Konijn erg verkouden, wie heeft tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Konijn erg verkouden, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:29

Hoi,
Mijn groot lotharinger Floor is ziek. De ene dag was er nog niets en de volgende ligt ze ziek op haar zij. Ze zit helemaal vol. Het was in de avond en ik heb haar gelijk uit de ren gehaald, voor ze anderen aansteekt. De volgende ochtend lag ze met haar bekje open te hijgen. Dit was afgelopen vrijdag.
Vrijdagmiddag naar de DA geweest en we waren beiden bang dat Floor het onderzoek niet zou overleven. Ze heeft een antibioticaspuit gehad, spuit tegen benauwdheid en een spuit om het slijm losser te maken. Verder dwangvoeding en antibiotica voor 10 dagen.
Maandag weer naar de DA geweest en ze was verbaasd, maar Floor zag er 75% beter uit dan de vorige keer.
Nog steeds zit ze erg vol, haar neus zit soms verstopt en dan spoel ik het met aangelengde otrivin. Ik heb ook al gestoomd. De dwangvoeding vond ze in het begin goed, maar ze begint nu tegen te stribbelen.
Ze krijgt nog steeds dwangvoeding, want eten doet ze niet, ook geef ik water via een spuit.
Heeft iemand tips om haar weer te laten beginnen met eten? Ze heeft gisteren een stukje wortelloof gegeten, erg weinig maar goed. maandag heeft ze zelf gedronken.
En heeft iemand verder nog tips, bijvoorbeeld huismiddeltjes om haar verkoudheid wat te minderen?

Wilawander

Re: Konijn erg verkouden, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:41

Je zou Echinacea door het water kunnen doen. Maar dan de globulli (kogeltjes) want die in Tabl. vorm en druppelvorm zijn niet geschikt voor konijnen. Het verhoogd de weerstand van o.a. de luchtwegen.
Verder proberen met verschillende groentes en dergelijke.

Don_Zhivago

Re: Konijn erg verkouden, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 01:04

Het feit dat ze zelf al iets heeft gegeten is een goed teken..

Meestal als een konijn stopt met eten, gaan ze ook niet meer eten ook..
Ga door met dwangvoeding, en hou in de gaten of ze steeds meer zelf eet..
Begin met dingen die ze lekker vind..
worteltje.. andijvie.. stukje sla (zit ook veel vocht in, dus heeft ze dat ook weer binnen)

succes