verhuizen met hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

verhuizen met hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 21:37

Dag Bokkers,

Binnenkort verhuis ik met mijn éénjarige engelse cocker naar mijn eigen stekje, en huurhuisje. Ook met een tuintje en ongeveer dezelfde grootte qua huis. Ik ben van plan om hem af en toe mee naar naar het nieuwe huis te laten komen. Voor de definitieve verhuizing heb ik een weekje vrij genomen. Maar eerst goed kuisen dat de vorige geurtjes van honden eruit zijn. (bang dat hij plots z'n poot zou opheffen). Heeft iemand ervaringen of tips i.v.m. verhuizen samen met de hond? Haha!

J0sef1entje

Re: verhuizen met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:51

Ik ben afgelopen voorjaar verrhuisd van Schiedam naar Terschelling. De honden af en toe meenemen naar het nieuwe huis ging dus niet, zelfs mijn kinderen hadden het huis maar één keer gezien voor de verhuizing. En de reis ernaartoe was al een hele ervaring, eerst twee uur in de auto dan twee uur op een boot. Toch heb ik aan beide honden eigenlijk geen extra aandacht geschonken, had ik ook geen tijd voor, er was nog genoeg te doen. Als het goed is maakt het de hond geen klap uit waar hij is, als de baas er maar óók is. Wel meteen de hondenmanden neergezet, zodat ze een eigen plek hadden. En buiten wat onzeker gedrag van mijn (watje van een ) labrador kruizing, heb ik niks aan de honden gemerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:31

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 10:34

Ter info : dit is mijn zus haar topic, die nog steeds geen eigen acount heeft aangemaakt, zucht...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:14

Honden zijn niet gehecht aan een huis, maar aan de baas.

Mijn hondjes hadden geen problemen met verhuizen, alleen ging hij na het uitlaten de eerste beste portiektrap op, in plaats van naar onze voordeur die nu beneden was hahaha. Was even wennen.

Verder herkent hij alles na een 2de keer. Het huis van mijn ouders gaat hij piepen als we in de buurt zijn, van mijn opa's en oma's, ooms, tantes enz.
Zelfs als we richting de buurt rijden waar we eerst woonde begint hij te piepen omdat hij het herkent Lachen

O, en wat ook wel fijn is, niet gelijk nieuwe manden, kussens en dekens neerleggen, maar gewoon de oude meenemen, en eventueel later vervangen Lachen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:24

Het kwam ook meteen bij mij op dat een hond zich hecht aan de baas, niet aan een huis. Zeker met een jonge hond zal het vast niet zoveel problemen geven.

Inderdaad zorgen dat de hond zijn eigen mand, kussen of wat dan ook heeft, waar zijn eigen geur aan zit. Dat is vertrouwt en zal het nog makkelijker gaan.

Ik heb sinds 3 mnd een oude hond uit het asiel en we zijn ook al een weekje met hem weggeweest. De nieuwe omgeving was voor hem geen probleem. Lekker op zijn eigen kussen en bij ons, hij vond het prima.

Leuk trouwens een cocker. Wat voor kleur?
(Heb zelf altijd cockers gehad thuis)

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:43

Wij zijn in augustus verhuist. Dit is helemaal zonder problemen gegaan. De hond wist al precies naar welk huis ze moest nadat ze er 1x was geweest. En toen ik met verhuizen nog een paar laatste dingen in mijn oude appartement ging ophalen, bleef de hond in de auto zitten, ze wilde niet mee naar binnen, haha.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:46

ben inmiddels meer dan 5 keer verhuist en nooit problemen gehad, wat ik altijd deed is ze meenemen voordat wij er echt inzaten, de klusperiode zeg maar. Dus ze hebben alles meegemaakt vanaf het klussen tot de echte verhuizing, ze vonden het altijd prachtig.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:50

Ik ben met mijn 2 honden al een keer of 4 verhuisd, en heb zelf gehandelt alsof het de normaalste zaak vd wereld is Knipoog ze hebben nooit ergens last van gehad Knipoog
Wel ze gelijk een plek in huis gegeven waar hun manden staan, en het ging allemaal vanzelf.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 20:30

oef, ben al wat gerust gesteld. Bedankt voor jullie antwoorden. Het is een solid zwart met een witte stip op de borst.