Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leonoor schreef:Doorgaans laat een poes zich enkel dekken tijdens de krolsheid. Soms worden zij. simpelweg gezegd, verkracht wanneer zij niet krols zijn. Het kan gebeuren dat ze hiervan alsnog zwanger worden. De eisprong wordt gestimuleerd door de dekking.
OlimpicDiaz schreef:De poes kan inderdaad ten alle tijden drachtig worden (behalve als kitten natuurlijk)....als het geslachtsapparaat inwendig gestimuleerd wordt treedt er dus een eisprong op en dan is de kans op zwangerschap ruim aanwezig....Dus Leonoor heeft inderdaad gelijk....
cissy schreef:maar de meeste katers laten het wel uit hun hoofd als de poes niet wil, dan kunnen het nl regelrechte feeksen zijn, maar onmogelijk is het niet inderdaad.
verdenk je je poes van een uitstapje?
cissy schreef:niet naar buiten laten tot ze geholpen is is dan de meest veilige oplossing.
Zwerte schreef:waarom weet je niet of je haar laat steriliseren? Ben je wat van plan met haar dan?
En het is inderdaad zo dat de eisprong gestimuleerd word door de dekking. Bij de eerste dekking kan het al raak zijn maar hierbij is de kans wel veel kleiner dan als er meerdere malen gedekt word.
Hoe oud is het kitten?
Zwerte schreef:van mij zul je die reacties zeker niet krijgen, samen met mn moeder vorig jaar nog een HTK nestje gehad. Maar je kan ze hier wel verwachten vrees ik...
Nu zal het kitten echt nog niet gedekt worden, nog veel te jong daarvoor en nog niet eens vruchtbaar. Maar over een tijdje is het wel erg riskant...
Zwerte schreef:nee maar lang niet elke kat laat duidelijk zien dat ze krols is. De een is zo heftig dat je het echt wel merkt (over de grond "dweilen", heeel aanhalig, kont omhoog bij elke aanraking, vreselijk krijsen) en de ander merk je nauwelijks wat aan. Maar 15 week is nog wel heel erg jong, dan kan het volgens mij nog niet eens. MAar toch zou ik met zo'n raskatje het risico niet willen lopen
Tooske schreef:Je hebt kattenluiken met een zender
Dan gaat het luik alleen open bij de kat met de goede zender om zijn nek... Misschien is dat iets?
Leonoor schreef:Van mij krijg je die reactie ook niet (ik neem aan dat ze een stamboom heeft) zo snel hoor, als het een raskat betreft.
Ik ben geen voorstander van fokken met HTK, maar ik snap de beweegredenen van de meesten wel (zo leuk, 1 keer een nestje)
Wanneer je een nestje wenst te fokken met je Birmaantje zou ik ze niet eens naar buiten laten. De kans is dan veel te groot dat ze besmet raakt met FIV/FELV of ongewenst zwanger raakt.
crossmonster schreef:Als je verstandig bent, en je wilt perse een nestje fokken, dan doe je het meteen goed.