vogels: mannetje dood, vrouwtje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kers

vogels: mannetje dood, vrouwtje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 19:26

Wij hebben buiten in een volière een koppel parkieten en een koppel dwergpapegaaitjes zitten, nou lag vanmiddag het mannetje van de dwergpapegaaitjes dood op de grond er lag ook overal bloed dus hij zal zich wel verwondt hebben.
Nou hadden we hem eruit gehaald en zijn naar de paarden vertrokken en daar zei mijn zusje dat toen ze ging kijken het vrouwtje er nog langs zat en nou vraag ik mij eigenlijk af of we het mannetje er niet te snel uit gehaald hebben, misschien dat het vrouwtje nog niet beseft heeft wat er aan de hand was.
Maar zou ik hem nu nog even terug leggen dan zodat het vrouwtje "afscheid" kan nemen of is het nu te laat of is het niet nodig.
Ik wil ook niet dat het vrouwtje straks depressief is omdat haar man zomaar in ene keer weg is.

Weet iemand raadt of overdrijf ik misschien dat ik het vrouwtje "afscheid" moet laten nemen, maar wij mensen doen het eigenlijk toch ook.

groetjes

Wilawander

Re: vogels: mannetje dood, vrouwtje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:36

Gewoon weg halen. Parkieten accepeteren dat erg snel. Zeker als er bloed te zien is weghalen. Maar zou wel proberen uit te vinden wat de oorzaak is. Ongedierte zoals een marter of dat één van de andere vogels hem zo heeft toegetakkeld.