Ik heb een hond van nu bijna 8 maanden. Heel vrolijk lief hondje, doet geen vlieg, ZOLANG je thuis bent. Zodra we van huis gaan, gaat hij dingen slopen, petten, zonnebrillen, slippers, springt op het aanrecht, is zelf aan een stoel begonnen en meer. Ook hebben we nog een andere hond in huis, die helemaal niets sloopt, lekker ligt te slapen en zich niets aantrekt als de zwarte hond zich weer eens uitleeft op onze spullen... En als ik hem opsluit in de achtertuin samen met de andere hond, probeert hij te ontsnappen of andere dingen te slopen.
Ik weet dat dit te maken heeft met verlatingsangst, maar heeft iemand een idee hoe ik dit kan afleren?
Is dit echt verlatingsangst of is het meer dat hij zichzelf bezig wil houden als jij van huis bent?
Als het het laatste is, maak het voor hem zo saai mogelijk, geen dingen binnen zijn bereik, niks op het aanrecht, bank enz. Mijn hond heeft ook zo'n periode gehad en als we langere tijd van huis gingen lag hij dan altijd vast aan zijn kettingkje. Bij kortere periode's ging het vaak beter en als hij dan toch wat gemold had kreeg hij brommen en dat werkte erg goed, zo heeft hij in een kleine week afgeleerd om op de bank te klimmen als wij er niet zijn. Hij is inmiddels de periode voorbij en kan nu ook prima voor langere tijd alleen zijn.
Ik denk dat jouw pup gewoon in de bijtfase zit, zijn tanden zullen doorkomen en dat irriteert, geef hem dus flink veel andere dingen om op te knabbelen, liefst veel verschillende structuren.
alles weg stoppen heb ik gedaan maar toen begon hij aan de stoel... en hem speeltjes geven gaat goed voor een dag, of ze zijn dan al opgegeten of hij vindt ze al niet meer interessant..
Ik zou dan idd ook aan een bench beginnen. Het is een periode waar ze wel overheen groeien. Gebruik een grote bench, met mandje, eten,drinken en speeltjes. En blijf niet te lang van huis!
ik heb overal al gekeken maar ik geloof dat ze een bench hier in oz niet kennen?! @ crossmonster het gaat erg moeilijk als we met de paarden moeten reizen naar de races, helaas..
Mijn hond heeft nog nooit wat gesloopt en JR staan bekend om hun sloop gedrag. Wij hebben hem als pup al speelgoed gegeven en echt gegeven, dus roepen, zitten, kijk eens, laten kijken en geven. Dat werd binnen 5 minuten volkomen gesloopt en dan liep hij nog met een klein velletje. Nu is hij 14 en heeft hij een pluche konijn dat al 2 maanden! nog helemaal gaaf is Maar mijn hond pakt alleen wat op de grond ligt en wat aan hem is gegeven. Als we thuis komen wil hij altijd pakjes openscheuren, hij is dolblij met papier.
Geef je hond wat hij mag en voldoende en zorg dat hij niet bij je spullen kan als je niet thuis bent, dus opruimen je spullen. Als hij op de aanrecht springt, of wil springen, dan smijt je hem eraf, soms moet je even heel fel, direkt en boos worden. Als je je pup niet snel nu heel streng gaat opvoeden, zul je een sloper houden en ook nog eens een hond die gewoon doet wat hij wil
Zou idd ook aan een bench denken, maar als ze die daar niet hebben wordt het lastig . Idd alles buiten bereik houden, kortere tijden alleen thuis en geef hem een kong ofzo. Als ze die daar wel hebben tenminste .
@ russel, zodra het speeltje uitelkaar is is meneer niet meer geinteresseerd.. en hij doet het als we niet thuis zijn dus dat op zn flikker geven heeft geen zin als hij opt aanrecht springt @ rochwith, hij is bij ons gekomen toen hij 14 weken was, zn fokker was ook geregelt weg en liet hem dan gewoon samen met broetjes en zusjes rondstoeien, dus daar had hij nooit een probleem... ookal hebben wij nog een andere hond waar hij ook de hele dag mee aan het stoeien is, zodra we vanhuis zijn is het raak
en alles buiten bereik houden lukt maar hij zoekt iedere keer wat anders om te slopen, en om mn hele huis nou leeg te halen omdat mn hond het anders opeet wordt ook een beetje van de gekke
HIj zoekt iets wat van jullie is, mijn pup sleepte met pantoffels en schoenen en verstopte daar zijn snoepjes in. Idd alles wordt stuk gescheurt, maar dat is de natuur. Je moet zorgen dat hij genoeg heeft en zorgen dat hij nergens bij kan. Opvoeden kan soms heel moeilijk zijn, streng zonder wreed te zijn. Je hond moet ook leren om alleen te zijn en dat moet je opbouwen, je begint met heel even, dan een half uur, een uur. Een paar uur alleen al meteen in het begin is veel te lang. Honden leven in roedels, die zijn nooit alleen, dat is stress voor zo een dier en dat moeten ze leren.
Meeste honden wisselen tussen 4 en 7 maanden het grootste deel van hun gebit, zou dus best kunnen dat hij daar nog wat last van heeft of gewoon wat laat is, ik neem aan dat dit al een tijdje speelt en niet van de laatste week is.