Zelf loop ik al een tijd met het idee om een soort dieren ziekenhuis, hospice te beginnen in samenwerking met de dierenarts.
Nu kom ik direct in een situatie waarbij dit een gemis is.
Mijn schoonmoeder is namelijk ernstig ziek. Haar partner werkt overdag en tot overmaat van ramp is de hond nu ook ernstig ziek.
Zowel mijn schoonmoeder als de hond hebben het zwaar aan hun hart (ja hoe "toevallig" maar dat is een andere discussie)
Nu kan mijn schoonmoeder niet voor de hond zorgen daar is ze te ziek voor, overdag is er niemand en de hond heeft ook verzorging nodig , hij moet bijv om de 2 uur naar buiten en heeft medicijnen nodig. Als haar partners thuis is heeft zij al haar hander vol aan mijn schoonmoeder en kan ze niet ook de hond de verzoring geven die hij eigenlijk nodig heeft hoe graag ze dat ook zou willen.
Zij vroegen mij of ik geen opvang weet voor de hond in dit soort situaties. Ik kan ze niet vinden alleen een "gewone" dierenpension, maar niet die echt erop gebaseerd is om zieke dieren op te vangen.
Ken iemand van jullie zoiets?
en gelijk de vraag hebben jullie dit soort sitaties vaker gehoord en zou er behoefte zijn aan een soort dierenziekenhuis, annex hospice