Kat wordt tornado m.m.v. papieren tas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Kat wordt tornado m.m.v. papieren tas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 01:09

Ja hoor weer iets nieuws!

Mijn lieve Grijzenste Pwatsie(oftewel Poestel, Pwatsie, Minzi en allerhande namen in die categorie) had laatst een bijzondere actie.

Ik zat hier 's avonds laat in het kantoor, helemaal stil hier, een beetje sullig voor me uit te bokken.

Ineens een heleboel lawaai, een loeiharde knal en nog meer lawaai. Dit lawaai bewoog zich met een snelheid van 180 kilometer per uur vanuit de hal, onder/tegen de tafel, richting woonkamer.

Bijgekomen van de hartverzakking snel ik het lawaai achterna wat zich na nog een paar harde klappen inmiddels in de keuken schijnt te bevinden.

In de keuken aangekomen zie ik een papieren tas op de grond liggen met een verdacht uitziende bolling erin. Deze bolling beweegt zich niet veel maar ziet er toch vrij levend uit. (dit stelde ik mede vast door het feit dat er een woest heen-en-weer slingerende, als een staart uitziend voorwerp uit de tas stak)

Nader onderzoek wijst vervolgens uit dat het Grijzenste Pwatsie betreft, die zich echter op dat moment in een situatie bevindt die wij mensen als "ietwat benard" zouden aanduiden.

Want wat is het geval?

G.P. zit met zijn koppie door het hengsel, en zo waren de tas en hij dus tot elkaar veroordeeld. Dit komt echter niet geheel vrijwillig op mij over.

G.P., inmiddels met een behoorlijk beteuterd gezicht, kijkt mij aan met een blik van: "Ik wilde alleen maar even kijken of er iets spannends in die tas zat mam, echt waar! Maar toen ineens greep dat pokkeding mij en toen ik wegrende kwam hij me achterna! En dat was heel eng mam en ik heb hoofdpijn nu."

Nu begreep ik wat die knallen geweest waren. G.P. was natuurlijk in (hoe toepasselijk) BLINDE paniek, verblindt door angst EN de tas die voor z'n ogen zat, overal in volle vaart tegenaan gerend. Hoe hij de keuken heeft weten te bereiken zonder ernstige lichamelijke verwondingen op te lopen is mij een raadsel.

Ik heb het arme dier maar bevrijd en getroost.

Katten, het zijn en blijven aparte wezens.... Haha!

fjordjes

Re: Kat wordt tornado m.m.v. papieren tas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:13

Hahahaahaa! Jammer dat je geen foto's/filmpje heb!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:01

Och germ, ik zie het al helemaal voor me. Arme poezel. Katten en tassen zijn een gevaarlijke combinatie. Ja

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:05

Hahahaha, wat beschrijf je het geweldig! Heel herkenbaar, rare beesten en zo nieuwsgierig!

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:07

Wat een mooie omschrijving! Schitterend! Gelukkig heeft hij er niets aan over gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:57

Whahaha, katten zijn echt zot van geest........ Huilen van het lachen

Kan me het levendig voorstellen...... filmpje is niet nodig Noor, ik zie het zo ook wel Huilen van het lachen

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 03:13

O wat heb je dat geweldig omschreven! Ik zie het helemaal voor me! haha!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:52

Klinkt zeer bekend. Dit is hier in huis ook al eens gebeurd Haha!

Ze zijn ook zo verschrikkelijk nieuwsgierig hè..... Overal moet die grote neus in ROFL

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 02:36

Hihi, arme kat! Hier heeft er eentje ook weleens iets dergelijks meegemaakt, was bij IKEA geweest waar ik zo'n papieren tas had aangeschaft om mijn nieuwe spullen mee naar huis te nemen. Eenmaal thuis stond er ineens een katertje met een handvat om zijn hals voor mijn neus, hij had de tas bedwongen en was ongehavend uit de strijd gekomen Vork

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:13

Hoe herkenbaar, zo hadden wij ooit een "klopgeest" , beter bekend als onverzadigbaar schransbakje wat dacht dat er in het lege blikje vast nog wel wat te eten te vinden zou zijn.....
Het gevolg was een kater met blikje op zijn kop (zo'n smalle he, geen tom poes) die, in de vaste overtuiging dat je er op dezelfde manier uitkomt als dat je erin ging(duwend dus), tegen de muur aan het oplopen was (vast ook niet zachtzinnig van het aanrecht afgekomen).
Hij heeft sindsdien altijd wat evenwichts- en inschattingsprobleempjes gehad Ach gut (nee hoor, hij was altijd al onhandig Duivel ). Hij is uiteraard bevrijd uit zijn benarde positie en heeft het geen tweede keer gedaan, dat wil zeggen, niet met blikjes Haha! .

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:17

Hahah, ik zie het al helemaal voor me XD

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:18

En dat is de reden dat ik, als mijn katten een papieren tas krijgen om mee te spelen, eerst de hengsels doorknip. Levensgevaarlijk. Je zal maar niet in de buurt zijn.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:30

Yep!, plastic tassen zijn levensgevaarlijk en vallen je zomaar aan! Die bruine van Ikea zijn er ook goed in!
Zijn Kill & Attack tassen, dus kijk maar uit! Haha!

Leuk verhaaltje en inderdaad filmpje is wel leuk maar niet nodig na dit beeldende verhaal Clown . Ik knip om die reden ook hengels door als ze mogen spelen of ik ruim tassen gelijk op.