Hoe goudvissen vervoeren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Hoe goudvissen vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 13:50

Onze goudvissen gaan vanavond naar een vriendin van mij toe. Echter hebben we een dilemma hoe we ze mee moeten nemen. We dachten eraan om gewoon zo'n zakje bij de dierenwinkel te halen, maar daar doen ze ook altijd nog perslucht bij.
Dus ik weet niet of de vissen overleven als die perslucht er niet bij zit. Overigens moeten we ongeveer 20 minuten met de auto met de vissen. Iemand tips?

marleen_usar

Re: Hoe goudvissen vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:51

Heb je geen emmer en daar een laagje water in, een emmer is zo hoog dat er bijna geen water over de rand heen komt.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 13:55

Oh dat is natuurlijk ook een goede!

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:59

Ik werk toevallig in een viswinkel. Wij doen ze in een zakje, en knopen die dicht, verder niet speciaal zuurstof,( tenzij ze echt een uur moeten rijden ) maar gewoon 'lucht'
Je kan natuurlijk ook gewoon een emmer pakken.. Maar dat klotst heel erg...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:01

Ik heb pasgeleden de vissen van mijn zus ook verhuist, gewoon in een zakje van de dierenarts en wat lucht erbij in laten.
Ging erg goed. Vervoer was trouwens ook 20 min met de auto.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 17:18

Oh! Nou dan ga ik dadelijk gewoon even naar Intratuin en haal daar zo''n zakje. Vind ik toch een prettiger idee dan in een emmer

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:24

20 minuten is makkelijk te overzien Knipoog

Gewoon een goede stevige zak, dan als de vissen er in zitten met water de zak van bovenaf ( de lucht niet laten ontsnappen ) naar beneden drukken, tot ongeveer de helft van de zak en dan heb je ook een gedeelte extra lucht. Stevig een elastiek eromheen wikkelen! ( weet niet goed hoe ik het makkelijk kan uitleggen Clown ) Zo doe ik dat altijd, maar nu vooral met het koude weer even goed inwikkelen in kranten Lachen

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:26

Ik doe het ook in een grote plastic zak, met ruim lucht bovenin, en de zak zet ik in een emmer of doos, zodat de zak niet omvalt.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 18:02

Ik ben even bij Intratuin geweest en heb daar zo'n vissen-vervoer zak gehaald Haha! Gaat helemaal goed komen! Thanks voor de tips in ieder geval!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:03

Neem je wel een emmer mee en water in een flesje ofzo? Straks gaat die zak kapot Nagelbijten / Gniffelen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:23

lovey_ou schreef:
Neem je wel een emmer mee en water in een flesje ofzo? Straks gaat die zak kapot Nagelbijten / Gniffelen

Water is een flesje Huilen van het lachen
Als je er gewoon een emmer omheen doet is het verder prima, als de zak dan kapot is, is er nog niks aan de hand. In 20 minuten kan dat weinig risico lopen hoor Lachen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:42

Oh handig topic dit.. Ik verhuis in de zomer en ben van plan mijn vis mee te nemen.. Dat wordt een rit van 7 uur. Maargoed ik betwijfel zowiezo dat hij dat gaat overleven... Nagelbijten / Gniffelen Nou handelt het zich niet om een goudvisje maar om een stevige cichlide. (metriaclima estherae)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:47

Als je een rit van 7 uur moet afleggen is het denk ik slim om er perslucht bij te laten spuiten met een eventuele toevoeging. Kan men bij de betere vissenzaken Knipoog
Voordeel is al wel dat je het in de zomer verhuist, is al een stuk makkelijker zonder verwarmingselement want dat wordt in de auto toch knap lastig Clown

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:56

Cyntje schreef:
Als je een rit van 7 uur moet afleggen is het denk ik slim om er perslucht bij te laten spuiten met een eventuele toevoeging. Kan men bij de betere vissenzaken Knipoog
Voordeel is al wel dat je het in de zomer verhuist, is al een stuk makkelijker zonder verwarmingselement want dat wordt in de auto toch knap lastig Clown

Goh ik heb geluk dat er 200 m van ons een viszaak ligt. Haha! Dus met perslucht en een beetje vlokken moet het lukken? (mischien eventueel nog wat zuurstofplantje voor het verschuilen) En hoe gevoelig zijn vissen voor stress tijdens het vervoeren?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:59

Met extra toevoeging bedoel ik geen voer oid Knipoog
Maar bij de Maanvis hier in Nijmegen vragen ze of je verder moet reizen dan voegen ze namelijk nog wat toe aan de lucht Lachen

Cichliden zijn al aardig stressbeesten maar als je het ook omwikkeld met een krant is dat denk ik best te doen Ja
Maareh begrijp ik dat nou goed?? Je hebt maar 1 cichlide?
Plantje zou kunnen maar dan zonder loodje of iets dergelijks, anders kan de zak beschadigen en het is niet goed voor de vis Haha!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:06

Cyntje schreef:
Met extra toevoeging bedoel ik geen voer oid Knipoog
Maar bij de Maanvis hier in Nijmegen vragen ze of je verder moet reizen dan voegen ze namelijk nog wat toe aan de lucht Lachen

Cichliden zijn al aardig stressbeesten maar als je het ook omwikkeld met een krant is dat denk ik best te doen Ja
Maareh begrijp ik dat nou goed?? Je hebt maar 1 cichlide?
Plantje zou kunnen maar dan zonder loodje of iets dergelijks, anders kan de zak beschadigen en het is niet goed voor de vis Haha!

Nee nee dat van die toevoeging begreep ik. Haha! Is het in een emmer ook te doen?
Jep, ik heb maar 1 chichlide, hij heeft al zijn aquariummaatjes 'een handje geholpen'. Huilen van het lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:08

Nagelbijten / Gniffelen ja dat heb je met cichlides, die van mij laten elkaar gelukkig met rust Knipoog

In een emmer weet ik eigenlijk niet... maar dan in ieder geval wel met voldoende water en een deksel erop Ja

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:14

Cyntje schreef:
Nagelbijten / Gniffelen ja dat heb je met cichlides, die van mij laten elkaar gelukkig met rust Knipoog

In een emmer weet ik eigenlijk niet... maar dan in ieder geval wel met voldoende water en een deksel erop Ja

Neenee in dat persluchtzakje en daarna in emmer, is lekker donker en dan kan het zakje niet aan het rollen gaan..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:16

Ik heb hier ook altijd de vissen meegekregen in een zak, als het maar niet voor heel lang is. Ja

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:17

Vissen kunnen best wat hebben hoor en cichlides zijn helemaal taaie rakkers Lachen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:26

Cyntje schreef:
Vissen kunnen best wat hebben hoor en cichlides zijn helemaal taaie rakkers Lachen

Ok dankje voor je advies. Haha! Nu zie ik toch wat positiever tegen zijn vervoer aan.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:21

Mijn betta gaat altijd in zo'n emmertje van boer'n yoghurt mee naar limburg in de zomervakantie Huilen van het lachen Ben dan 3 uur onderweg en gaat prima Lachen

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:35

Ik heb zojuist de verhuizing van mijn aquarium achter de rug en alles is goed gegaan Haha!

Mijn visbestand bestaat uit 3 corydorassen (tropische bodemvissen).

Bij de dierenwinkel heb ik 3 viszakjes gehaald (als je aardige mensen hebt, krijg je ze gratis), op marktplaats heb ik een koelbox van 5 euro gehaald en verhuizen maar !

Ik heb expres niet in de viszakjes geblazen en ze hebben het overleefd. De verhuizing duurde zo'n 2,5 uur.