hondje blijft zo mager

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

berpie

hondje blijft zo mager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 20:16

Meschien weten jullie raad, 1 van mijn hondjes, kruising chihuahua, dwergpincer (als ik het goed heb hoor) blijft zo mager.
Zij Lola is samen hier met haar zusje Mimi, ze is nu 2,5 jaar oud, heeft alle entingen gehad, vanaf dat ze hier is netjes ontwormd enz.
Ze is echt een kieskeurig etertje, haar zusje is een stuk voller maar lola blijft echt extreem mager, haar heupbotjes steken eruit (zucht)
Ze glanst wel erg mooi en is ook actief, ik probeer haar nu 3 keer per dag te voeren, smorgens eet ze wel wat maar de rest van de dag, nee laat ze alles staan.

Van de dierenarts heb ik spesiaal voer gekregen en vond ze erg lekker voor 2 dagen maar nu wil ze het niet meer.
Op snackies is ze wel gek maar die krijgt ze niet, ze moet echt leren haar eigen voer op te eten, vlees zoals ham enzo is gewoon te zout maar dat wil ze dan weer wel eten, soms neem ik wel eens wat rosbief en biefstuk mee wat ze dan weer wel eet, ja ik weet het ben helemaal gek maar zo mager dat is gewoon nietgoed.

Bloed is afgenomen bij de dierenarts, 3 weken geleden nog en alles was goed, dus graag tips, of is het net als bij mensen de ene is nou eenmaal wat dunner dan de andere.

Ze heeft overigs bijzonder veel tandjes, ben ik helemaal vergeten te vragen bij de dierenarts, het lijkt wel alsof ze dubbele rij tandjes heeft maar haar zusje heeft het ook en die is gewoon lekker op gewicht.

Mimim en Lola komen bij een broodfokker uit Belgie vandaan waar ze in beslag waren genomen en zo hier uiteindelijk terecht zijn gekomen.

take_one

Re: hondje blijft zo mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:18

Geef je alleen brokvoer of ook van dat zachte voer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:20

dit heb ik dus met mijn amerikaanse stafford die blijft ook zo verschrikkelijk mager en heeft ook een achtergrond waar je u tegen zegt. wat helpt om aan te komen is de hond elke dag door zijn eten 1 of 2 boterhammen te doen. Dat is best een dikmaker en niet slecht voor honden ( advies van mijn da) en als het brood erbij zit eten ze meestal ook iets beter. wat je ook kan doen wat niet schadelijk is is kip door haar brokken te doen. niet echt een dikmaker maar veel honden eten het graag. ik heb een heel dieet van mijn da gehad en als je die wilt hebben en zien pb me dan maar even

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 20:22

In principe geef ik altijd brokvoer maar met Lola smokkelen we al een tijdje en is het nu blikvoer, we proberen het nu met pedigree junior omdat daar veel vet in zit, ik ben niet zon liefhebber van blik eigenlijk en al de hondjes (13) doen het verder goed op brok voer alleen lolie niet dus.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 20:24

Even kijken of ik een foto kan plaatsen hier, camera is kapot dus even met de telefoon proberen.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 20:45

kijk!
lola Afbeelding
zusje mimi 2 keer
Afbeelding
Afbeelding
en omdat pip zich nog al opdrong hier bij de comp een foto van pip op haar charmants, pip (bijnaam pipster) is als pup hier gekomen is afkomstig uit een broodfokkerij uit polen, hier is ze zo slecht behandeld dat haar bovenste 3 ribbetjes gebroken waren en niet behandeld, waarschijnlijk door en schop volgens de dierenarts, uiteindelijk is het goed gekomen, al heeft pip wel een vergroeide borstkast er aan over gehouden maar ach deze dame houd van het goede leven en neemt het er lekker van en dat verdient ze ook mijn kleine pipster.Afbeelding

Maar goed terug naar topic eerste foto van Lola (bijnaam Lollie) wat vinden jullie.
Haar zusje doet het wel erg goed Mimi (bijnaam mimster)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:40

Jammer dat de foto's zo wazig zijn, maar als ik het zo zie is mimi (bleek pip te zijn) te dik en lola precies goed Lachen
Heb je duidelijkere foto's toevallig?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 09:32

Klijntjuh schreef:
Jammer dat de foto's zo wazig zijn, maar als ik het zo zie is mimi (bleek pip te zijn) te dik en lola precies goed Lachen
Heb je duidelijkere foto's toevallig?

Dat dacht ik idd ook..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 10:44

Heb je misschien een duidelijke foto van haar van boven af, en goed vanaf de zijkant.

Over te veel aan tandjes. Dit zou ik echt na laten kijken bij de DA. De overbodige tandjes moeten weg gehaald worden, anders komt de rest van het gebit in gevaar.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:50

De dubbele tandjes zouden een goede oorzaak zijn voor niet goed eten. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:00

Mimi is idd te dik, en Pipster zéker Bloos! Die hondjes moeten echt gaan afvallen, anders kun je problemen met het bewegingsapparaat en het hart en de longen krijgen.
Lola is idd niet te dik, maar ook niet te mager Lachen

En idd, laat de overbodige tandjes weghalen, niet leuk, maat 't kan idd goed een oorzaak zijn Lachen

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:01

Als ondersteuning kan je nutrigel vragen aan de DA. De rest van de adviezen zijn allemaal al genoemd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:03

Citaat:
vlees zoals ham enzo is gewoon te zout maar dat wil ze dan weer wel eten, soms neem ik wel eens wat rosbief en biefstuk mee wat ze dan weer wel eet, ja ik weet het ben helemaal gek maar zo mager dat is gewoon nietgoed.

Zolang je dit blijft doen, krijgt je hondje de bevestiging dat als hij slecht eet, hij wel ontzettend lekkere dingen toegestopt krijgt....
Ik zou daarmee stoppen en alleen normaal voer blijven geven. Als hij honger krijgt gaat hij echt wel (normaal) eten.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:10

ken ook een hond die te mager stond, en erg actief was. Die had hyperthyroïdie, of een overactieve schildklier. Maar dan zou dit toch op de bloedtest te zien zijn denk ik... Bloos

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:11

en bij hyperthyroïdie zijn nog meer symptomen, dus zou noet gelijk van iets erg uitgaan.

Ik ken een hond met veel energie, hij is erg druk. Dus komt gewoon niet veel aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:43

En het eten wat hij laat staan meteen weghalen, niet laten staan.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:48

AstraGirlie schreef:
ken ook een hond die te mager stond, en erg actief was. Die had hyperthyroïdie, of een overactieve schildklier. Maar dan zou dit toch op de bloedtest te zien zijn denk ik... Bloos

Klopt, dat zie je met een bloedtest.
Tja, eerst de tandjes eens na laten kijken.
Gewoon voer verdelen over de dag, 10 minuten laten staan, niet gegeten, jammer.
Niet toestoppen met lekkere dingen, gewoon brokken (en kies dan voor een goéde brok), verder niets.
Enne, kleine hondje zie ik liever wat 'schraler' dan te dik.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:44

wat ik niet snap is dat de DA die tandjes niet heeft nagekeken toen je daar kwam om bloed af te laten nemen? je hebt toch verteld dat ze zo mager is dan is toch het eerste waar ze naar kijken het gebit? of hebben ze wel gekeken maar niks gezegd...

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:05

Dat lijkt mij ook cissy. Als een hond niet goed eet kijken ze eerst naar de tanden lijkt mij voordat ze bloed af gaan nemen etc.

@ de mensen die zeggen dat honden wel gaan eten als ze honger krijgen. Dat is niet voor alle honden zo... Onze Amstaff verhongert zichzelf letterlijk als ze haar brokken niet lekker vind. Ze is op een gegeven moment zover gezakt met haar gewicht dat zelfs de dierenarts zei dat we dan maar "lekkere" dingen door het eten moesten doen. Ze weigerde gewoon te eten en heeft letterlijk 4 weken geen hap gegeten. Ook iedere keer het eten neer gezet 1 uur de kans gekregen om te eten en dan op te ruimen... Magic woog op een gegeven moment nog maar 17 kg wat veel te weinig is voor haar... Toen ze weer een plakje kipfilet erdoor heen kreeg at ze wel weer...
Dat advies geld dus niet voor alle honden...

poiuytreem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:51

Toevallig net een boekje over gelezen. Mijn hond heeft precies hetzelfde probleem.
Ik ga nu overstappen op carnibest. Dit voer vind ze en super lekker en schijnt gezonder te zijn dan brokken. Ik heb dit weer van iemand anders die dit op aanraden van de dierenarts is gaan geven.
Ze hebben ook speciaal voer voor honden met ondergewicht.

http://www.carnibest.nl/