moet een nieuw huisje zoeken voor mijn poes..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

troi

moet een nieuw huisje zoeken voor mijn poes..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 15:53

Mijn poes moet weg... Maar ik hoop stiekum nog op goede tips om het toch te voorkomen!

Goed, ik heb Saami (lapjespoes) al zo'n 5 jaar. En ze is ontzettend lief, echt zo'n kat die het liefst de hele dag op schoot ligt om geaaid te worden, maar Saami heeft dus een nadeel en dat is dat zo totaal niet overweg kan met andere katten in haar huis.. Sinds 3 jaar woon ik samen met mijn vriend en die heeft ook een kat, maar dat gaat dus voor geen ene meter. Eerst vonden we dat geen ramp, ze vochten wel maar geen verwondingen dus dat is niet zo erg. Maar ondertussen is ze zo gestressed geraakt dat ze onzindelijk gedrag vertoont!! Ik heb haar aan alle kanten laten nakijken en ze is helemaal gezond, ik heb een kattenbak in huis gezet (ze mag ook zo vaak naar buiten als ze wil) waar ze graag op gaat maar toch plast ze nog in sommige hoeken in huis. Het is dus echt gestoord gedrag en ik ben er heel zeker van dat dit komt door Poes (de kat van mijn vriend). Ik weet echt niet wat ik er mee aan moet, ze is super lief maar een onzindelijke kat in huis kan niet (ook vanwege mijn kindje dat door huis kruipt.. Is gewoon gevaarlijk ivm ziektes). Dus moet ze weg! Maar ja naar wie?? Ze is ook bang voor honden (heeft ze nooit mee samengeleefd dus misschien zou ze er aan kunnen wennen maar dat weet ik dus niet), asiel vindt ik ook geen optie en afmaken al helemaal niet. Ik vindt het heel eng om haar aan een vreemde te doen!

Heeft iemand tips???

Baal er ontzettend van!!! Huilen

Spritz

Re: moet een nieuw huisje zoeken voor mijn poes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 16:35

Oei, dit is een lastige beslissing..
Ik snap je heel goed, maar er is een topic hier op bokt en dan kun je daar je kat opzetten met een verhaaltje van wat jij voor haar zoekt etc.
En via bokt kun je altijd nog meegenieten met foto's, en met een beetje geluk komt ze nog in de buurt te wonen..
Zo te lezen is het inderdaad het beste om haar in een rustigere leefomgeving te brengen zonder andere katten/honden..
Succes met het vinden van een ander huisje voor haar Ach gut!

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 16:37

Saami is helemaal vol stress als ik dit zo hoor. Van te voren deed ze niks, en sinds die andere poes er is, doet ze zo.

Waarom moet zij bv weg en niet de andere?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 16:38

Ik denk dat de andere kat makkelijker te plaatsen is...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 17:11

Het punt is dat zij degene is die het probleem veroorzaakt en de andere niet.. Dus dan lijkt het niet eerlijk om de ander te herplaatsen (en die is net zo lief dus wat dat betreft is er geen verschil tussen beide katten..). Ik denk dat ik idd haar maar op dat topic ga zetten.. Vind dit echt zo balen!!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 02:59

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 03:02

Een van mijn oppas katten, had ook een tik (plaste ook jaren lang in huis) Ze heeft toen bach bloessem(als ik het goed schijf) gekregen door het drink water, miss dat je hier eens verder in kunt zoeken, en kijken of het haar ene handje kunt helpen.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 03:07

Heb je naar andere dingen gekeken? Je zou ook kunnen proberen om de stress weg te nemen? Ik weet niet in hoever je dat wil proberen?

Ik heb een kater die heel snel gestressed is wanneer er bijvoorbeeld bezoek is ed. Hij is zo gestressed dan dat hij een blaasontsteking heeft dan en ook overal gaat plassen.
Ik ben nu sinds 4 weken voer van Prins aan het geven, het heet Resist, dit is speciaal voor katten met stress maar ook voor een " gezonde " kat kan het totaal geen kwaad. Er zitten chinese kruiden in die het lichaam in belans brengen waardoor stress afneemt. Bij mijn kater merk ik al heel duidelijk verschil, ondanks dat hij nog half gemend voer krijgt.

Ik heb vanalles al geprobeerd tot anti-depressivia aan toe en de dierenartsen wisten het ook niet meer, maar dit lijkt echt goed te helpen. Misschien eens de moeite om te proberen?

Je kunt ook altijd contact opnemen met Prins en je situatie uitleggen, zij denken echt met je mee voor een oplossing. Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:32

Hmmmm ken het probleem Lachen

Ik had een heel schattig zwart poesje en heb haar om dezelfde reden herplaatst. Ik hab haar aan mijn beste vriend cadeau gedaan, die er stapelgek mee is Lovers
Ze is daar nu heel gelukkig Lachen Hij heeft er later een jong katje bij genomen, en dat gaat wel goed, omdat zij dominant is en de jonge kat niet Lachen

Ik ben nog steeds heel blij met die oplossing, het was echt voor alle partijen het beste Lachen Ik heb idd ook gekeken op kattengedragstherapie.nl en verschillende tips geprobeerd, maar niets werkte. Omdat ik ook neit wilde doormodderen, heb ik voor deze oplossing gekozen, dat bleek de juiste. Ze doet het daar ook niet meer Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:28

Ik zou de andere herplaatsen, die heeft de meeste kans op een leuke thuis.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:31

google is op feliway, helpt geweldig!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:35

troi schreef:
Het punt is dat zij degene is die het probleem veroorzaakt en de andere niet.. Dus dan lijkt het niet eerlijk om de ander te herplaatsen (en die is net zo lief dus wat dat betreft is er geen verschil tussen beide katten..). Ik denk dat ik idd haar maar op dat topic ga zetten.. Vind dit echt zo balen!!

Tja, maar een gestreste kat verhuizen zal die kat ook niet goed doen. Door alle stress die een verhuizing met zich mee brengt voor haar zal ze alleen maar meer van streek raken en misschien wel erger gedrag gaan vertonen... De andere kat zal daar zeker minder last van hebben.
Wat is dan eerlijker????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:52

Imo is het wél het beste om juist de gestresste kat te verhuizen.......
Vergeet niet dat ze het huis nu ook associeert met de stress Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:08

Ook weer waar. Maar evengoed is enkel de andere kat een bron van stress voor haar, en is het weghalen van die stressfactor voldoende, zonder dat je haar een stresserende verhuis moet aandoen die mss het probleem niet oplost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:26

Is ook waar. Iig moeten de katten uit elkaar Ja

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:46

Das waar Ja Sowieso is het moeilijk om er eentje weg te doen, vervelend dit soort zaken.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:42

IMO kan je een ander niet met het probleem opzadelen.

Wat voor oplossingen heb je geprobeerd?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 19:29

Saami gaat naar mijn broer! Die gaat binnenkort alleen wonen en wilde heel graag een lieve kat die ook graag buiten is, perfect dus voor Saami! (bovendien kan ik zo makkelijk een oogje in het zeil houden en als er iets niet goed gaat komt ze heel vlug weer terug!).

Bedankt voor het meedenken en alle tips!!!! Pootje van Saami en veilig en fijn nieuwjaar allemaal (ben helemaal happy dat ik nieuw huis heb voor Saam ha ha ha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 09:33

Oh super oplossing dit Ja
Da's perfect voor iedereen Lachen