inspiratie gevraagd=>dwerggeitjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marieke84

inspiratie gevraagd=>dwerggeitjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 16:15

Ik heb al een tijdje 2 dwerggeitjes lopen in een groot park, daar hebben ze een hok, een vaste hooiruif, een heleboel houten blokken van verschillende hoogtes, een bankje en borstels waaraan ze zich kunnen wrijven. Dat vinden ze allebei super leuk.
Mijn houten blokken zijn echter rot aan het worden door in weer en wind buiten te staan en zijn stilaan aan vervangen toe. Ik wou nu een groot deel van mijn park veranderen met andere dingen waar ze zich mee kunnen bezig houden, maar ik vind niet echt iets. Ik ga een deel blokken vervangen, maar zou nog graag dingen toevoegen.

Dus mijn vraag, wie weet er iets leuks? Heeft er iemand geitjes en wat hebben zij om mee te spelen, eventueel met foto? Zijn er losse dingen die ik in het park kan leggen om zich bezig te houden (ik leg al wilgentakken)
Het moet wel veilig zijn en behoorlijk sterk want de mijne slopen graag Haha!

bedankt om mee te denken

anneliesdj

Re: inspiratie gevraagd=>dwerggeitjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:47

Onze gingen altijd op de shetten staan Ja
Trekkerbanden kun je half ingraven en klimmen ze graag op, als je de ruimte hebt maak er dan meerdere haaks op elkaar dan springen ze van de een naar de ander.

Je zou zelf ook een steiger kunnen maken met verschillende hoogte's waar ze heen en weer kunnen klimmen en klauteren.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:38

Vooral veel dingen van hout waar ze op kunnen, met verschillende verdiepingen dus. Misschien zou een soort jolly ball, met een gat erin voor hooi, wat voor geiten zijn. Ik heb geen idee, zelf ook nog nooit geprobeerd, maar het is de moeite waard.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:41

ik zou gewoon platoos maken
of anders je blokken in spuiten met antirot Lachen

dr zijn heel veel mogelijke manieren om de geitjes bezig te houden met goede spullen.

misschien even googlen ?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 03:05

Ballen vinden ze misschien ook wel intressant ja, geiten zijn ongelooflijk nieuwsgierig en vindingrijk dus je kunt heel veel op ze uitproberen.
Paardenspeelgoed, sommige hondenspeeltjes misschien ook wel(opletten met kapot bijten), dingen waar ze zich achter of in kunnen verstoppen enz.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 11:30

een bal hebben ze al gekregen maar daar waren ze niet echt fan van Bloos misschien is zo'n bal waar brokjes uitvallen wel iets? hooi in de bal is niet echt een optie daar ze een vaste hooiruif hebben waar altijd hooi in zit

van plateau's ben ik niet echt fan, ik ben altijd bang dat ze erdoor gaan zakken als ze de planken wat ouder zijn.

Ik ga vanmiddag eens naar de paardenwinkel om te kijken naar veilig speelgoed...