opvang zieke honden met zieke eigenaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HCRanch

opvang zieke honden met zieke eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 12:22

Zelf loop ik al een tijd met het idee om een soort dieren ziekenhuis, hospice te beginnen in samenwerking met de dierenarts.
Nu kom ik direct in een situatie waarbij dit een gemis is.

Mijn schoonmoeder is namelijk ernstig ziek. Haar partner werkt overdag en tot overmaat van ramp is de hond nu ook ernstig ziek.
Zowel mijn schoonmoeder als de hond hebben het zwaar aan hun hart (ja hoe "toevallig" maar dat is een andere discussie)

Nu kan mijn schoonmoeder niet voor de hond zorgen daar is ze te ziek voor, overdag is er niemand en de hond heeft ook verzorging nodig , hij moet bijv om de 2 uur naar buiten en heeft medicijnen nodig. Als haar partners thuis is heeft zij al haar hander vol aan mijn schoonmoeder en kan ze niet ook de hond de verzoring geven die hij eigenlijk nodig heeft hoe graag ze dat ook zou willen.
Zij vroegen mij of ik geen opvang weet voor de hond in dit soort situaties. Ik kan ze niet vinden alleen een "gewone" dierenpension, maar niet die echt erop gebaseerd is om zieke dieren op te vangen.

Ken iemand van jullie zoiets?

en gelijk de vraag hebben jullie dit soort sitaties vaker gehoord en zou er behoefte zijn aan een soort dierenziekenhuis, annex hospice

050206051012

Re: opvang zieke honden met zieke eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 04:10

De enige vraag die bij mij opkomt is; waarom laten ze de hond niet inslapen?

Heel goed dat je denkt aan een initiatief als een 'dierenziekenhuis', maar ik geloof niet dat een hartkwaal bij een hond nog over zal gaan en dan denk ik toch dat er gekozen moet worden voor het dier...

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 10:12

Goed dat je er over nadenkt. Maar je moet veel met die mensen ook gaan bespreken , wat als het hondje is overleden , Of hij toch ingeslapen moet worden

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 15:36

quellian de hond was nog te goed om in te laten slapen volgends de dierenarts en daardoor twijfelde de eigenaren zo

helaas hebben we toch gisteravond het besluit moeten nemen om hem te laten inslapen hij ging erg hard achteruit

scooby dat is ook en enorm proces en heel veel werk. Ik ben daar dan ook al een jaar mee bezig met onderzoek hoe en wat.
In dit geval ook. Ik was mee toen de hond naar de DA moest (eigenaar kon het niet thuis laten doen) heb vervolgens de hond mee genomen en vandaag bij het crematorium gebracht (anders werd hij pas maandag gebracht en nu is hij vandaag gecremeerd)

Maar ook mensen met zieke dieren die zelf niet met het dier naar de DA kunnen, of geen medicijnen kunnen ophalen.
etc etc er komt heel veel bij kijken. Maar in USA en Engeland zijn wel van dit soort organisaties. Daar ga ik mee om tafel om een plan te maken. Want na deze ervaring zie je weer wat een extra verdriet dit meebrengt voor de eigenaar en extra ellende voor de hond die niet de optimale zorg kan krijgen of inderdaad dat er geen beslissing genomen kan worden cq genomen wordt met betrekking tot het wel of niet laten inslapen van het dier.

Triest en moeilijk, maar toch noodzakelijk denk ik.

bedankt voor jullie reacties

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:40

Ik denk dat dit een heel, heel goed idee is.................. denk zomaar dat je het hier heel, heel druk mee kan krijgen

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:50

Wow wat een superidee.
Denk wel dat je hele goede afspraken moet gaan maken wat betreft veel dingen. Wat als eigenaar dier overlijdt enzo...

Maar ik vind het helemaal super!