Andermans katten in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Andermans katten in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 18:43

Mijn schoonouders hebben net een nieuw huis gekocht wat eerst een tijd heeft leeggestaan. In de tussentijd hebben een hoop katten de tuin eigen gemaakt natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen
Ze hebben zelf ook een poes en die mag naar buiten maar die maakt nog weinig kans tegen de buurtbewoners Tong uitsteken
Maar goed, dat is niet het probleem; wat wel een behoorlijk groot probleem is dat die brutale buurtbewoners vinden dat zij ook wel van het kattenluikje gebruik mogen maken...

Vanmiddag hoorden ze een hoop kabaal en waren er borden omgegooid en lag er van alles op de grond in de keuken en zat er een dikke rode kat in de tuin en hun eigen poes zat overstuur boven op de trap (nog een uur gezeten naderhand).

Het luikje dat ze hebben is er een met een magneetje die je ook in de halsband kan doen, maar een bandje doen ze liever niet om ivm veiligheid.

Wat kan je hier nou het beste mee doen?

tamary

Re: Andermans katten in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:47

er zijn veiligheidsbandjes voor poezen. Denk nl dat je dit niet zonder beperking van de toegang oplost. Andere optie is portier spelen voor de kat en dan het luikje dicht laten. Of de tuin afzetten zodat de andere katten er niet meer in kunnen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:49

Wij hebben ook problemen met een buurtkat die in huis komt en gaan dat oplossen door een luik die op de chips van onze katten reageert. Iets anders heb ik niet kunnen bedenken.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 18:52

Die veiligheidsbandjes zijn dus aanwezig, maar als er een andere oplossing is zou dat wel ideaal zijn. Ik heb gewoon geen vertrouwen in bandjes Nagelbijten / Gniffelen

Luikje op chips zou wel fijn zijn, maar is dat niet ontzettend duur?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:58

Ze zijn nogal prijzig maar voor mij de enige oplossing die ik kan bedenken. Vind ook bandjes met veiligheidssluitingen eng en heb 1 kat die allergisch is voor alle mogelijk bandjes.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:32

@ Katja: Reageren ze dan specifiek op de chips van jullie katten? Of kunnen andere gechipte katten dan ook naar binnen? Vraag me af hoe zon systeem werkt Lachen
@ TS: zou geen oplossing weten behalve de magneetdeurtjes.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:50

Je kunt het chipnummer van je katten invoeren en die kunnen er dan in de rest niet.