kippen over de heining gegooid!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

kippen over de heining gegooid!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 12:25

Toen ik vanmorgen bij mijn dieren kwam(ik huur een stal en wei waar een herashekwerk omheen staat),lagen er in in hoekje van de wei 3 zeiknat geregende kippen.
Ik heb even snel mijn eigen kippen geteld en deze waren dus niet van mij!!!
Iemand heeft ze dus over de heining gegooid,wat niet de eerste keer is dat dit gebeurd!
de beestjes waren makkelijk te pakken en ik heb ze maar bij de konijnen en de stal gedaan zodat ze niet gelijk de volle laag krijgen van mijn kippen.
Ze vielen gelijk aan op de bak voer die ik voor ze neergezet had
Een van mijn eigen kippen kwam al vrij snel die stal in lopen omdat ze daar altijd haar ei legt en die keek wel even vreemd op van die drie vreemdelingen,maar deed verder niks(alle stallen waar mijn dieren in wonen hebben een deur of kippengat naar het weitje dus alles kan wel bij elkaar komen maar er is maar 1 kip die in het konijnen verblijf komt,buitenom dus).
Als de nieuwe kipjes naar buiten gaan komen ze dus vanzelf de andere kippen tegen,dan even afwachten hoe dat gaat,gelukkig zijn ze met z'n drieeen,is toch prettiger dan 1 nieuwe bij de groep.

Hoe min kan je zijn om je dieren zo te dumpen!!!neem dan je verantwoording en zoek iemand die ze graag wil hebben.
Ze mogen van mij blijven lopen maar ik vind dit geen manier om met je dieren om te gaan!!

TiffanyJoy

Re: kippen over de heining gegooid!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:30

Dat zijn altijd van die dingen dat ik denk,waarom begin je dan aan een dier.
Nu hebben deze kippen het geluk dat ze bij jou terecht gekomen zijn,vind het top van je dat ze mogen blijven lopen...

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:35

Afschuwelijk. Maar waarschijnlijk is het het beste wat die kippen is overkomen, dat ze bij jou terecht zijn gekomen.
Een paar maanden geleden liepen er ook 8 bij mijn paarden op het land. Ze waren enorm mager. Ik heb ze gevangen en mee naar huis genomen. Helaas zijn er 4 dood gegaan, maar de andere 4 maken het goed en hebben nu een fijn leven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:36

Zo kinderachtig. Als iemand aan de deur was gekomen met een doos met 3 kippen met de mededeling dat die er echt echt echt niet meer voor kon zorgen, zou ik ze ook met liefde opnemen. Maar dit is zoooo laag.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:42

Zeer bekend.
Bij mij op het werk (kinderboerderij) komen we van alles tegen wat over het hek gedumpt word; konijnen, cavia's, kippen, hamsters, schildpad, chinchilla's en zelfs een hond.
Het zijn vooral konijnen en kippen wat ze dumpen.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:49

foetsie schreef:
Zeer bekend.
Bij mij op het werk (kinderboerderij) komen we van alles tegen wat over het hek gedumpt word; konijnen, cavia's, kippen, hamsters, schildpad, chinchilla's en zelfs een hond.

Ongelovelijk. Waar gaat dit naar toe!

Mogen die dieren bij jullie dan blijven en worden ze geaccepteerd door de andere dieren. Ik heb wel eens gehoord van een konijn die vreselijk verwond werd door de andere konijnen toe hij over een hek was gezet.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:53

Ben een poosje vrijwilliger geweest bij een kinderboerderij. Daar werden ook zeer regelmatig kippen, konijnen geiten enz. over het hek gegooit. Toen de ophokplicht kwam was het helemaal feest. Dagelijks werder er kippen over het hek gegooit en voornamelijk hanen. Op een gegeven moment hadden we 23 hanen..... De konijnen moeten tijdens de kerst achter slot en grendel.. zeer regelmatig verdwenen er konijnen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 12:54

Bij de kinderboerderij hier in de buurt worden ong. 80 konijnenper jaar gedump!
Eens in de twee weken komt daar een handelaar om ze op te halen(dan heb ik het nu alleen over de konijnen!hoeveel andere dieren er gedumpt worden weet ik niet.)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:55

tjady schreef:
foetsie schreef:
Zeer bekend.

Ongelovelijk. Waar gaat dit naar toe!

Mogen die dieren bij jullie dan blijven en worden ze geaccepteerd door de andere dieren. Ik heb wel eens gehoord van een konijn die vreselijk verwond werd door de andere konijnen toe hij over een hek was gezet.

Dat is niet zo raar. Als je ineens een konijn zonder kennismaking in een groep gooit kun je er zout op innemen dat het fout gaat.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 13:00

Er is ook een keer een konijn bij ons gedumpt, gelukkig was deze een stuk groter dan de konijnen die ik al had lopen dus dat ging gelukkig wel goed.
Maar ik heb het inderdaad ook wel eens anders meegemaakt, dat konijn heeft het met de dood moeten bekopen.
Konijnen kunnen zeer agressief zijn tegen vreemde soortgenoten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:02

smokey17 schreef:
Ben een poosje vrijwilliger geweest bij een kinderboerderij. Daar werden ook zeer regelmatig kippen, konijnen geiten enz. over het hek gegooit. Toen de ophokplicht kwam was het helemaal feest. Dagelijks werder er kippen over het hek gegooit en voornamelijk hanen. Op een gegeven moment hadden we 23 hanen..... De konijnen moeten tijdens de kerst achter slot en grendel.. zeer regelmatig verdwenen er konijnen.

Dit vind ik echt te ziek voor woorden. Leuk jongens, lekker een konijntje op tafel met de kerst.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:07

Ook wij hebben idd een kinderboerderij en je wilt niet weten wat er allemaal over het hek gegooid word.
Of voor mijn container word neergezet in de winter. Gelukkig kwam ik toen laat in de middag nog even kijken anders hadden ze daar op een vriesnacht nog gestaan. 3 cavia's en 6 konijnen, verdeeld over 6 plastichokken. Voor mijn container neergezet en alleen een simpele deken eroverheen.
Heb er nog ergens een foto van maar kan het zo snel niet vinden.
Verder hebben we regelmatig een enorme hoeveelheid kippen, geiten en schapen erbij.
Ik zit nog te wachten op een extra paard Knipoog

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:09

Vjestagirl schreef:
smokey17 schreef:

Dit vind ik echt te ziek voor woorden. Leuk jongens, lekker een konijntje op tafel met de kerst.

Er is zelfs een keer onder ogen van een toezichthouder een konijn meegenomen. Die heeft meteen de politie erbij gehaald. Man vertelde heel rustig dat hij het konijn wou opeten met de kerst, en dat hij niet voor niks regelmatig voer over het hek gooide.....

Sommige mensen zijn echt heel erg ziek.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:10

Haha! je kunt het ook zo bekijken die persoon heeft iemand gevonden die voor zijn kippies wilt zorgen en ze hebben het waarschijnlijk goed nu.

Is niet netjes maar hij/zij heeft er wel goed overnagedacht bij wie hij/zij zijn kippies wilde dumpen

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:11

tita schreef:
Haha! je kunt het ook zo bekijken die persoon heeft iemand gevonden die voor zijn kippies wilt zorgen en ze hebben het waarschijnlijk goed nu.

Is niet netjes maar hij/zij heeft er wel goed overnagedacht bij wie hij/zij zijn kippies wilde dumpen

Tuurlijk is dumpen bij een kinderboerderij o.i.d beter dan maar ergens loslaten.... maar toch. Wees dan zo dapper om eerlijk op te biechten dat je er niet voor kunt zorgen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:14

dan was er grote kans dat de ts geweigerd had, en dan had ie ze misschien alsnog los gelaten in het wild Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:18

smokey17 schreef:
Vjestagirl schreef:

Er is zelfs een keer onder ogen van een toezichthouder een konijn meegenomen. Die heeft meteen de politie erbij gehaald. Man vertelde heel rustig dat hij het konijn wou opeten met de kerst, en dat hij niet voor niks regelmatig voer over het hek gooide.....

Je zou ze toch... Aan hun haren...

Dus als ik regelmatig een lekker hapje meeneem voor zijn hond mag ik die hond opeten als ik dat wil?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:21

smokey17 schreef:

Ik moet hier stiekem wel een beetje om lachen Bloos , wat denken sommige mensen toch ongelooflijk raar, daar kun je toch met je verstand niet bij..

whisperramse

Wij hebben zelf ook een heleboel kippen en eenden en tijdens de ophokplicht vond ik haast iedere week drie keer een kartonnen doos met kippen erin, afgezet aan de poort...
Kan me inbeelden dat niet iedereen er kan of wil voor zorgen, maar dump ze toch niet gewoon ergens...
Voor hetzelfde geld zou ik ze de kop afdraaien... (wat ik natuurlijk niet doe, zou het niet over mijn hart krijgen)

Best van al om nieuwe kipjes in de groep te krijgen is als het donker is samen in één hok steken.
Ze kijken op die moment niet echt naar elkaar en de volgende dag lijkt het alsof ze er nooit zijn bijgekomen maar er al altijd waren. Bij ons liep het op die manier best goed! Ja

Melissa

Bij ons (werk op een kinderboerderij) worden ook heel vaak dieren gedumpt. Konijnen, cavia's, vogels, kippen noem het maar op.
Sommige met kooi en briefje erbij, een zelfs in een geheel afgesloten bak, zonder enig luchtgaatje. Dier had geen water niks. Dat het het overleefd heeft verbaasd mij! En sommige worden gewoon los over het hek gegooit.

Ik vind het ook schandalig! Maar je doet er helaas weinig aan!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:23

Als je bij een kinderboerderij aankomt, met een kip/konijn/cavia in een kooitje, en je geeft toe dat je er niet (meer) voor kan zorgen, kun je hem dan zo afgeven? Gewoon nieuwschierig, ik heb geen kip/konijn/cavia...

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:30

Dat is per kinderboerderij verschillend denk ik!
Wij vragen er 15 euro afstandskosten voor. Om de eerste kosten te dekken en om ervoor te zorgen dat we niet elke dag 10 nieuwe dieren erbij hebben!
En natuurlijk een kleine steun voor de kinderboerderij!

Mensen moeten dan een afstandsverklaring tekenen waar ook duidelijk in staat dat het dier doorverkocht kan worden.
Wij verkopen de dieren weer door aan particulieren.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:56

Ezumii schreef:
smokey17 schreef:

Ik moet hier stiekem wel een beetje om lachen Bloos , wat denken sommige mensen toch ongelooflijk raar, daar kun je toch met je verstand niet bij..

Wij moesten er na de hand ook wel erg om lachen.. was altijd een hele vriendelijk man. Kwam regelmatig brood brengen enz... nooit van hem verwacht dat hij 1 van de konijnen mee zou nemen.... sindsdien hebben we ook beperkte openingstijden. En alles onder toezicht.

Bij ons konden beestjes gewoon gebracht worden zonder verdere vragen.... Hebben genoeg ruimte en hokken. En een enorme burcht voor de konijnen! Voer enz. werden/worden gedoneert. Dus dat waren de kosten niet... Maar ja... ook bij ons kregen de hanen een stropje als het teveel werden. Met 23 hanen word het echt gevaarlijk,en zeker in een hok. En hanen raak je aan de straatstenen niet kwijt..

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:01

Dumpen kost niks. Als je een dier naar een asiel brengt wel dacht ik...?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:08

Had ik ook een keer. Naast mijn oude verzorgpaarden zat een exotische dierenopvang (ook met oa konijnen) regelmatig werden daar ook dieren over het hek gegooit. Op een dag zag ik iets in de wei liggen, lag daar een helemaal natgeregend konijn. Echt, net naast het hek. Zet hem dan tenminste nog aan de andere kant van het hek, daar zit hij tenminste veilig voor jagers/roofdieren... als je er toch naar toe rijd met de auto (was nogal in een buitenhoek namelijk).