Met hond in de trein,

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Met hond in de trein,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 21:19

Dinsdag moet ik een flink stuk in de trein zitten, en wegens omstandigheden pas ik op het hondje van een vriendin van me, (kleine terrier, lijkt op een westy) Moet ik hiervoor betalen? En mag de hond op de bank? Moet het in een vervoersbox/ tas?

Wat ik me kan herinneren van lang lang geleden is, dat honden die niet in een tas passen dat je daar een kaartje voor moet kopen. Maar zij past evt in een tas, maar moet ze dan ook daad werkelijk in een tas, of kan ze ook gewoon op schoot?

Antheya

Re: Met hond in de trein,

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:31

Ik geloof dat 'handtas honden' gewoon op schoot mogen en dan dus gratis zijn. Ze mogen niet op de bank.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:32

Ik weet wel dat onze hond altijd met een rail runner mee ging..
maar die is dan ook groter.

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:33

ik geloof dat je een apart honden kaartje hebt, en die kosten niet zo duur Lachen

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:38

Volgens mij moet je voor de hond inderdaad een apart kaartje hebben. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:40

Indien de hond op schoot kan moet hij op schoot en mag hij gratis. Hij mag niet op de bank, ivm hygiene redenen. Anders moet je een apart kaartje kopen.

Hier op LZP is ook een met de trein topic, daarin stond een voorbeeld van een megahond die als tas verkleed was (alleen poten en kop uit een grote tas) lopende tas dus, die mocht ook mee gratis Ja wel op de grond, maar hij zat in een tas

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:41

Anders zoek je het gewoon even op op http://www.ns.nl
Je drukt op zoeken, voert in "hond", en krijgt vervolgens dit:

Wanneer u uw huisdier in een kooi, tas of mand vervoert en u neemt geen extra zitplaats in beslag, mag uw huisdier kosteloos met u meereizen. Neemt u uw huisdier aangelijnd mee in de trein, dan mag deze gratis mee als u een NS- of OV-Jaarabonnement heeft. In andere gevallen koopt u een Dagkaart hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:42

Even toevoegen dat OV Jaarabbonement (dus gratis mee) niet voor een studentenkaart geldt.

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:43

haha heb er nog nooit over nagedacht dat een hond mee kan in de trein eigenlijk Tong uitsteken

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 22:03

"nou thnx allemaal :d

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 02:13

Toen ik diergeneeskunde studeerde nam ik altijd een hondje mee in de trein. En het dus nagevraagd bij de NS.
Een hond (ongeacht het formaat) die in een tas zit, hoeft geen kaartje. Een hond die niet in een tas meereist, moet in bezit zijn van een heus hondenkaartje (zo rond de 7 euro geloof ik). Dus een grote bouvier in een supertas is gratis, een chihuahua op schoot niet. Haha!
Mijn hondje zat trouwens nooit in de tas en reisde gratis mee op mijn OV, maar voor de zekerheid had ik wèl een grote tas bij me. Nooit commentaar gekregen van de conducteurs.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:21

Ooit zei een conducteur tegen me dat dieren die aangelijnd en op schoot konden gratis waren en dus niet in de tas/reismand hoefden te blijven. (Kwam mooi uit, sindsdien had ik mijn kat gewoon aan het lijntje mee ipv in haar reismand. Clown )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:37

Mijn hond (border collie) zit het liefst op het bankje om uit het raam te kijken als hij met de trein reist. Daar heb ik nog nooit negatief commentaar op gehad, de meeste conducteurs vinden het prachtig zo'n hond die uit het raampje kijkt. Voor 3,50 mag je hond de hele dag met je mee op pad in de trein. Is geen geld vergeleken met een "mensen" kaartje. Mijn hond kan trouwens ook op schoot maar dan zit ik zelf niet meer zo lekker.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:15

[LZP] > [BB]