieps van je hondje en dat kan nog grotere problemen veroorzaken.
Tenzij de PH hetzelfde is, dan zal het meevallen...

Hey louise,

Hoe zit dat met die PH? misschien ben ik blond hoor Knipoog ma had er nog nooit van gehoord.

Groetjes Bernadet

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:34

hoi hoi.
volgens mij heeft hij een voorhuid onsteking!
dat komt heel veel voor bij honden,maar je moet er wel voor naar de dierenarts,dan krijgt hij er pillen voor,veel ongecastreerde honden hebben er last van,onze hond had het telkens,we hebben hem daarom laten helpen,nu heeft hij er niet meer last van gehad.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:35

Hey! Alles goed? Haha! !

Je lichaam heeft een bepaalde zuurgraad,de PH. Je geslachtsorganen hebben dat dus ook. Voor vrouwen is er toch ook speciale zeep voor je privates? Dat is omdat die dezelfde PH heeft als dat gebiedje. Als jij met andere PH's daar gaat zitten smeren kan dat zorgen voor reacties en dus ontstekingen.
Per persoon kan de PH ook verschillen, zo is een vriendin van mij allergisch voor haar vriend Tong uitsteken . Maar dat komt bijna nooit voor.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:37

Dit komt vaker voor bij reutjes, voornamelijk als ze niet gecastreerd zijn. Wat je kan doen is een spuitje vullen met afgekookt water (uiteraard laten afkoelen) en dat in het kokertje spuiten. Je spoelt dan in elk geval de boel van binnen schoon. Er zijn zelfs speciale reinigers voor op de markt. Die kan je gewoon bij de dierenwinkel kopen. De buitenkant ook even schoonhouden met een washandje of nog beter een stukje theedoek en wederom afgekooktwater gebruiken. Hierna kan je ter verlichting idd wat vaseline of uierzalf erop smeren. Let wel goed op dat je dit aan de buitenkant er op smeert en niet te dik. Op deze manier kan je het nog een dag of twee aankijken en als je geen verbetering ziet naar de DA. Volgens mij is het gewoon een voorhuidontsteking maar ik ben geen DA.

Edit: Voordat ik half bokt over me heen krijg. Een voorhuidontsteking in een vroeg stadium valt soms nog te behandelen door de boel goed schoon te houden en te spoelen met een cleaner of afgekookt water. Ik weet niet hoelang je hondje er al mee loopt. Dus als je het echt niet vertrouwt zou ik zeker naar de DA gaan. Maar wees gerust, z'n pielemoos zal er zo nog niet 1, 2, 3 af vallen, hoewel het wel vervelend voor hem is.
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 30-12-08 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 23:38

annepaardoes schreef:
Is dit geen voorhuidontsteking?
Dan komt er namelijk ook viezigheid uit en kan het wat rood zijn.
Toch maar even naar de DA gaan en die zal vast pilletje meegeven.

In ieder geval niets opsmeren. Hooguit een beetje deppen met afgekoeld gekookt water.

Geen idee, Ga morgen tenminste even bellen naar een DA ( ben niet thuis dus kan niet naar mijn eigen ).
Kijk wat hij er voor advies voor kan geven, hij zou wel willen dat ik kom.

nou ja dan doe ik dat ook zo is het ook wel weer! maar dacht misschien is het niets ernstigs, en kan ik het zelf wel af met iets.
Me spaargeld voor de diertjes is wel op na die DA rekening van 150 euro Verdrietig
Maar ja wat moet dat moet zeg ik dan maar

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:39

eilleen333 schreef:
Hey! Alles goed? Haha! !

Per persoon kan de PH ook verschillen, zo is een vriendin van mij allergisch voor haar vriend Tong uitsteken . Maar dat komt bijna nooit voor.

dat is echt lu llig Tong uitsteken moet ze maar opzoek naar een andere vriend.
nee hoor grapje Tong uitsteken

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:44

eerst een Ph-stripje erlangs voor je ergens iets opsmeert begrijp ik? 't Lijkt me een beetje overdreven en volgens mij is er met de hond ook weinig aan de hand. Google eens op balanopostitis of voorhuidontsteking hond

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:48

Dhani schreef:
Geen idee, Ga morgen tenminste even bellen naar een DA ( ben niet thuis dus kan niet naar mijn eigen ).
Kijk wat hij er voor advies voor kan geven, hij zou wel willen dat ik kom.

nou ja dan doe ik dat ook zo is het ook wel weer! maar dacht misschien is het niets ernstigs, en kan ik het zelf wel af met iets.
Me spaargeld voor de diertjes is wel op na die DA rekening van 150 euro Verdrietig
Maar ja wat moet dat moet zeg ik dan maar

Tja dat risico heb je met dieren. Onze hond is laatst ook ziek geweest van een virus en is vier keer naar de dierenartst geweest.
Hopla ook weer zo'n 200,- weg. Je bent in ieder geval niet de enige. Misschien troost het je Knipoog

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 23:58

haha, vind het niet erg hoor om met hem naar de DA te gaan, maar ja als het niet hoeft, liever niet natuurlijk Haha!, nou ja

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 00:02

HBVisser schreef:
Dit komt vaker voor bij reutjes, voornamelijk als ze niet gecastreerd zijn. Wat je kan doen is een spuitje vullen met afgekookt water (uiteraard laten afkoelen) en dat in het kokertje spuiten. Je spoelt dan in elk geval de boel van binnen schoon. Er zijn zelfs speciale reinigers voor op de markt. Die kan je gewoon bij de dierenwinkel kopen. De buitenkant ook even schoonhouden met een washandje of nog beter een stukje theedoek en wederom afgekooktwater gebruiken. Hierna kan je ter verlichting idd wat vaseline of uierzalf erop smeren. Let wel goed op dat je dit aan de buitenkant er op smeert en niet te dik. Op deze manier kan je het nog een dag of twee aankijken en als je geen verbetering ziet naar de DA. Volgens mij is het gewoon een voorhuidontsteking maar ik ben geen DA.

Edit: Voordat ik half bokt over me heen krijg. Een voorhuidontsteking in een vroeg stadium valt soms nog te behandelen door de boel goed schoon te houden en te spoelen met een cleaner of afgekookt water. Ik weet niet hoelang je hondje er al mee loopt. Dus als je het echt niet vertrouwt zou ik zeker naar de DA gaan. Maar wees gerust, z'n pielemoos zal er zo nog niet 1, 2, 3 af vallen, hoewel het wel vervelend voor hem is.

heel erg bedankt voor de info, heb internet even af gezocht, en zag idd een keer jouwn manier van schoonmaken staan.
denk dat zn ontsteking net 2 dagen aan de gang is, omdat hij net 2 dagen zo vervelend aan het likken is steeds, ( voor mij vervelend dan omdat hij er gore geluiden bij maakt Tong uitsteken )

Hij is idd ook nog niet gecastreerd, dit moet nog gebeuren hij mag 1 keer een teefje in de buurt dekken en dan hakkie takkie weg is zakkie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 01:16

Dhani schreef:
hij mag 1 keer een teefje in de buurt dekken en dan hakkie takkie weg is zakkie.

Nou dan hoop ik dat de eigenaar/esse van deze teef wel toestemming heeft gegeven Haha!

Nee dit is wel een gevalletje DA helaas...Weet niet hoe het bij jou gaat maar hier kan je gewoon bellen en geven ze wat mee, most alleen medicijnen dan. Alleen bij twijfel moet je op spreekuur komen.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 01:21

Waarom is dit 18+ ? Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 01:29

Lynske78 schreef:
Waarom is dit 18+ ? Lachen

Ik wou net zeggen.. het gaat om dieren, niet om mensen(dat lijkt me ook niet dat dat op bokt komt Huilen van het lachen)

Tsja, even naar de dierenarts.
Overigens is 150 als zakcent voor de dieren vrij weinig, aangezien je katTEN en een hond hebt.. loopt snel op.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 01:31

Oww, onze hond had dat ook wel vaak (merk ik nu Clown )
Nuja, hij likt er altijd al veel aan, en soms hing er is wat pus aan, maar we hebben er eik nooit iets aan gedaan (mama is dokter en die vond het niet nodig, ok ze is geen DA, maar ze heeft wel onse hondje gered toen de DA hem al had afgeschreven, dus heb wel vertrouwen in haar oordeel)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 01:40

Biebabeloeba schreef:
Oww, onze hond had dat ook wel vaak (merk ik nu Clown )
Nuja, hij likt er altijd al veel aan, en soms hing er is wat pus aan, maar we hebben er eik nooit iets aan gedaan (mama is dokter en die vond het niet nodig, ok ze is geen DA, maar ze heeft wel onse hondje gered toen de DA hem al had afgeschreven, dus heb wel vertrouwen in haar oordeel)

Dus als jij daar down under bijvoorbeeld een schimmelinfectie hebt en je hebt verschrikkele jeuk doe je er ook niks aan? Clown

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 09:10

Rosita schreef:
eerst een Ph-stripje erlangs voor je ergens iets opsmeert begrijp ik? 't Lijkt me een beetje overdreven en volgens mij is er met de hond ook weinig aan de hand. Google eens op balanopostitis of voorhuidontsteking hond

Nee, eerst de DA vragen of vaseline wel kan...
Je mag het overdreven vinden, ik noem het een extra voorzorgsmaatregel. Ik heb het genoemd omdat mensen wel vaker gaan smeren op dieren, met alle gevolgen van dien. Nou zeg ik niet dat TS een doe-het-zelf DA is, maar ik heb gevallen gezien waar de goede wil van de eigenaar het probleem ver-tienvoudigde.