dromen bij honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

dromen bij honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 00:13

zit net achter de pc begint sanne in haar slaap keihard te piepen. ben toch zo benieuwd waar honden dromen over kunnen gaan. heb haar wel wakker gemaakt overigens want als ze zo jankt dan moet het wel een enge droom zijn geweest. hebben jullie honden dat ook wel eens?

Miss_MC

Re: dromen bij honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:14

ja die van ons doen dat ook.
ik denk dat ze over de dingen dromen wat ze meegemaakt hebben..
ik vind het soms wel erg komisch.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:17

Vooral mijn jonge Basset is heel erg onderdanig naar de rest toe, maar als hij slaapt ligt hij me toch een te brommen. Ook die trappelende pootjes, net alsof ze rennen, vind ik schattig.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:19

ja,die van mij doen dat ook,trillende voetjes,binnensmondse blafjes....soms hele gesprekken in hun slaap.
Wat ik grappig vind is dat ik weleens een nestje puppies heb gezien die een paar dagen oud waren en dat ook al deden....raar eigenlijk als je nagaat dat de oogjes nog dicht zijn...dus ze weten helemaal niet hoe het eruit ziet waar ze over dromen,het zit gewoon allemaal in hun hersentjes...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:19

Nee hoor, kan ook opwinding zijn, of alsof ze spelen, ik laat ze lekker slapen...

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:25

Haha voornamelijk bij puppies is dat heel erg, pootjes die bewegen, piepen, kwispelen. Die maken allerlei nieuwe indrukken mee. Wel heel grappig te zien! Ja zou ook wel eens willen weten waar ze over dromen. Maar ik maak ze nooit wakker. Lekker laten slapen. Haha!

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:31

mijn hond slaapt standaard op een kussen naast mijn hoofd en ligt ook elke nacht op zn ruggetje in de lucht te fietsen met zn pootjes en te zuchten en steunen, binnensmondse blafjes en piepjes..

Erg komisch allemaal en soms ook verontrustend omdat je geen flauw idee hebt waar je kleine (of grote) vriendje over droomt. Naar mijn ervaring, als je hem/haar een aantal keer rustig en zachtjes over zn bol of buikje aait, word hij vanzelf weer rustig.
Ik word er snachts wel wakker van, maar als ik dan naast me kijk en hem zo zie maakt het mn verstoorde nachtrust toch weer goed, zo schattig blijft het he?

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:43

Die van ons ook, die begint dan half te blaffen, grommen, piepen Haha! en heel diep te zuchten Haha! .

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:56

dagelijks Haha! vooral na een lange wandeling...
gewoon laten slapen
heb overigens gehoord (weet niet wat er van waar is)dat het heel slecht is om ze dan wakker te maken

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:58

Ik ben me wel eens dood geschrokken.
Onze hond sliep maar ging huilen als een wolf, ging echt keihard midden in de nacht Nagelbijten / Gniffelen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 01:02

marielleaartsen schreef:
Onze hond sliep maar ging huilen als een wolf, ging echt keihard midden in de nacht Nagelbijten / Gniffelen

whoehahah ROFL
jah idd heb ik ook eens gehad, ik boos mijn bed uit op hoge poten richting de huiskamer en daar lag hij gewoon prinsheerlijk op de bank de slapen Clown
ik moest toen toch echt wel lachen hoor Tong uitsteken

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 01:20

Ja daarna wel ja, maar echt op dat moment, mijn hart zat echt in me keel, zat helemaal te shacken

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:52

marielleaartsen schreef:

Haha, Nikki hier ook, die kan echt janken waar je eng van wordt Haha!
Nikki ligt ook vaak helemaal te shaken en te bewegen in haar slaap, ben altijd heel nieuwsgierig naar wat ze droomt.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:55

Soms is het net een wolf ROFL
En inderdaad die rennende pootjes en dan wordt hij van zichzelf wakker en kijken ze je aan op een manier van "is er wat"

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:47

hahaha ja Jack, hij gaat naast je liggen op de bank, en 2 min later gaat hij als een Cavia zitten piepen, en met zijn pootjes schoppen hihi.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 14:16

Billy schreef:
Nee hoor, kan ook opwinding zijn, of alsof ze spelen, ik laat ze lekker slapen...

het kán opwinding zijn. maar het kan ook een nare droom zijn en daarom maak ik haar liever wakker

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:21

Van nare dromen krijgen ze niets hoor, en bovendien is dromen een manier om de indrukken van overdag te verwerken. Lekker laten slapen dus, ook als het een nare droom is.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:26

Doet die van ons ook, soms gaat 'ie een beetje 'sjeeken' hahaha, dan maak ik 'm wakker want vind 't er altijd 'n beetje vies uitzien Tong uitsteken

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:27

het is slecht om een hond wakker te maken, ook al hebben ze een nachtmerrie.
dromen is een manier van de hersenen om de dingen die op een dag zijn gebeurt te verwerken, en om te ontspannen.
als je een hond dan wakker maakt, hebben de hersenen nog maar een gedeelte verwerkt.
ook kan een schrikken doordat je hem wakker maakt in een nachtmarrie, en van de schrik ff happen.

hier ook onze hond, die mag niet bij ons op de kamer slapen, maar jeetje wat kan die snurken zeg Haha!
wel grappig, ook binnensmondse blafjes en piepen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:32

Mijn oude Bullmastiff kon ook zo joelen in zijn slaap. We waren een paar jaar terug een weekendje weg in een heel luxe hotel in Friesland. Echt zo'n oud landhuis en hij mocht mee. Begint ie me s'nachts toch te jodelen. De avond erna zaten we in de koffiekamer en lag hij voor de open haard. We waren met mensen aan het praten die verdieping onder ons zaten en ook nog eens aan het andere eind van de gang. Ze waren helemaal weg van onze Durak en wij vertelden dat het leuk was een BM maar dat ze erg kunnen snurken en dat de dikke de afgelopen nacht ook al een concert had gegeven.

Beginnen ze ineens heel hard te lachen. Ze hadden het gehoord en de vrouw van het stel dacht dat er een wild dier buiten liep.

Lola en Sorry houden het gelukkig beschaafd met wat binnenmondse piepjes en blafjes.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:51

Ik geloof ook dat dromen een manier is om je dag te verwerken, beter niet wakkermaken dus Lachen

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 00:29

oke, dan zal ik t niet meer doen. dacht echt dat ik goed werk had verricht, vind het namelijlk zo sneu als ze een nachtmerrie zou hebben. maar als ik t hier zo lees kan ik me er ook wel in vinden dus ik laat haar voortaan gewoon slapen.