Kip met gebroken poot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Kip met gebroken poot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 18:04

Onze kip liep een week wat mank, niets ergs dachten wij. Ze zal zich wel verstapt oid hebben. Ze liep gewoon rond en viel ook rustig haar medekipjes aan Vork
Maar gister bleef ze maar op 1 poot staan.... dus vandaag gelijk maar naar de DA (gister konden wij pas laat terecht en dan zaten de dames al op stok... dus maar besloten een dag later te gaan).
Daar bleek dat haar pootje gebroken is, maar dat het een oude breuk is en dus is er niets aan de toen.
Mevrouw is kerngezond en heeft totaal geen pijn aan haar poot. Dus maar weer terug in het hok gezet.

De DA zei dat er een kans bestaat dat het vanzelf beter word.
Wie heeft ook ervaring met gebroken kippenpootjes en het herstel?

CM_

Re: Kip met gebroken poot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:06

Idd kunnen die pootjes op hun eigen manier weer vastgroeien en hebben ze er weinig tot geen last meer van.
Houd dr gewoon even goed in de gaten de komende weken, als het slechter word dan zou ik dr niet langer laten lijden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 18:11

Nou... pa zat al op de kippensoep te azen Knipoog Dus bij teveel last word ze gelijk ingeslapen (of nek omgedraaid...)

Maar ik hoop dat het inderdaad mooi weer gaat vastgroeien! Lachen
Wij weten verder ook niets van deze kip: hebben haar een half jaar terug gevangen omdat ze in de woonwijk losliep en was ook een wilde kip zeg maar... heel fel en vrij mensenschuw.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:18

Ik heb het nog nooit bij een kip gehad, wel bij een geit,daar konden ze ook niks aan doen.
Ik had me voorgenomen het een maand aan te kijken en als het niet zou verbeteren zou ik haar in laten slapen.
Het is weer helemaal goed gekomen met de geit,ik wist later niet eens meer welke poot het nou was geweest.

ik hoop dat het met je kip ook weer helemaal goed komt,je staat soms versteld hoe de natuur zulke problemen zelf oplost!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:19

Oh he vervelend voor het kipje.
Hopelijk komt alles goed, we hebben zelf ook kippen maar geen een met een gebroken poot..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 18:23

Ik vraag mij echt af hoe zij aan die gebroken poot komt Verward Waarschijnlijk iets te fanatiek andere kippen gepest Nagelbijten / Gniffelen

Maar ik laat mij verrassen door de natuur! Haha!