Poes aankomen lopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

Poes aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 21:12

Vandaag is er een poes bij ons aan komen lopen, we zagen haar al enkele keren door het land lopen (we wonen nogal afgelegen en er worden wel vaker katten hier uitgezet). Maar nu werd ze vandaag door een andere kat van ons meegenomen naar binnen, ze is echt brood en brood mager!! Dus wij haar meteen water en vlees geven, en ze viel er als een gek opaan. Ze ziet er echt verschrikkelijk uit, overal kale plekken in haar vacht, en ze is broodmager behalve haar buik die is verschrikkelijk opgezet. (kunnen daar jongen inzitten of komt dat gewoon omdat ze zo uitgehongerd is? )

Voor de rest is het een super lief katje, overduidelijk gewoon een tamme kat en geen zwerver.

Afbeelding

Afbeelding
Op deze foto kun je zien dat ze helemaal is ingevallen behalve haar opgezette buik dus.

We geven haar nu wel wat voer maar niet te veel omdat ze volgens mij al weken niet fatsoenlijk meer gegeten heeft, en sinds de vorst waarschijnlijk ook niet meer gedronken. Ik vind het zo zielig voor haar, ik heb zelf de nijging om te denken dat baasje op wintersport is, maar heb voor de zekerheid toch een advertentie gezet op kattenvermist. Wie weet mist iemand haar nog...

En als er nog tips zijn hoe we haar het snelst week kunnen oplappen, dan zijn die natuurlijk altijd welkom! Denk dat het eerste wat we straks moeten doen is haar ontwormen, behalve dat ze uitgehonderd/uitgedroogd is, maakt ze voor de rest een gezonde indruk. Ze is volgens mij heel blij dat ze binnen is, ze zit constant te spinnen en licht nu heel rustig te slapen Ja

Lisett_

Re: Poes aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:15

Het bolle buikje duidt waarschijnlijk op wormen, het is dus noodzakelijk om haar te ontwormen!
Verder is het goed dat je niet meteen een bak vol brokjes heb gegeven, dat kan haar verteringsstelsel nog niet aan.
Meerdere keren op een dag kleine beetjes voeren is het beste Lachen
Veel succes, ik hoop dat haar baasje zich meld!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:09

totdat je weet waar die bolle buik vandaan komt zou ik dr uit de buurt van je eigen katten houden, die dikke buik kan van alles zijn van zwanger tot wormen tot FIP en van dat laatste wordt je niet vrolijk!

Misschien de DA laten kijken, jongen moet je al kunnen voelen als dr buik zo dik is, je kunt ook evt aan haar tepels zien of ze zwanger is. Ontwormen is ook geen overbodige luxe en kan geen kwaad.
Ik zou wel wat terughoudend zijn voor wat betreft besmettelijke ziektes en een DA raadplegen.

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:10

mag ze bij jullie blijven?

Pessade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:12

Idd, eerst even bezoekje aan de dierenarts afleggen. Wel zo veilig.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:12

Bel even Amivedi, misschien wordt ze vermist!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:17

Ja in iedergeval even kijken of ze gechipt is, ze heeft een heldere oogopslag......en heb het gevoel dat een telefoontje naar amivedi resultaat zal geven.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 22:28

Liesje_Lover schreef:
Bel even Amivedi, misschien wordt ze vermist!

Heb al een mailtje incl foto gestuurd Ja

@ fransien: We zitten om eerlijk te zijn niet op een extra kat te wachten (we hebben er al 3) maar haar gezondheid is momenteel het belangrijkste, eerst moet ze maar even aansterken en dan zien we wel verder.

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:37

Ohh wat zielig zeg!
Hoop dat ze weer goed opknapt..
Goed dat jullie er voor zorgen (H)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:09

Ik zou echt naar de DA gaan... even checken op ongedierte en ontwormen zijn echt geen overbodige luxe.

Dikke buik duidt volgens mij op wormen of zwanger...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:52

cissy schreef:
totdat je weet waar die bolle buik vandaan komt zou ik dr uit de buurt van je eigen katten houden, die dikke buik kan van alles zijn van zwanger tot wormen tot FIP en van dat laatste wordt je niet vrolijk!

Hier ga ik in mee, ik hoop dat je de dieren tot zover gescheiden heb gehouden.
Wie weet is dit dier juist gedumpt omdat het FIP heeft sommige mensen zijn zo asociaal dat ze hun dier
liever dumpen dan dat ze de kosten voor een spuitje willen dragen.

Ik hoop dat je snel dr achter kan komen dmv een DA bezoek waarom dit dier er zo slecht aan toe is.

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:09

wat is fip eigelijk (katten aids?)

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 10:56

Chiqa schreef:
Hier ga ik in mee, ik hoop dat je de dieren tot zover gescheiden heb gehouden.
Wie weet is dit dier juist gedumpt omdat het FIP heeft sommige mensen zijn zo asociaal dat ze hun dier
liever dumpen dan dat ze de kosten voor een spuitje willen dragen.

Ik hoop dat je snel dr achter kan komen dmv een DA bezoek waarom dit dier er zo slecht aan toe is.

We hebben haar in een appart hokje zitten, en voor zo ver ik weet hebben onze katten geen lichamelijk contact gehad. Maar ik weet het niet zeker omdat ze dus eerst bij ons buiten liep, en onze oudere kat heeft haar mee naar binnen genomen. Dus het kan best dat ze toen wel contact hebben gehad Nagelbijten / Gniffelen

Ze wordt uiterraad ontwormd maar DA wachten we nog even mee omdat ze zo ontzettend verzwakt is, al die stress van op en neer naar de DA lijkt me niet bevordelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:49

Visconti schreef:
al die stress van op en neer naar de DA lijkt me niet bevordelijk.

Dan laat je de DA toch bijjou thuiskomen? Sommige dierenartsen doen dat Lachen
Als deze kat een besmettelijke ziekte onder de ledenen heeft dien je namelijk zo snel mogelijk in te grijpen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:59

So, op die eerste foto dacht ik dat het de kat van mijn vriend was. (zonder het verhaaltje hebben te lezen) Maar het kan de kat van mijn vriend niet zijn omdat ik die gister nog heb gezien.

Verder ga ik wel met chiqa mee, even da op bezoek laten komen.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:30

cissy schreef:

Misschien de DA laten kijken, jongen moet je al kunnen voelen als dr buik zo dik is, je kunt ook evt aan haar tepels zien of ze zwanger is. Ontwormen is ook geen overbodige luxe en kan geen kwaad.
Ik zou wel wat terughoudend zijn voor wat betreft besmettelijke ziektes en een DA raadplegen.

idd, en laat als je bij de DA bent haar ook na kijken of ze misschien een chip heeft. dan heb je de eigenaar gevonden. Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:58

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:18

ben je al bij de DA geweest/gebeld?
hoe is het met de poezel?