hondje heeft het koud

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

hondje heeft het koud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 09:22

Ik heb een jack russel die bijna 9 jaar is en die al zijn hele leven lang problemen heeft met vanalles.
Zijn ergste probleem is zijn allergieen, daarvoor doen we nu zo'n hyposensibelisatie therapie waarbij ik hem zelf moet spuiten.
Hij komt meer bij de da dan ik ooit bij de dokter zal komen.
Alleen al van mei tot oktober waren we alweer 1200 euro kwijt.
Alleen heeft hij het nu vaak koud en als hij het te koud krijgt krijgt hij een soort epeleptische aanval, dan verstijft die helemaal en ik denk dat als dat te lang duurt hij ook onderkoeld raakt, ga ik natuurlijk niet proberen.
Toen gaf iemand me de tip doe hem buiten een dekentje op en ik ben niet zo van de hondendekentjes maar toch maar proberen en het gaat beter.
Alleen heeft hij het binnen ook af en toe koud en ik kan niet de hele dag met een dekentje achter hem aan rennen of een dekentje oplaten, want dan kan die helemaal nergens meer tegen.
De verwarming staat snachts gewoon aan (dus de energierekening liegt er ook niet om Knipoog )
De da denkt omdat hij zoveel kwalen heeft hij daarom nergens tegen kan.
Dat is ook wel vij logisch.
Kent iemand van jullie dit probleem en wat zou ik nog kunnen doen.
Voor dat jullie denken dat hier een wrak ligt, dat is dus niet zo hij heeft verder nog veel plezier en gaat graag mee naar de paarden.
het staat als een paal boven water dat hij niet mega oud gaat worden waarschijnlijk maar op dit moment is hij nog heel fit voor zijn doen.
Dus tips laat maar komen.

Pluttersput

Re: hondje heeft het koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 10:43

Hmm. lastige situatie.. Als het overdag is ligt hij niet gewoon in zijn mandje neem ik aan? Anders zou je als hij in zijn mand ligt ook een deken over hem heen kunnen leggen.. Ben benieuwd wat andere bokkers voor tips hebben,..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 12:12

Als hij ligt op zijn veels te grote doggybag heeft hij idd een deken of handdoek over zich heen, alleen als hij tussendoor opstaat en ik ben er niet dan ligt hij daarna weer zonder en de ene keer gaat het goed en de andere keer is hij aan het bibberen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:40

Ik kon niet heel erg begrijpen of het om binnen of buiten ging.

Mijn hondje had een hernia, en hij (7 jaar) houd zich niet warm, en is kou niet gewend (maakt ook geen wintervacht aan).
Wat ik doe:
-buiten, een jasje, geen dekentje want die zijn van onder open, en juist daar is het koud. dus een jasje met zo'n 3 knoopjes onder de buik dat hij er nog net niet tegenaan plast. met hele erge kou/sneeuw een pakje tot om zijn achterpootjes.

- binnen: (geen vloerisolatie en benedenhuis, kan zelf niet op sokken lopen want dat is te koud) 3 fleecedekens in de mand waar hij zelf een holletje van graaft, bij de gaskachel.
Wil hij ergens anders liggen, of heeft hij het koud doe ik een dunner pakje aan, (als hij op de vensterbank wil liggen)

Dit werkt allemaal perfect.

O, en inplaats van een jasje buiten zijn er ook gebrijde (kol)truitjes, die lopen ook onder de buik.
Succes.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:47

Voor binnen ook zo'n jasje en voor buiten ook.
Doe je voor buiten een wat dikkere en binnen een dunnere.
Helpt ook goed, heeft ie altijd iets om zich heen en heeft het ook minder koud.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 20:05

Maar dan loopt ie dus altijd met zo'n jasje, soms gaat het binnen goed maar soms om onverklaarbare wijze heeft hij het koud.
Hij heeft een goed jasje dat ook onder de buik dicht is, waterdicht en lekkere fleece van binnen.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:11

Heb er zelf geen ervaring mee, maar wil graag meedenken.
Als je nou een reismand oid. in de buurt van een verwarming neerzet, dekentjes, kussens, knuffels ed. erin en deken erover. Mocht hij het koud krijgen kan hij dat plekje opzoeken en er gaan liggen en opwarmen.

Tenminste... áls hij dat doet. Maar denk wel dat het het proberen waard is...

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:16

Ik zag laatst op een dierensite een soort van kruik voor honden, plat en rond, met een daarbij passende mand, zodat hij altijd een warm plekje heeft. Bleef geloof ik een uur of 8 warm. Maar waar hed ik dat nou gezien..........

(gaat in geschiedenis zoeken.....)

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:18

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:26

Er bestaan ook kleine warmtematjes ter groote van een A4 blad papier en ingeveer 1-1;5mm dik.
Geeft eigenlijk een soort van vloerverwarming in het mandje.

Heb ik hier gekocht bij mijn DA toen ik die 3 puppies redde...zodat ze de hele tijd een aangename warmte zouden hebben.

Een goede oplossing als je hondje vaak in zijn mandje ligt !

Succes !

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 10:33

J0sef1entje schreef:
Gevonden :

http://www.snugglesafe.co.uk/heatpad.htm

Misschien is dit wat?

Kijk dit is een supertip, dank je wel.
Zal dat ding alleen in engeland te krijgen zijn?

Ze hebben met zijn tweeen een supergrote doggybag voor op te liggen (zie mijn site)

Binnen ligt die tegen de verwarming en ze kunnen er met zijn tweeen op liggen dat geeft voor hem ook meer warmte.
In de zomer leg ik de doggybag wel eens buiten in de zon en daar ligt hij de hele dag in te maffen als hij mocht beslissen.