Koukleum kat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Koukleum kat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:52

Ik ben in het bezit van 2 kattenmonsters.
De een is een normale huis,tuin en keukenkat.
De ander is een omhooggevallen monstertje, een Oosters korthaar poesje van ruim 2 jaartjes.
En nu het weer winter wordt,valt me haar prinsessegedragje weer meer op...ze zit vastgeplakt aan de verwarming.

Standaard als die aanstaat,zit mevrouw met haar hele lichaampje vast tegen de verwarming aan. Met haar kop hangt ze er dan boven te soezen,en dit kan ze dus echt úren volhouden...
Mijn kater(de normale)doet dit niet. Die ligt overal en nergens.

Zou ze het,door haar hele dunne vachtje,nou echt koud hebben?
Als ik haar zo zie hangen vind ik het ergens ook weleens iets zieligs hebben,zeker door de zielige blik die ze opzet.
Ik werk onregelmatig en ben soms 2 complete dagen niet thuis(alleen om te slapen dan),waardoor de verwarming uiteraard ook niet vol open staat...

Hier nog meer van die extreme koukleumen?
En wat doe je eraan?
Zou bijna denken d'r een trui aan te trekken namelijk Haha!

Mist

Re: Koukleum kat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:20

Jawel ! 7 stuks...het merendeel echte zwerfkatten gevangen met een vangbak Haha! en met geen stok meer buiten te krijgen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:22

Hihi,
mijn katten mogen sowieso niet naar buiten,het zijn echte binnenkatten.
maar dat die diva dan nog vastgeroest zit aan de cv...ongelovelijk.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:27

die van mij komen ook niet buiten....althans niet tot de tuin is afgezet. Maar ondanks dat kan ik de deur gewoon open laten staan. Krijg dan een blik van "dat MEEN je niet !"

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:28

Mijn kater doet het ook! Voor hem heb ik nu ook een kersenpittenkussentje speciaal voor katten. Deze word niet dusdanig warm dat je bang moet zijn voor verbranding van je kat. En hij blijft max 2 uur warm! Maar das natuurlijk niet erg lang op 2 dagen Knipoog

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:11

Ik heb ook 2 van die koukleumen, siamezen, die op dit moment zowat ín de verwarming kruipen.
Als ik niet thuis ben en de verwarming uit is, kruipen ze vaak onder de plaid die op de bank ligt. Ze zullen het dan toch wel koud hebben, denk ik zo.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:35

TIP: wat ik gebruik als ik opvang kittens heb is een "snuggle safe" een pad wat je in de magnetron 7 minuten opwarmt, en dat blijft (echt !) 8 uur lang warm. Kost iets van 27euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:29

Goed idee..waar koop je die snuggle safe Mist?

Leuk Innepin,Siamezen!Zijn dezelfde diva's als de Oostersen he..haha.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:42

Precies, ze denken dat ik bij hun inwoon ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:45

maar zo is het toch ook?
alles in dienst van hare majesteit(in mijn geval dan)..

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:48

haha ik heb onze kat vandaag door het kattenluikje moeten duwen om naar buiten te gaan nou was snel weer binnen is al 4 dagen niet buiten geweest(hebben kattebak)terwij;l mevrouw echt een straatmeid is.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:50

Jup, die van mij liggen ook weer vastgeplakt op het aquarium (de lichtkap geeft behoorlijk wat warmte af door de TL's)

Al moet ik zeggen dat ze ook nog wel wat rondbanjeren buiten, maar grotendeels toch wel lekker warmpjes binnen liggen
Ach, ik geef ze groot gelijk. Kon ik daar maar liggen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:02

Mijn poes wil ook graag op de magnetron liggen als ik die als oven gebruik..komt ook lekker veel warmte af. Maar de verwarming wint.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:06

de snuggelsafe kun je kopen bij www.fretten.nl Lachen

Ik gebruik hem voor zieke ratten, werkt het perfect, is alleen beetje klein voor katten, maar je kan het natuurlijk wel onder haar mandje leggen.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 00:04

wat en leven hebben katten zeg in de winter. lekker boven de verwarming voor het raam slapen. beetje eten en weer verder slapen. heb zelf ook 2 van die monsters die heel de dag boven de verwarming slaapt. moet ze echt naar buiten gooien voor een frissen neus. of een nachtje buiten laten slapen

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 00:14

Onze vorige kat was ook zo erg. Kwam van een boerderij , maar was een super kou-kleum. Lag altijd op de verwarming of languit voor de open haard (toen we die nog hadden). Die poes had het altijd koud en het was een gewone europese korthaar. ik heb toen voor haar en de andere poes twee hangmatjes voor aan de verwarming gemaakt. Groot succes! die waren altijd bezet. Haar zusje (die bij toeval bij kennissen terecht was gekomen) deed precies hetzelfde: kachel, c.v., noem maar op, als het maar warm was. Nu hebben we een aquarium en de poezen die we nu hebben vinden dat ook zalig om op te slapen, lekker warm. En de hangmatjes hangen nog steeds en onze oude poes ligt daar nog steeds heerlijk in te slapen. De ontzettende koukleum is jaren geleden al overleden. Als we loge-poezen hebben en ze hebben de matjes ontdekt, vinen ze dat ook zalig om daar in te gaan liggen slapen. Soms met z'n tweeën te gelijk (zijn vaak jonge poesjes).

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 00:16

Mist schreef:
Jawel ! 7 stuks...het merendeel echte zwerfkatten gevangen met een vangbak Haha! en met geen stok meer buiten te krijgen !

haha geweldig hoe je het zegt.
wij hebben ook een dikke kat 1 van de 4 en die ligt bijna altijd in de mand voor de verwarming

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 00:36

wij hebben 2 htk-tjes, binnenkatten. Ook hun zitten tegen de verwarming aangeplakt of liggen in het mandje die voor de verwarming staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:19

Hier ook eentje hoor, Hobbes niet, die loopt wel buiten, maar Casper gaat gelijk op de verwarmingsketel liggen, die wil niet meer naar buiten.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:23

Ik heb een grote moederhaard, en alle 3 mijn katten liggen er met zn 3e bovenop Haha!

Ik heb er 1 die ook altijd onder een dekentje wil liggen Clown
En die zet haar haren ook overeind als het koud in huis is Nagelbijten / Gniffelen

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:32

wij hebben een stalkat maar die gaat ook echt niet naar buiten met dit weer , ligt de heele dag te ronken tussen ze deken en in het stro.. afentoe is wat eten een aai en dan snel weer slapen.
gister was het zo dat hij me gevolgt was de bak in. alleen dr lagen wat plasjes daar sprong die overheen.
vervolgens ging die op een droog gedeelte zitten aan de andere kant. (ik was al lang weer naar binnen) wou meneer niet meer terug , moest ik hem gaan halen en optillen Clown

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:46

Wij hebben ook 2 van die heerlijke htk-poezels. Het zijn 2 broers, maar verschillend!
De ene zeurt om een uur of 5.30 dat ie naar buiten wil, weer of geen weer.
De andere wil eigenlijk niet naar buiten. Ja, nou ja, als je dat dan echt wil...
Maar dan wel metéén weer naar binnen! Nu hebben we ze lekker overdag naar
buiten. Ze kunnen wel lekker in het hok komen (stro en hooi genoeg om op te liggen)
Als ze dan mijn auto horen om 16.30 dan springen ze daar onmiddelijk in als ik de auto uit gedaan heb en de deur open doe. Gaan jullie ook mee naar binnen? Miauuuuuu!
En dan binnen: brokjes naar binnen schrokken (ja eten is het niet echt en soms komt het er dan ook net zo snel weer uit Boos! ) en lekker liggen te slapen.
De dikke ligt lekker op een fleecekleedje op de bank, maar de smalle kruipt in een mandje wat voor de radiator staat. Daar komt ie pas uit als de kachel écht te warm wordt. Dan sleept ie zichzelf uit het mandje en ploft dan met een kreun voor het mandje op de houten vloer. En héét dat ie dan is! Wel lekker als ie dan bij je op schoot komt als je verkleumd uit de manege komt Haha!
Maar eh... Volgens mij is dit echt kattengedrag Tong uitsteken

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:51

waar zitten jullie zelf met dit koude weer?????

tuurlijk zitten ze bij de verwarming, die is toch speciaal gemaakt voor poezels?! Clown

zelfs mijn katten met hun enorme vacht liggen onder de dekens of in het mandje aan de kachel, die zouden van nature in de sneeuw moeten kunnen overleven! stelletje Boswatjes zijn het! Haha! Ach gut

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:18

vandaag hadden ze superpech ! verwarmingsketel uitgevallen door een stroomstoring. Vond het al zo vreemd ik steek sleutel in het slot en kom binnen zitten er een stuk of 4 op de trap en 2 voor de deur met een blik van waar WAS je ! REGEL het aub !! monteur komt zo ....want 14graden in huis is niet echt leuk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:35

hahaha! verwende krengen zijn het!
voor jou is het dan effe wat minder maar zij kunnen het toch makkelijk hebben....