Purina One kattenvoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Purina One kattenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 17:53

Wat is jullie ervaring met Purina One kattenvoer? Is het van goede kwaliteit, vergelijkbaar met A-merken?

Rytir

Re: Purina One kattenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:56

Wij vonden het redelijk voer, onze kat stonk er in ieder geval veeeel minder door dan bij de Whiskas. Nu is onze kat al wat ouder en zijn we toch over op een andere brok van science hill. Maar die purina is een prima brok hoor!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:59

Ik merk geen verschil met de duurdere merken zoals Royal Canin etc.(ik van alles gebrobeerd)

En mij kat heeft een gevoelig darmsysteem, van die goedkope muk gaat hij aan de dunne en van Purina One niet.
De ontlasting ruikt ook niet zo!
ik had laatst Kenner van de Boerenbond, qua voeding ook goed, maar de reuk/ontlasting....
als hij naar de kattenbak was geweest, advies even niet bovenkomen Clown (kattenbak staat op de overloop)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:34

Ik vind zelf het eiwit en fosfor gehalte te hoog, daarom geef ik het mijn katten niet. Slecht voor de nieren is mij verteld.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 20:03

@Chiqa; wat voer jij je katten?

Hij krijgt nu Royal Canin, fit 32, maar dat is best prijzig. Vandaar dat ik op zoek ben naar alternatief. Maar hij moet wel goed voer krijgen natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:22

Royal Canin dus Lachen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:25

Ik voer ook Purina, mijn kater heeft een beetje zwak maag/darm stelsel en hiervan raakt hij niet aan de dunne en hij geeft ook niet ervan over. Iets wat hij wel doet zodra we wat anders geven.

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:27

mijn kat ging idd stinken van huismerken Nagelbijten / Gniffelen
op een gegeven moment overgestapt op purina one. maaltijdbrokjes, en kreeg eens in het half jaar blikvoer als snackje Knipoog
Maar hij vond het heel lekker (elke zak andere smaak) en had er zeker wel genoeg aan en heeft gezond geleefd (tot hij FIP kreeg Boos! )
Misshcien iets te gezond op een gegeven moment Nagelbijten / Gniffelen

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 00:07

Wij hebben nu ook Purina gekocht, maar eerst moet de RC nog op.
Ben benieuwd of ze het er goed op gaan doen.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 00:29

Ik heb laatst een artikel gelezen in de consumentengids, kattenvoer dat door deskundigen werd getest. Daar kwam het c1000 voer topkat beter uit de testen dan het purina voer. Zal es even zoeken waar ik het heb liggen, had iets te maken met de stoffen die in het voer zaten. had het zelf niet verwacht, zou ook eerder voor purina hebben gekozen. Wij hebben trouwens voer op dierenarts voorschrift gekregen (royal canin en trovet) omdat die van ons een speciaal dieet hebben dus heb zelf niet echt ervaring met purina etc.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:07

De katten van mijn ouders krijgen het. Ze doen het er prima op.

Mijne staan zelf op carocat. Tijdje geleden een ander merk geprobeerd, maar dat beviel niet.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:16

Misser, ik voer ook RC32, per zak van 15 kg voor 64,50, dus valt best mee.....

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:19

De mijne at vooral de rundvleesvariant erg goed. Daarna was de visvariant het lekkerst en als laatste de kip. Helaas at ze alle 3 op een geven moment niet meer toen de RC outdoor gaan geven en nu ondertussen de RC fit 32 maar die wil madam nu ook weer amper eten. Als je de info op de zakken vergelijkt zit er wel meer dierlijke eiwitten/ vlees in de RC dan in de One.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:23

Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar mijn jongste kat kreeg er korstjes en vreemde kale plekken van. Had eerst niet eens de link gelegd naar het voer. Allergische reactie dus en op advies van de DA mee gestopt.

Voer nu afwisselend pro plan (nieuw heb ik begrepen, aanrader!) en royal canin fit 32. Pro plan zit in de dezelfde prijsklasse als royal canin.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:25

Onze Heilige Birmaan is nu elf jaartjes jong,en hij krijgt als brok ook de Purina One.
Wel krijgt hij ook elke dag zakjes nat voer,zoals van Whiskas ed,en twee keer per week gekookte vis.
In zijn hele leven heeft meneer nog nooit gezondheids klachten gehad.
Prins ziet er uit alsof hij nog maar 11 maanden is op dit dieet. Vork Haha!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:26

Horse_ schreef:
Als je de info op de zakken vergelijkt zit er wel meer dierlijke eiwitten/ vlees in de RC dan in de One.

hoeveel precies?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 13:37

cissy schreef:
Misser, ik voer ook RC32, per zak van 15 kg voor 64,50, dus valt best mee.....

Dat valt mee ja. Ik had laatst een zak van 2 kilo voor 20 euro en dat vind ik wel duur.. Maar dan ga ik wel even prijzen van RC vergelijken, aangezien de meningen over purina toch verdeeld zijn.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:41

Rosita schreef:
Horse_ schreef:
Als je de info op de zakken vergelijkt zit er wel meer dierlijke eiwitten/ vlees in de RC dan in de One.

hoeveel precies?

Niet onthouden Bloos Heb de zakken ook niet meer liggen helaas. De RC in een blik overgemikt.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:55

Horse_ schreef:
Niet onthouden Bloos Heb de zakken ook niet meer liggen helaas. De RC in een blik overgemikt.

10%? 25%? 80%? Ongeveer?

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:08

Zelf net even gekeken bij AH. Zestien procent zalm in de visversie en zestien procent kip in de kipversie.

Zestien.... blijft vier-en-tachtig procent over. Wat zou dat zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:10

onze katten krijgen ook purina en dat gaat altijd goed. En onze katten zijn verschrikkelijke zeikerds over wat ze wel en niet lusten en met purina gaat alles goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:15

Rosita schreef:
Horse_ schreef:

10%? 25%? 80%? Ongeveer?

Kanme zo herinneren dat het toch wel zo'n 10% meer was, en dat is veel eiwit is gewoon niet goed voor de nieren van een kat dit gehalte kan beter zo laag mogelijk zijn.
Was voor mij een reden om het niet te doen!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 00:21

Dierlijke eiwitten zijn niet goed voor de nieren van een kat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 09:14

Rosita schreef:
Dierlijke eiwitten zijn niet goed voor de nieren van een kat?

nee heb ik van mn dierenarts oa. Bij goed kope merken is het dezelfde hoogte namelijk
rond de 38% of meer RC heeft slechts 32% gemiddeld ook het fosfor is bepalend bij goedkopere merken vaak 0.06 hoger.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:20

ik denk dat jij niet de ingrediënten leest maar de samenstelling? Daar heb je weinig aan.

Een kat is een obligate carnivoor, zijn maaltijd hoort dus te bestaan uit 98% dierlijke eiwitten opgebouwd uit spiervlees, organen en botten. De calcium-fosforverhouding is altijd goed wanneer dat niet via machinale weg toegevoegd moet worden.

Niet het eiwitpercentage in de samenstelling moet laag zijn maar de eiwit en de eiwitbron in de samenstelling moet hoog(waardig) zijn. Er zijn maar enkele kattenbrokken die in de buurt komen van de natuurlijke voedingsbehoefte van een kat.

Orijen is er daar eentje van. Tegenwoordig te koop bij Discus (of een andere keten..)