Wat doen/deden jullie pups allemaal ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Wat doen/deden jullie pups allemaal ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 23:45

ik vroeg me af wat jullie je pups allemaal al leerden en op welke leeftijd konden ze wat enz.

mijn pup is nu bijna 13,5 week en kan zit, lig, poot, rol en bijna bedel. ze leert alles echt zó snel! zit kon ze in 5-10 min en ze vindt t hardstikke leuk! Lachen

en hoe leren jullie ze alles?

graag geen commentaar van dit is te vroeg ofzo, we doen dit spelenderwijs, ze heeft er heel veel plezier in en doen dit hooguit 10min op een dag en niet elke dag.

dovish

Re: Wat doen/deden jullie pups allemaal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:52

Ik heb neit echt verstand van wat vroeg of te vroeg is, maar als je het maar tien minuten per dag doet klinkt dat mij niet ongezond in de oren.

Maar ik ben wel benieuwd wat ze doet op het commando ´bedel´, Lachen

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:56

x_Sannee schreef:
ik vroeg me af wat jullie je pups allemaal al leerden en op welke leeftijd konden ze wat enz.

mijn pup is nu bijna 13,5 week en kan zit, lig, poot, rol en bijna bedel. ze leert alles echt zó snel! zit kon ze in 5-10 min en ze vindt t hardstikke leuk! Lachen

Laat me raden, heb je een herderachtige???? Haha!

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:56

haha ik ken het ...

onze hondjes hoefde je ook maar iets drie keer voor te doen en ze wisten het al.
wel blijven oefenen hoor want ze raken het snel kwijt.

maar echt leuk hoor zo'n puppy, ik ben wel jaloers en krijg weer kriebels in mijn buik.
maar ja ik mag er niet nog eentje ..... ( heb er twee, boefje 8 maanden en tarzan 2 jaar ).

iig geniet ervan, is een heerlijke tijd.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 00:04

haha ja echt geweldig zijn ze:)

nee het is een chihuahuatje (niet hélemaal kloppend ze heeft niet zulke bolle oogjes)
vorige week bij de DA voor enting is ze gewogen: met halsbandje 1.2 kilo:)

bij 'bedel' moet ze op dr kontje zitten maar beide voorpootjes opgetrokken zegmaar.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 00:06

Leuk zeg! Mijn moeder en zusje zijn ook bezig met een hondje, kruising kooiker/chihuahua, en ik wordt natuurlijk de oppas dan Knipoog

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 00:17

haha leuk! chitjes zijn echt super aanhankelijk:) laatst moesten we savonds weg maar Sally kon niet mee. we laten dr liever niet te lang alleen. en toen kwamen we terug moest ze echt even op de arm uithuilen.
het is echt net een babytje, overdag wil ze t liefst, als ze moe is, even in slaap gewiegd worden. dan moet je dr even mee gaan zitten tot ze slaapt en dan kan je dr in een kleedje wegleggen. doen we niet altijd hoor anders wordt ze té verwend:p
ze is ook heel stoer&dapper hoor:p

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 00:37

[***] was met 16 weken al helemaal zindelijk
met 6 maanden kon hij alles eigenlijk al......gewoon omdat het geen moeilijke pup was...deed gewoon alles wat je vroeg en lijkt dom maar is bere-slim!
nee die puppy tijd was heeeeerlijk Haha!
die pubertijd daarintegen Sigaar

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 17:16

hahah sally is ook al een paarweek zindelijk. Ze doet vrijwel nooit meer op de krant in haar hok wat ze 's nachts wel moet doen en doet. En ze loopt altijd KNOERThard naar de tuindeur en dan PIEP en dan moet je er heenrennen en dan gaat ze buiten plasje doen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:21

Mijn pup is nu bijna 8 maanden oud, kan 2 kanten op rollen, 2 kanten op plat liggen, blaffen, grommen, zitten, opzitten, liggen, om n paaltje lopen, en nog wat kleine dingen.. Overigens kan hij ook happen op commando, naar zn mark toelopen, en naar rechts op commando. Als hij wandelt en voor me uitrent en ik roep HO dan blijft hij stilstaan, en als ik zeg bandje om of af, doet hij zijn koppie al omhoog en zijn oortjes naar achteren. Hij kan ook 2 kanten pootjes geven, en een doos in en uit springen.

Die van mijn kon overigens met 14 weken 2 kanten op rollen en platliggen, zitten, liggen en blaffen.
Laatst bijgewerkt door Pluttersput op 16-12-08 17:46, in het totaal 3 keer bewerkt

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 17:25

Leuk! Hoe heb je dat blaffen en grommen geleerd?
Haha sally blaft hééél soms alleen tegen de stofzuiger of als hij ergens niet heen durft. Echt zóóó schattig als die blaft.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:28

Dolf ging bij mij blaffen als ik een brokje lang vasthield zonder hem iets te vragen, en daar gooide ik het commando achteraan. Voor hij ging blaffen gromde hij altijd, dus daar ging ook een commando aan.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 17:49

Oke! Lachen Nou ik hoop dat Sally nog wat meer gaat blaffen dan Tong uitsteken Nu blaft ze echt vrijwel nooit. Maar als ze ouder worden schijnen ze het wel meer te gaan doen de eerste paar weken heeft ze nog nooit geblaft. En nou de laatste 2weken doet ze het wel wat vaker. Het hondje van mn vriendin blafte eerst ook nooit en toen hij een jaar was ongeveer begon die te blaffen.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:31

leren in de bus,trein,auto te zitten. mijn hond kijk nu nergens meer na

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:30

me zus heeft nu een pup van 4 maanden.. dat is een kruising laberador dus die leert zo snel en graag.

hij kan nu : zit, af, poot, lach, rol, en bijna op zn achterpootjes staan alleen dat wil ik niet te veel doen omdat het niet echt fijn voor zn gewrichtjes is.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 15:48

Ze kan nu ook al heel goed 'bedel'. Echt zo lief maar als ik haar het snoepje laat ruiken gaat ze uitzich zelf al álles uit de kast halen. Ze vindt het echt superleuk maar ze doet heel vaak alles al uitzich zelf van; 'en is dit dan wat ik eigleijk moet doen mag ik dan nu een snoepje ?' Echt heel erg lief maar ik geefd aar niet aan toe hoor ze moet het op commando doen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:11

Onze is bijna 11 weken en kent nog niets Haha! Hij is enigszins zindelijk (nja, het begrip begint te dagen Tong uitsteken). Verder helemaal niets *LOL* Hij is niet zo snugger. Meelopen lukt aardig, hij wil nog weleens de rem erop zetten, maar verder doetie het netjes hoor. Oh, kijk kent het woord foei (incl belerend vingertje Tong uitsteken ) en het commando 'zachtjes' (als hij op mijn vingertjes bijt Haha!).

Het is overigens een Duitse dog pup Lovers Ach, we gaan in januari met puppy cursus beginnen! Dan komen de standaard commando's vanzelf!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:36

de mijne (een engelse cocker) is nu geen pup meer, 9 maand en een half. Maar op een maand of 7 kon hij: zit, af, blijf, dood, woef = blaffen, twist (draaien), hierkomen (wordt vaak vergeten), poot, high five, pot (gaat hij in zijn pot kijken), en pak maar (mag hij een snoepje van de grond pakken), terug (als de riem rond een paaltje zit dan loopt hij er terug om zodat de riem terug aan de juiste kant is). Nu zijn we bezig met de achteruit knop = de 'back' aan te leren. Haha! Een erg leergierig hondje.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:23

Als ik erbij nadenk dan kent mijn andere hond heel wat commando's en gebarentaal Haha! We hebben haar 6 maanden en ze kende helemaal niets. Ze kent nu bijvoorbeeld 'op de stoep' en 'bij mij blijven' en 'wachten'. Ook de standaard commando's als hier en blijf kent ze wel. 'Terug' als ze voor je staat en niet aan de kant wil Haha! 'Kus' of 'smokken' als ze een kusje moet geven Ja Dat kent onze pup overigens ook al, kusjes geven op commando!

Indy kent gebarentaal naast de fiets Lachen hand uitsteken naar een kant en zeggen 'deze kant' en dan gaat ze netjes aan de andere kant lopen Lachen

We zijn met Dean hard bezig om 'hier' te leren. Dat vind ik toch wel één van de belangrijkste commando's. Zeker als ze los lopen. Indy luistert super, ze is soms doggendoof, wat betekent dat je het 3 keer moet vragen Haha! Maar ook daar zijn we mee bezig, 1 keer is genoeg Ja

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:45

Onze hond kende al vrij snel zit,af,poot,wacht&blijf Lachen.
Weet niet precies meer hoe oud ze toen was..

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:04

13 weken, dat is een goeie drie maanden... Gho, toen kende onze jongste nog niets geloof ik Clown. Ik geloof dat we rond de 13 weken begonnen zijn met heel af en toe eens een zit en af te oefenen, maar echt op het gemak. Het enige wat die goed moest kunnen is spelen, ravotten, wild rondlopen en de grote wijde wereld leren kennen (mee de bos in, mee in de auto, mee gaan wandelen in de stad, mee op wedstrijden waar massa's paarden rondlopen,...). We gingen er toen ook al mee naar de hondenschool, maar ook daar was de boodschap: laat hem maar spelen met de anderen.

Was ook allemaal niet nodig om zo snel te zijn, beestje leerde snel genoeg als we er eenmaal wel mee bezig waren. Ondertussen hebben wij nu dus een mega-sociale hond, die op hoogste niveau wedstrijden gehoorzaamheid mee gedaan heeft. Lachen.

Het belangrijkste bij een pup is dat ze de 'wereld' leren kennen, dat is véél belangrijker dan je pup wat commando's aan te leren.... Vergeet dat zeker niet!