Kattenbank stinkt heel erg!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mireya

Kattenbank stinkt heel erg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 23:28

Hey!
Ik heb gezocht naar een topic hierover, maar ik kon niets vinden.
Onze kat die al 10 jaar buiten loopt is nu voor het eerst behoorlijk ziek en zit dus binnen. Gelukkig is hij nog niet verleerd met de kattenbak Lachen
Maar... Wij kennen genoeg mensen met katten maar nergens stinkt die kattenbak zo erg! We verschonen de bak 2 keer per dag helemaal!
We hebben er ook al dure kattengrind in gegooid maar niks werkt!
Vanavond heb ik geen hap gegeten omdat ik misselijk van die lucht werd! ( uiteindelijk zijn we boven gaan eten Clown )
Dit is toch de erg??!! Tong uitsteken
Tips? Lachen

IKbenEllen

Re: Kattenbank stinkt heel erg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:30

Wij hebben Biocat grid met een geurtje, die valt wel mee. En wij hebben kattenbak boven staan, kunnen we beneden eten Knipoog

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:31

Welk voer geef je?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:32

Wat voor grind heb je erin liggen?
Klontvormend, en dan een dikke laag ruik je eigenlijk nooit..
En je hoeft alleen de poepjes en de klontjes eruit te halen..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:07

Utixo schreef:
Welk voer geef je?

Zelfde vraag hier, voer is heel bepalend voor de geur van de uitwerpselen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:09

Zieke kat, dus wrs ook uitwerpselen die niet helemaal op hun plooi zijn.
Wat heeft hij juist?
Wat voer je?

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 12:25

Hij krijgt gewone C1000 merk brokken en in de avond Aldi merk blik Tong uitsteken

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:36

mireya schreef:
Hij krijgt gewone C1000 merk brokken en in de avond Aldi merk blik Tong uitsteken

daar ga je al!

je probleem is grotendeels opgelost als je Smolke gaat voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:39

beter voer scheelt idd al een stuk, wat je echt tegen de stank kunt kopen is een bus met korreltjes die ruiken naar kauwgomballen, of je kat daar blij van wordt weet ik niet.. wij hebben ze op mijn vorige stage in de winkel gehad, die korreltjes roken echt heel lekker Ja

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:44

ik voer kenner en ze stinken haast niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:43

Beter voer zal idd helpen, ik geef hier wél goed voer (premium) maar heb ondanks dat een stinkende bak.
Althans bij een kater die al wat ouder is. gaat jou kat ook vaker dan normaal naar de bak om bv te plassen?
Ik werd ook gek van de geur, zo smerig. (Pis) nu doe ik er houtkorrels in, een heel dun laagje, dat zwelt enorm op en binnen een dag heb je een bak vol met houtgruis.
Ik leeg hem aan het eind van de dag en ruik niets meer, werkt zo goed dat ik niet eens meer een sopje dr door hoef te halen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:46

Ik zweer bij hout korrels, kattegrit vind ik niks.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:01

marleen_usar schreef:
Ik zweer bij hout korrels, kattegrit vind ik niks.

Dit heb ik ook ooit gehad, vond het zelf heel fijn, alleen vonden mij katten het niks..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:13

Hadden wij ook toen mijn poes Pukkie haar kruisbandje gescheurd en geopereerd was. We hadden die kattebak op mijn kamer moeten neerzetten... Gatzie. Maar in elk geval veel deo en luchtverfrisser en je merkt het niet meer haha, ze kon alleen in mijn kamer omdat ze gek op mij is, geen trappen mocht lopen en mijn deur altijd dicht kan zijn (heb jonger broertje dat altijd loopt te klote, en dan is de kans groot dat ze ontsnapt) ze mocht 2 maanden niet starppenlopen en pas na 3 maanden naar buiten. Nu gebruikt ze nog regelmatig de kattebak, veel meer dan eerst!

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:18

Ik heb nog niet eerder iemand er over gehoord, maar van de AH de schep&schoon 3 voudige hyhgiene is echt superspul!
Mocht je echt nu snel iets nodig hebben tegen de geur: doe een half pakje soda mengen in je kattenbak. Het ruikt niet en neemt alle stinkgeurtjes op. Dus ook katten die niet houden van een parfumluchtje in hun bak gaan wel op zo'n bak.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:30

mireya schreef:

kan prima hoor,dat is precies wat mijn poes ook eet en daar ruik ik de kattenbak helemaal niet van.
eigen merk van c1000 kwam als beste uit de bus bij een consumentenonderzoek naar huismerken he?

denk juist dat je de kat nu zo ruikt omdat ie ziek is.als hij straks weer is opgeknapt en weer eruit kan is het wel weer weg.

ohw ja als je de bak schoonmaakt even wat bleekmiddel erdoorspoelen,dat neemt veel geur weg

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:06

Wat bleekmiddel gebruiken, & Goed voer, dat niet teveel stinkt wilt ook wel helpen Ja!

mirrex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:44

hallo,

Wat heeft je kat precies dat hij/zij binnen moet blijven? de ziekte kan ook een oorzaak zijn dat je kat meer ruikt ..
Eén van mijn katten is gevoelig voor blaasgruis en ik voer harde brokken van Prins, verder krigen ze (2 katten) s'ochtends een zakje kitkat vlees. Ik gebruik c1000 klonter vormende grit (paarse verpakking) en bij mij ruik je echt niet dat er katten zijn. Ik maak 1 keer per dag de bakken schoon. Ze poepen en plassen minder lijkt het wel...

Ben benieuwd naar je reactie

groet Mirrex

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:54

Prins is ook goed voer Ja .

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:58

Ik had precies hetzelfde probleem.
Voerde ze whiskas en het stonk enorm.
De poep was ook een beetje roodachtig kan je nagaan wat een rotzooi erin zit.
Nu krijgen ze royal canin en heb ik nergens last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:13

whiskas en kitkat blikvlees is troep.. 80% is vocht, en je wil niet weten hoeveel zout er in zit.. waarom eet de kat het dan? omdat de geur zo sterk is.. hier krijgen ze niet vaak blikvoer, krijgen ze het wel, dan is dat van proplan. trek maar eens een blik whiskas open, en een blikje proplan,en zet dat naast elkaar.. whiskas heeft kleine vieze blokvormige troep in hun blikjes, en proplan is echt vlees, het stinkt ook lang niet zo erg.. proplan blikjes zijn een stuk kleiner, maar ik durf te wedden dat daar meer vlees in zit dan in de whiskas blikjes..
C1000 kan wel als beste als de bus komen bij de huismerken, maar dat valt niet te vergelijken met Proplan, Royalcanin, Denkycat, Hills, Prins enz..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:39

Misschien gek maar als vulling voor de kattenbak is ' Yesterday's news" en/of " bio Litter" te proberen.

Beide absorberen als een gek. Veel gebruikt bij ratten en bij fretten. Zou niet weten waarom het niet in een kattenbak past.
Absorbeert luchtjes, pies en andere viezigheid veel beter dan houtkorrels of grit.

Yesterday's news wil nog wel eens in de dierenwinkel liggen.
En anders zijn beide vullingen te bestellen via http://www.rattenwinkel.nl/N_frame.html ... _home.html
( zie ratten -> bodembedekking). Site heeft trouwens ook een honden en katten gedeelte maar die site is niet mooi en niet overzichtelijk.

Voeding is bij stank ook altijd een belangrijke factor.