Wanneer vruchtbare periode in loopsheid over?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BibicheB

Wanneer vruchtbare periode in loopsheid over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 11:29

Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot de vruchtbare periode in de loopsheid?

Ik hoor veelal (ook toen ik net contact had met de dierenarts) dat de vruchtbare dagen meestal tussen dag 9 en dag 14/15 liggen. Mijn teefje gooide op dag 7 haar staart al voor alle reuen omhoog en nu op dag 15 lijkt het over te zijn, ze snauwt weer tegen een aantal reuen en lijkt niet geinteresseerd in anderen. Maar aan het einde van de wandeling kwamen we een cocker tegen waarvoor haar staart toch een stuk opzij ging. Ik weet dus niet zeker of het nu over is (haar oren doen het wel weer prima).

Ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen met deze dagen zijn. En natuurlijk om wat voor hond het dan gaat (ras/leeftijd).

Jokonootje

Re: Wanneer vruchtbare periode in loopsheid over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:49

zolang je hond nog loops is gewoon niet bij reuen laten komen...
Er is nooit met zekerheid te zeggen wanneer de vruchtbare dagen zijn. Ik heb altijd aangehouden zolang ze nog aantrekkelijk ruikt voor de reuen hond aangelijnd houden en niet op losloopgebieden komen...

BibicheB

Re: Wanneer vruchtbare periode in loopsheid over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 14:04

Ik snap dat het nooit met zekerheid te zeggen is, maar ik was benieuwd naar andermans ervaringen. Ja

Normaal gesproken zou het me ook een worst wezen hoor, het komt niet op een dag minder of meer loslopen. Nu zit mijn reu in het pension en die komt pas naar huis als de vruchtbare periode zeker over is (neem geen risico). Ik was dus gewoon benieuwd hoe dat bij andere teefjes is.

Puur op de geur gelet zou ik er niet uit komen, het teefje ruikt het hele jaar door lekker. Deze lucht is sinds de eerste loopsheid (een jaar geleden) nooit meer helemaal weggegaan.. Gedurende de eerste 6 dagen van de loopsheid heeft ze trouwens ook gewoon losgelopen, dan zijn ze 1) niet vruchtbaar (ik zie vanzelf wanneer ze die tekenen begint te vertonen) 2) ze willen absoluut niet gedekt worden en bijten van zich af (en ze luistert heel goed).

Vanaf dag 7 tilde ze voor iedere reu haar staart op en heeft ze ook vast gelopen. Sinds gister (dag 14) is ze weer kattig als reuen toenadering zoeken en haar proberen te dekken. Duivel