Súper bange cavia.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roverrr

Súper bange cavia.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 20:28

Ik heb een probleem met een van mijn cavia's.
Hij zit met 2 andere in een vrij groot hok, en word elke dag even geknuffeld, en aan te weinig eten zal het ook niet liggen Nagelbijten / Gniffelen
Maar hij is dus súper bang. Als er wat word geritseld komt die wel kijken, maar de andere 2 staan uitgerekt op de tralies zo van ooooh eten! Tong uitsteken
heeft iemand een iedee hoe ik dit minder erg kan krijgen? Hij word al elke dag uit z'n kooi gehaald Lachen

Pinkey

Re: Súper bange cavia.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:30

lekkere dingetjes voeren uit je hand Lachen
en verder niet zomaar pakken uit zijn hok maar wachten tot hij zelf naar je toe komt.
Laat hem de eerste stappen nemen. Misschien duurt het lang. Maar als je hem gewoon in een hoekje drijft en oppakt is het logisch dat hij bang wordt.
Je moet rustig zijn vertrouwen winnen. Op zijn tempo

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 20:32

Pinkey schreef:
lekkere dingetjes voeren uit je hand Lachen
en verder niet zomaar pakken uit zijn hok maar wachten tot hij zelf naar je toe komt.
Laat hem de eerste stappen nemen. Misschien duurt het lang. Maar als je hem gewoon in een hoekje drijft en oppakt is het logisch dat hij bang wordt.
Je moet rustig zijn vertrouwen winnen. Op zijn tempo

Dat is wel zo, maar als ik de tijd neem, zijn de andere 2 hem voor en dan durft hij er niet meer bij, en als ik de andere 2 er even uit haal durft die helemaal niets meer Nagelbijten / Gniffelen
(Hij is vanaf dat we hem hadden al zo, toen we hem gingen halen was de ene aant piepen met dr eige willetje, en deze zat van oh jee wat gebeurt er nou? Bloos )

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:35

waarschijnlijk is hij de laagste in de rangorde en durft hij nog minder.
misschien moet je eens die anderen er uit halen en dan bij zijn hok gaan zitten, hand er in met wat lekkers en wachten maar. als je dit regelmatig doet zal hij vast wel doorhebben dat je hem niks doet. dat je hem alleen maar wat lekkers geeft (dus niet direct pakken als hij het eet:P)

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 20:37

Pinkey schreef:
misschien moet je eens die anderen er uit halen en dan bij zijn hok gaan zitten, hand er in met wat lekkers en wachten maar. als je dit regelmatig doet zal hij vast wel doorhebben dat je hem niks doet. dat je hem alleen maar wat lekkers geeft (dus niet direct pakken als hij het eet:P)

haha oke, dat zal ik wel eens gaan proberen Lachen

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:39

Roverrr schreef:
Pinkey schreef:

haha oke, dat zal ik wel eens gaan proberen Lachen

het heeft gewoon veel tijd nodig.
hij moet helemaal het vertrouwen in je winnen, en ik denk dat het bijna nog moeilijker is dan met een paard Tong uitsteken
succes!

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:59

heb dit ook gehad.
met paard is moeilijker maar heb egduld.
zet anders de andere 2 inderdaad appart en hou geduld dan komt het goed