Welk dier past hier ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

raketje_

Welk dier past hier ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 21:54

Omdat ik binnenkort me eigen flatje heb en ik absoluut
niet alleen kan zijn.En mijn ouders hun dieren niet mee willen geven Haha!
zoek ik een leuk huisdier wat bij mij gezin past.

Ik wil absoluut geen hond, kat/poes, kaketoe, hamster, vissen, cavia's
chinchilla's, ratten, en alle terariumdieren Knipoog

Oftewel er blijft in mijn gedachten alleen een konijntje over,
dat is leuk maar veel kan je er niet mee.Het houd meestal niet van spelen.

Katten,honden,ratten,chinchilla's en hamsters etc hebben we allemaal ooit al gehad
bij ouders thuis.En dat is toch niet iets wat ik zoek.

Ik ben vaak heel de dag thuis, op boodschappen na. Heeft iemand leuke suggesties
wat hier in dit huishouden past en wat een leuk dier is ?

eveline_B

Re: Welk dier past hier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:59

Wat verwacht je van het hebben van een huisdier? Als we dat weten is het misschien wat makkelijker om suggesties te doen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:01

Fretjes?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:03

Je weet zeket dat je van dieren houdt? Er bestaan tegenwoordig ook robot hondjes; misschien een optie want er blijft eigenlijk niks over, als ik je rijtje zo zie!

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 22:07

Iets waar je mee kan spelen. Maar ook niet 24 uur per dag aandacht eist. Ze niet stinken en geen grote overlast veroorzaken ivm buren in flat.

Diertje mag best gericht opzicht zelf zijn, maar een keertje spelen zal leuk zijn.grote maakt niks uit. karakter moet toch wel lief zijn ivm jonge kinderen onder de 3. Dus moet absoluut geen bedreiging vormen.

Lastige keus he Knipoog maar wil niet te snel beslissen en straks een miskoop hebben omdat achteraf toch niet past in dit gezin.

Babsiej, fretjes bijten snel toch ? vind nou geen veilig idee met kindjes onder de 3 erachter aan hobbelen en flink uithalen. Dan is konijntje bijv. toch wat veiliger.

Elcid, ben gek op dieren. Maar me hond laat ik expres al achter bij ouders omdat dat niet
helemaal past in een flat. Een oude hond wil ik geen 4 trappen op laten lopen. Lachen
En de kaketoe gaat teveel herrie veroorzaken met ze geschreeuw.Flat is gehorig.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:09

Er zijn behoorlijk lieve fretten die niet bijten, ook kunnen ze gewoon in een hok....

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 22:12

Hoe zit een fretje eigelijk in onderhoud ? Wat eet het bijv. Hoe kan je ze beste onderhouden ? hoevaak willen ze uit hun hokje en aandacht ? zijn toch belangrijke puntjes dan om te weten Knipoog

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:15

fretten hebben veel ruimte en aandacht nodig. Ze hebben echt een kamer nodig om in los te lopen. Niet geschikt voor kleine kinderen.

Dieren spelen niet zoveel, tja honden wel maar die wil je niet.
Konijnen vallen ook af, die stinken namelijk wel en ze spelen niet.

Een parkietje is heel leuk, die schreeuwen ook niet zo hard. Wel een jonkie nemen en later eentje erbij doen.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:17

Een fret is idd leuk maar die heeft net zoveel aandacht nodig als een kat. Als je geen kat wilt moet je ook geen fret nemen (mijn mening).
Een gerbil misschien. Dat zijn knaagdiertjes, beetje tussen de rat en hamster in. Zijn hele leuke, aanwezige, nieuwsgierige diertjes en ook gemakkelijk hand tam te maken. Kunnen goed op zichzelf zijn dus je hoeft ze niet altijd aandacht te schenken. Maar je ziet ze veel opkomen uit het zaagsel. Gezellig Lachen

En anders kun je idd misschien beter een konijntje nemen, rood-oog pooltjes zijn erg leuk Lachen Een cavia is ook leuk maar moet je van houden, ik heb nog wel jonge caviatjes in de aanbieding Haha!

En anders een vogeltje, grasparkietje ofzo. Die kunnen ook tam worden. Maar moet je ook van houden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:18

Ik ga mee met Rakni.
Fretten hebben toch veel aandacht en vooral veel ruimte nodig. En ik vind ze niet zo geschikt voor kleine kinderen.

Pel: dan wel meerdere gerbils, want het zijn groepsdieren.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:18

Een heel leuk huisdier is zo'n grote spin. Alleen niet echt iets waar je kleine kinderen mee kan laten spelen...

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:23

Ja, dat weet ik..Maar legde het zo even gemakkelijk uit. Ik heb zelf ook een groepje van 3 en een stel. Super leuke diertjes Lachen

Een spin is een terrarium dier. Niet haar ding.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:23

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:25

Ik denk misschien twee catharina parkieten. Die hebben een zachtaardig karakter en schreeuwen naar wat ik lees op internet niet hard.

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 22:27

Spinnen valt bij mij onder terariumdieren.Netzoals slangen en al dat ongedierte Clown Sorry als er mensen zijn die ze leuk vinden Knipoog Mijn kleinere zusje heeft nl terariumdieren en dat is 3x niks. haha

Hm, dan valt een fretje ook af.Ga geen onnodig risico lopen.
Gebrils vind ik zelf niet echt een leuk diertje. Lachen

Meer suggesties welkom,
en anders zit ik zelf te denken aan chinchilla's weer.
Of idd een jong leuk parkietje die tam kan maken.
Konijntje evt ook leuk, ondanks het niet speelt.(deze komt dan in buitenhok)

Mensen die met robot-dieren aankomen heb ik dus niks aan.
Ik vraag hier om iets serieus en iets levendigs.Als ik dat niet wou kan ik idd
naar intertoys.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:28

Waarom wil je iets dat leeft, als alles wat hierboven genoemd is net goed is. Er blijft weinig over op hoofdluis en stofmijt na...

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:30

@ pel: heeft een fret niet zelfs meer aandacht nodig als een kat?
volgens mij moet je fretjes sowieso samen hebben, zeker als je niet veel aanwezig bent, ze staan er ook wel een beetje om bekend dat ze alles mollen:
heb al heel wat grappige frettenfilpkes gezien dat ze van alles en nogwat uit elkaar halen( planten uitgraven e.d.)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:31

Fretten zijn hyperactief en die stinken Knipoog . Op die dingen na best leuke huisdieren. Ze slapen wel veel op een dag, maar als ze wakker zijn Tong uitsteken .
Hou er rekening mee dat ze geen diepte zien, dus gewoon van de tafel af lopen! Knipoog .

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 22:32

eilleen, er zullen heus wel opties bestaan. het is geven en nemen.Ik bekijk nu wat de opties zijn en wat dicht in de buurt past.Daarna kan ik altijd nog overwegen of dat diertje wel of niet hier in dit gezin past. Zo niet word het diertje ook niet gekocht.Het is dus puur opties overwegen en kijken wat we hebben.Er zullen uiteraad nog meer dieren bestaan.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:33

Ik zou zelf wel voor een konijn gaan. Een groot ras en dan het liefst een mannetje. Heb hier zelf een franse hangoor ram zitten die zo ongelooflijk aanhankelijk is. Had een tijdje geleden een nestje en van de mensen die er 1 hebben genomen heb ik alleen maar superreacties gehad.

Omdat ze zo groot zijn zijn ze langzamer, tammer en nieuwsgieriger. Mannetjes vind ik net wat aanhankelijker.

Hier de jongen:

Afbeelding

Afbeelding

Foto van een mannetje heb ik op dit moment niet maar dan moet je maar even kijken op http://www.fransehangoren.nl (waar die van mij vandaan komen, wel erg duur!!)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:34

Een wandelende tak?
Ik ben het helaas wel een beetje met Eilleen eens, ik denk dat er weinig keuze overblijft.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:35

Ik vind dat elk dier aandacht nodig heeft, en niet 10 minuten als je toevallig tijd hebt. De dieren die die aandacht niet nodig hebben, horen niet in een huis...

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:35

Zeg eileen het kan toch ook wel anders gezegt worden? Wat heeft ze nou aan die opmerking? Luizen?..

TS mocht je toch voor een konijntje gaan zou ik het er niet bij een houden! Ze worden op den duur toch eenzaam en twee konijntjes kun je sneller een dagje alleen laten dan als hij alleen zit. En met een lekkere grote kooi zijn ze echt heel leuk! Ze spelen met elkaar en als het een fijn koppeltje is dan kroelen ze ook samen, dat doen die van mij wel. Soms zit ik een half uur alleen naar ze te kijken, ze beleven zoveel die dieren, echt heel leuk.

Wat ik zelf ook leuk vind (hebben we ook thuis) zijn twee parkietjes. Parkietjes zijn, mits goed gekoppeld, heel lief voor elkaar. Die van mij (australische parkietjes) maken weinig geluid, maar je hoort ze wel zachtjes brabbelen tegen elkaar. Ze kroelen heel de dag door, waar de een gaat is de ander. Ze leven ook meerendeels bovenop de kooi.

Mijn ervaring is dat dieren zoals een vogeltje of een konijntje best als standaard huisdier wordt gezien. Maar je kunt het ook anders maken, anders doen. Ik ben met mijn konijnen heel fanatiek, ik laat ze volledig leven zoals ze willen en hierdoor zijn ze super tam geworden. Heb ze in het begin ook niet opgepakt, daar houden ze niet van. Ik heb een boek waarin ik dingen kan vinden om ze nog tammer te maken, en zo kwam ik er ook achter dat ze van felle kleuren houden. Dus hebben ze nu twee balletjes in de kooi.

Een diertje is vaak simpel, maar je kunt het wel leuker maken. Zo had ik vroeger een konijn, daar deed ik weinig mee. Nu ik me er echt in verdiep merk ik dat ik er juist heel veel aan heb. Dat is denk ik het verschil van zomaar een dier nemen omdat je een dier wilt, of echt bewust kiezen voor iets waarbij je denkt ja..daar wil ik nu echt tijd in gaan steken en meer over gaan leren. Ik zie het een beetje als een uitdaging, hoe laat ik mijn konijnen het fijnst leven..en vinden ze mij dan nog wel leuk? En dat blijkt gelukkig van wel.

Ik bedoel te zeggen dat ook een konijntje net zo leuk als bijvoorbeeld een fret kan zijn.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:38

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 22:43

Als er niks is/overblijft komt er ook niks. Simpel toch Knipoog
Beter als een impuls aankoop en wat mensen weer weg doen Lachen

Eilleen, nogmaals ik ben heel de dag thuis op boodschappen na,
en ja ik wil eens iets anders als ''standaart huisdier'' en ik wil iets wat past
bij mijn gezin..

En ben jij het er niet mee eens, is dat jou mening.Ik blijf van mening dat er
vast wel iets is wat ook hier in dit gezin past. En nee geen hoofdluis en stofmijd. Knipoog

Ladyelmira, hardstikke bedankt voor je post.Aan zo'n post heb ik wat.
Dat het brabbelt en wat geluid maakt is absoluut niet erg.Juist gezellig.
maar het moet niet zo geschreeuw worden wat onze kaketoe doet als het avond word,
dat kan niet gemaakt worden in een flat.Bij ons thuis wel we wonen afgelegen.

Hoe kun je het beste een parkietje tam maken? Welke rassen zijn het leukste,zachtaardig?
Gelijk 1 of 2 ? Kan je daar iets meer over vertellen ?