dosering Bach rescue in drinkwater hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

dosering Bach rescue in drinkwater hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 13:03

Onze hond is helaas toch niet helemaal genezen van zijn angst voor vuurwerk en om hem wat verlichting te geven wil ik hem Bach rescue remedy geven. Ik kan het alleen niet in zijn mond spuiten, dus zal het in zijn drinkwater moeten doen. Weet iemand de juiste dosering voor een hond van een kilo of 25, op 1 liter water hoeveel keer sprayen?

Sting

Re: dosering Bach rescue in drinkwater hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:07

Ik zou de hoeveelheid spray in een klein beetje water doen en dan flink gaan lopen/spelen. Als hij dan dorst heeft hem eerst dat kleine beetje op laten drinken, daarna weer gewoon water Lachen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:11

Ik geef mijn paard de druppels op zijn voer. Misschien voor je hond ook een idee. Als hij zijn voer op eet, weet je in ieder geval dat hij de hele dosis heeft gehad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 18:47

Maar hoeveel keer mag ik dan op zijn voer sprayen? Ik heb nl geen druppels maar heb het in sprayvorm. Kan me voorstellen dat de dosering van een paard nogal verschilt met die van een hond.

Lopen en spelen is niet zo'n goed idee omdat hij juist buiten in paniek raakt als er geknald wordt en ik hem dan niet meer af kan leiden. En helaas wordt er vanaf vandaag de hele dag door geknald hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:52

zou het gewoon in een spuitje doen en dan rechtstreeks in zijn bek, dan weet je zeker dat hij zijn dosis binnenkrijgt.
Niet over voer, dan kan het de werking verstoren en dat wil je niet hebben.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:55

Dosering kan ik je niet bij helpen. Heb het nog nooit gebruikt. Mijn hond is ook bang voor vuurwerk en die gaat uit logeren naar een boerderij.

Wil je echter wel een tip geven. Kijk eens of je hond karnemelk lust.
Karnemelk is in tegenstelling tot gewone melk erg goed voor honden.
Mijn hondebeest is er gek op, en die van vrienden van mij ook.

Vindt hij het lekker, gooi daar dan de druppels doorheen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 19:30

Heb op de website van Bach rondgesnuffeld en daar wordt idd aangegeven om de remedie met water of andere drank te mengen. Ik was dus ook zeker niet van plan het over zijn voer te doen nu ik dat gelezen heb. Helaas staat ook daar nergens de dosering voor dieren genoemd, wel dat je op 1 glas water 4 druppels rescue remedy mag vermengen. Omdat ik omgerekend heb dat 1 keer sprayen (ik heb de spray ipv de druppels) ongeveer 2 druppels is heb ik nu op een bak water van ongeveer 3 drinkglazen 6 keer gesprayd.

Inspuiten met een spuitje gaat niet lukken, ik kan het niet uit het flesje in de spuit krijgen en mijn hond accepteert het niet als ik iets op die manier in zijn mond probeer te stoppen, anders had ik de spray wel in zijn mond gespoten zoals op het flesje staat. Stond misschien niet helemaal duidelijk in de openingspost, maar onze hond heeft een verleden, is nl zwerfhond geweest en heeft daardoor een paar dingen die hij gewoon niet fijn vindt omdat hij niet zo leuk behandeld is als jonge hond (oa gevangen met vangstok diverse malen voor medische behandelingen, waarschijnlijk ook geschopt/geslagen door mensen die hem weg wilden jagen ed). Hij trekt dus gewoon zijn kop weg als ik probeer hem op die manier iets toe te dienen. Het lijkt me niet zinvol om dit onder dwang te doen, vandaar mijn vraag over de toediening van Bach rescue in drinkwater.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:35

Het maakt niet uit hoeveel je er van in neemt, het kan namelijk nooit teveel zijn.
Bloesems werken op een ander niveau dan homeopathie.

Spray gewoon op je gewoon.
Het kan zijn dat hij de ene dag meer nodig heeft dan de andere dag.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:35

Als je het in drinkwater doet wordt het te sterk verdunt.
Kan je het ook niet in een spuitje doen, koekje voor zijn neus en het op zijn neus druppelen zodat hij het aflikt, en dan snel een koekje dr in?
Anders mss lege capcules vullen met bach.
De dosering zou ik gewoon kijken wat een mens nodig heeft, dan dan de helft oid.
Overdosering lukt toch niet.
Ik heef mijn kat van 3 kilo drie druppels.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:41

annebe schreef:
Het maakt niet uit hoeveel je er van in neemt, het kan namelijk nooit teveel zijn.
Bloesems werken op een ander niveau dan homeopathie.

Spray gewoon op je gewoon.
Het kan zijn dat hij de ene dag meer nodig heeft dan de andere dag.

Succes!

Volgens mij ben ik dan erg gevoelig, een keer 6 druppels bach ingenomen en ik lag half onder zeil terwijl ik daarvoor helemaal niet moe was Bloos
Ik zou max 4 druppels geven als je uitgaat van Chiqa's advies.
25 kilo is de helft ongeveer van een vrouw van gemiddelde leeftijd en een mens krijgt normaal 4 druppels per dag.
Pas op dat je het niet teveel verdunt anders blijft het effect weg. Afleiden tijdens vuurwerk met wat muziek en een plekje om terug te trekken helpt ook vaak.