Goed, ik heb Saami (lapjespoes) al zo'n 5 jaar. En ze is ontzettend lief, echt zo'n kat die het liefst de hele dag op schoot ligt om geaaid te worden, maar Saami heeft dus een nadeel en dat is dat zo totaal niet overweg kan met andere katten in haar huis.. Sinds 3 jaar woon ik samen met mijn vriend en die heeft ook een kat, maar dat gaat dus voor geen ene meter. Eerst vonden we dat geen ramp, ze vochten wel maar geen verwondingen dus dat is niet zo erg. Maar ondertussen is ze zo gestressed geraakt dat ze onzindelijk gedrag vertoont!! Ik heb haar aan alle kanten laten nakijken en ze is helemaal gezond, ik heb een kattenbak in huis gezet (ze mag ook zo vaak naar buiten als ze wil) waar ze graag op gaat maar toch plast ze nog in sommige hoeken in huis. Het is dus echt gestoord gedrag en ik ben er heel zeker van dat dit komt door Poes (de kat van mijn vriend). Ik weet echt niet wat ik er mee aan moet, ze is super lief maar een onzindelijke kat in huis kan niet (ook vanwege mijn kindje dat door huis kruipt.. Is gewoon gevaarlijk ivm ziektes). Dus moet ze weg! Maar ja naar wie?? Ze is ook bang voor honden (heeft ze nooit mee samengeleefd dus misschien zou ze er aan kunnen wennen maar dat weet ik dus niet), asiel vindt ik ook geen optie en afmaken al helemaal niet. Ik vindt het heel eng om haar aan een vreemde te doen!
Heeft iemand tips???
Baal er ontzettend van!!!