Wat zijn nu écht leuke speeltjes voor een jonge kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Wat zijn nu écht leuke speeltjes voor een jonge kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 11:16

Hey,

omdat mijn kat zowat alles als speeltje ziet hier in huis wil ik toch haar 'eigen' speeltjes gaan kopen.

Maar wat is nu echt interessant voor een kat van 6 maanden?

(voor wie mijn vorige topics over haar gelezen heeft, ze is er volledig bovenop en is nog hyperder dan mijn haflinger Huilen van het lachen )

Ik heb al vanalles gezien, muisje met lichtje, balletjes, koordjes, een vishengeltje met beestjes aan...

Er is zoveel en wil geen 'gevaarlijke rommel' kopen zoals je ze veel ziet. Pluchen beestjes met afbijtbare oogjes of pootjes ofzo, heb geen zin om mijn kat te zien stikken...

Als wij thuis zijn mag ze zoveel met de spulletjes uit de woonkamer spelen als ze wilt, maar overdag wordt ze in de hal en slaapkamer gezet en daar ligt ze eigelijk maar een hele dag op de venstertablet. Wil haar leven net ietsje aangenamer maken als wij gaan werken zijn.

Dus ja, wat vind jouw kat leuk? Ik dacht eerst aan een tweede katje maar omdat mijn kat gehandicapt is en snel op drie pootjes loopt wil ik haar echt niet afmatten. Ze heeft 's avonds wel een vriendje als wij thuis zijn, mevrouw konijn Clown Maar die twee laat ik liever niet samen zonder toezicht, voor het geval dat Haha!

AngelofLove

Re: Wat zijn nu écht leuke speeltjes voor een jonge kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:20

Gewoon een simpel propje papier (het liefst nog een groot bonnetje hahaha) vinden allebei mijn katten erg interessant.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:21

Zo een hengeltje vind mijn kat geweldig. En propjes aluminium folie blijft haar favoriet. We hadden dure speeltjes voor haar gehaald maar die laat ze links liggen.
Oh ja en we hebben wel een zo een muis met een balletje die je eruit kan trekken, dan gaat ie zo weer terug en trillen. Das ook wel een favoriet.
Daarnaast speelt ze met alles dat ze te pakken krijgt. Tomaten die in de vensterbank liggen te rijpen, make up sponsjes, touwtjes van jassen die aan de kapstok hangen enz enz.!

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:25

Onze katten vinden een simpel stukje touw met een rietje er in geknoopt erg leuk, vooral als ik hem aan de deurklink vast maak vermaken ze zich er uren mee, soms knoop ik er iets anders in een klein speelgoed muisje ofzo, simpel te maken en nog eens goedkoop ook en de katten hebben er uren plezier van!

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:27

Die van mij is nu 4,5 mnd en kan zich enorm vermaken met een snoep papiertje of een wc rol.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:28

hengeltje met veertjes, speeltjes met veertjes en een pingpong balletje! En een AH-tas Tong uitsteken
En niet te vergeten zijn Sok (=een bol paardrijsokken van mij die ik niet lekker vind zitten. Het is echt zijn Sok en neemt hem overal mee naar toe, zelfs rennend: zie je het al voor je? Ukje van 15 weken en grote sok onder hem hangend Haha! )

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:28

Haha ik bedenk me ook nog iets ja. Wij gaan straks de kerstboom opzetten en ik denk dat ze zich daar ook ( iets te veel ) mee zal vermaken. Moet maar even op zoek naar plastic ballen ben ik bang!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:29

Wij hebben ons helemaal suf gekocht aan speeltje in het begin, en we kregen veel bij wijze van kraamkadootjes Haha!

Maar wat blijkt? Alles wat gratis is, is tien keer leuker dan gekochte speeltjes....Daar slaan ze drie keer tegenaan en dan is het niet leuk meer... Wat ik bij ons merk is dat ze veel blijer zijn met iets dat ze zelf hebben gevonden dan met iets dat ze kijgen: ze grijpen bijv. losliggende velletjes papier, elastiekjes, blaadjes van planten, bolletjes alumuniumfolie (ok die maken we voor ze Knipoog ) maar het allerleukst vinden ze: als ik sperzieboontje aan het punten ben, heb ik subiet twee gehypnotiseerde katten naast me: vooral Koe doet erg haar best om ongezien een sperzieboon uit de platic zak te jatten (onmogelijk natuurlijk want het ding staat op mijn schoot als ik bezig ben hihi)...Maar ik doe net alsof ik niks zie en dan gaat ze ermee aan de haal: kauwen, ermee gooien, er tegenaan schoppen, van elkaar stelen: prachtig vinden ze het...

Tuurlijk let je wel op wát ze stelen, want zoals je zegt TS is niet alles even geschikt....maar ook met gekochte speeltjes is het uitvinden wat zij het leukst vindt....maar ik zou zeggen: doe geen moeite: ze vindt haar eigen speeljes wel....Knipoog

Achteraf ben ik ontzettend blij dat wij twee zusjes hebben gekregen: ze weten mekaar altijd te vinden als ze zich vervelen, of ze liggen lekker bij elkaar te slapen...In TS situatie is dit misschien niet mogelijk, of eventueel een oudere kat die haar wel gezelschap houdt, maar niet afmat? Twee soortgenootjes zijn nog altijd de beste speelmaatjes!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:31

je kan alles wel kopen ze kiezen toch hun eigen speeltje uit.
Mijn hyperkat is bv helemaal gek van muisjes die sleept ie overal mee naartoe net een hondje.
Terwijl no 2 helemaal in de ban is van een groen schildpadje.

Ik heb opwindmuisjes, wiebelmuisjes, balletjes enz enz... maar dat is niet leuk.

Ik heb ook stokjes met slingers eraan... sommige vinden ze leuk en andere geven ze niets om.

Geef geen sliertjes die ze bv op kadoverpakkingen doen die vinden ze geweldig maar vaak eten ze ze op.

Alufolie vind ik persoonlijk gevaarlijk... geef dan een gewoon propje.

Of een doos en dan gaten daarin maken zodat ze in de doos kan spelen.
Of gooi een muisje in de doos... vinden ze geweldig.

Je moet echt zoeken naar wat ze echt leuk vinden....

Wij hebben wel bewust voor 2 katten gekozen. Ook omdat we werken en omdat we voor een siamees kozen.
Die kunnen niet echt alleen zijn maar ze verschillen echt van dag en nacht.

Me-Ow is een hyper kat dis geen seconde stil kan zitten terwijl Mads altijd type vloerkleedje is... ik plof neer en hang...en lig...of zit.

Ze kunnen geen seconde buiten elkaar hoor....

Mocht je voor een andere kat kiezen.. kies een kitten... die accepteren ze meestal wel...

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:34

Die van mij is al vanaf jongs af aan helemaal gek van schoenveters Haha!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:37

Alu folie is eigenlijk per ongeluk gegaan maar ze eet het niet op en we maken stevige propjes. Ik vond het zelf ook geen fijn idee hoor dus hebben haar goed in de gaten gehouden en ze doet er niks geks mee ( behalve onder kast laten rollen, liggen er 30 geloof ik Clown)

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:41

papier, sokkken, balletje, en alles wat niet mag:P

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:05

mijn katten zijn helemaal gek van pingpongballetjes Ja
die stuiteren zo mooi *LOL*

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:09

Mijn katten zijn helemaal gek op balletjes met een belletje er in.
Daar kunnen ze geen genoeg van krijgen

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:12

Laatst bijgewerkt door siskeh op 09-12-08 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:16

Tampon, vinden ze geweldig Haha! (wel ff opruimen als je bezoek krijgt) of een propje aluminiumfolie!

Een kat van mij is gek op der lila Whiskasmuisje (zat in het kittenpakket), de rest vinden ze niet zo heel interessant.

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:35

Mijn katten vinden vooral dingen leuk waar ze niet mee mogen spelen, snoertjes, veters, mijn telefoonhanger, mijn tenen Clown

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:38

ping pongballen Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:39

Dopjes van de shampoo Clown

Hier zijn ze helemaal wild van de muizen met van dat hele zachte haar, kan best zo zijn dat dat echt haar is.
De muizen zijn redelijk groot, en als je erin knijpt dan piepen ze.

Ze zijn prijzig, maar hier zijn ze er helemaal wild van !

Ook de stinkmuizen van petproducts
Afbeelding

Zijn ze hier wild van.

Verder vinden ze de kleine muisjes , ook van echt haar, die rammelen erg leuk hier.

En balletjes die herrie maken *LOL*

OOk hengels zijn natuurlijk fantastisch, vooral als wat eraan hangt, nog geluid maakt ook.

Zilverpapieren bolletjes vinden ze hier niks aan.

Tampons vinden ze vooral leuk als ik (mannelijk) bezoek heb natuurlijk Clown