Ik word er langzaam aan wanhopig van!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gompie58

Ik word er langzaam aan wanhopig van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 23:53

Wat moet ik nu doen? Verward

GRAAG ADVIES!!!! Haha!

Ik heb een Schotse Collie teefje van ruim 8.5 jaar.
Ze ziet er prachtig uit, en eet en drinkt prima, ook de ontlasting is oke!
(zie foto in mijn profiel)

Alleen..............

Ik ben bijna 1 jaar geleden verhuisd van Brabant naar Groningen en sinds die tijd ging het mis...........

Ze wilde niet plassen en/of poepen als ik buiten ging wandelen met haar.
We dachten dat het wel zou wennen.
Later bleek dat ze staar heeft en daardoor slecht ziet, vooral 's avonds, en dat veroorzaakte angst en onzekerheid op onbekend terrein.
Ik heb in de tuin een grasveldje aangelegd, speciaal voor haar, maar ook dat gebruikt ze bijna niet.......
Ze doet het prima als ze ergens kan lopen waar ze los mag lopen, maar dat kan niet elke dag!

Ook begon ze mijn nieuwe vinyl kapot te krabben, en omdat er geen geld op mijn rug groeit, slaapt ze sindsdien in de bijkeuken.
Daar ging ze gewoon door met krabben, maar 't klinkt erg door, waardoor ik er wakker van word. Verdrietig
Ze ziet het volgens mij gewoon als straf, dat ze daar moet slapen.
Ik heb het haar uitgelegd, dat het niet voor straf is.
Ik kreeg diverse uitleg van mensen, ook dat er geesten zouden zitten waar ze bang voor is.
Van alles gedaan, zelfs sokken aan haar poten gedaan, maar niks helpt afdoende.
Soms doet ze het een paar nachten niet, en ik kreeg al hoop dat het over was............ Knipoog

Ook slaapt ze heel diep en schrikt zich kapot als je haar aanraakt, of per ongeluk aanstoot.
Ze bijt dan naar mij. Ook naar mijn vriend of zijn dochtertje, als zij het toevallig zijn die haar doen schrikken.
Word er een beetje bang door...... Bloos
Ik heb er geen zin in, dat dat kind straks echt gebeten wordt. Boos!

Nu heeft ze weer wat anders erbij!
Ze begint 's nachts te janken en als ik haar dan buiten laat, plast ze heel snel en is dan echt blij.
Ze krijgt echt de kans om te plassen voor het slapen gaan, maar doet dat dus vaak niet!

Wat is er met mijn hond aan de hand, denken jullie????
Kan ze haar plas niet meer ophouden??
Is dit een dementerende hond?
Mijn vriend zegt dat ze verwend is.............. Bloos

Maar ik wil alleen maar dat ze stil is, ik MOET slapen, anders ga ik er onder door. Huilen
Ik weet het ook niet meer, maar ik kan haar toch niet zomaar laten inslapen?? Verward

Nikka

Re: Ik word er langzaam aan wanhopig van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:00

Heb je al eens geprobeerd om 's nachts een lampje voor haar aan te laten? Dat wil nog wel eens bij slechtziende of dementerende honden helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:03

Of de radio zachtjes aanzetten.. Dit hielp iig bij onze hond.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:20

Zou het misschien helpen als ze zich veiliger gaat voelen als je een gedragen kledingstuk van jezelf of je vriend bij haar in de mand legt? Dat is een vertrouwde geur. Als het echt angst is? Moeilijk, maar wel het proberen waard lijkt me, dit doe je ook bij pups maar ze is al wat ouder dus geen idee of dat werkt.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 08:21

Tja, die dingen heb ik allemaal al geprobeerd...........hielp niks! Verdrietig

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 08:24

probeer het eens met clomicalm/selgian bij de dierenarts vandaan, evenueel in combinatie met gedragstherapie.
Ik denk dat je dan al een heel eind komt.
Wil er vanavon wel even op terug komen maar moet nu werken!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 08:25

ze wordt gewoon oud................ heel simpel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 08:35

Mee eens ouderdoms kwalen,slecht zien, misschien verminderd gehoor.

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 08:38

Ga eens naar een DA zou ik zeggen. Ik vind dit echt zielig voor de hond. Ik snap niet dat je een hond van 8,5 jaar nachtenlang zo kunt opsluiten waar hij zich doodongelukkig voelt. Het dier kan wel een hersenstumor hebben. Vorige hond van ons had ongeveer dezelfde verschijnselen en bleek een tumor te zijn. Ik vind 8,5 jaar nog niet echt oud voor zo'n hond.

Doortje58 schreef:

Hoe doe je dat? Haha!

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 09:11

Kweetnietje1 schreef:
Ga eens naar een DA zou ik zeggen. Ik vind dit echt zielig voor de hond. Ik snap niet dat je een hond van 8,5 jaar nachtenlang zo kunt opsluiten waar hij zich doodongelukkig voelt. Het dier kan wel een hersenstumor hebben. Vorige hond van ons had ongeveer dezelfde verschijnselen en bleek een tumor te zijn. Ik vind 8,5 jaar nog niet echt oud voor zo'n hond.

Doortje58 schreef:

Hoe doe je dat? Haha!

Schrijf ik ergens dat ik haar nachtenlang opsluit????
Als ze begint met krabben, of janken, lig ik op de bank dame, en ben geradbraakt de volgende morgen! Boos!

Wat dacht je van gewoon tegen de hond praten?? Haha!

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:13

Praat ie ook terug? Haha!

Je schrijft dat ie je wakker houdt. Dus het verandert niet als je op de bank slaapt? Dat lees ik ook niet uit je openingspost trouwens: dat je op de bank gaat liggen dan.

En je mag me dame noemen als je het niet zo belerend bedoelt.

En ben je kortgeleden nog bij de DA geweest dan? Of heeft de hond zelf verteld dat het niet nodig is Knipoog

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:23

Dat schrikken als hij slaapt is best logisch, als jij ligt te slapen en ik raak je ineens aan, schrik je ook. Wij kunnen slaan oid, een hond moet zich verweren met bijten.
Over het niet willen poepen/plassen weet ik niet, maar ik denk dat het een beetje met wat ouder worden te maken heeft.
Mijn Schnauzer van 14, dan gaan we met hem naar buiten, plast hij niet, komen we binnen en dan na 5 minuten plast hij in de kamer, of op zijn kleedje. Ik denk dat ze daar gewoon niks aan kunnen doen, want zelf vind hij het ook niet leuk. Dan loopt hij helemaal in elkaar gekrompen weg, alsof hij er straf voor krijgt, ookal krijg hij dat niet eens omdat hij er niks aan kan doen.
En Oskar kan ook niet goed zien, wilt soms ook liever niet mee naar buiten. En hij is half doof, dus hij 'is je soms kwijt', of als je achter hem loopt, zie je echt zijn oren naar achter gericht & gaat hij heel twijfelend lopen, omdat hij niet zeker weet of er iets achter hem is. En als je hem aanraakt, schrikt hij dan ook. (oké, hij bijt niet, maar schrikt wel)

Dus ik wil hiermee zeggen, dat ik denk dat het door de ouderdom komt. Ja En anders, ga ermee naar de DA, misschien mankeerd er wel iets, misschien weet de DA wel wat er aan te doen is. Bokt is geen DA, er zijn alleen mensen met tips. Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:24

sinds wanneer begrijpt een hond mensentaal?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:28

heb je foto's op picasaweb bekeken, daar zie ik twee honden, waar slaapt die andere dan?
kan je niet een plekje maken op de slaapkamer, een mand daar zetten, zodat ze niet zo alleen is?

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:39

Uh? Je hebt het hem uitgelegt? Clown
Denk je nou echt dat zo'n hond het snap als je tegen hem praat Clown

Maargoed, een tante van mij was ook verhuist en die heeft na een jaar toch maar haar hond in laten slapen omdat de hond gewoon niet meer kon wennen (ook al wat ouder, 9 jaar geloof ik ) en zichzelf gewoon helemaal stuk maakte.
Als de hond zich gewoon niet thuis voelt enzo is het soms maar beter om het dier toch in de laten slapen. Want zo is het toch ook geen leven voor het dier...

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 09:53

luxx schreef:
heb je foto's op picasaweb bekeken, daar zie ik twee honden, waar slaapt die andere dan?
kan je niet een plekje maken op de slaapkamer, een mand daar zetten, zodat ze niet zo alleen is?

Mijn andere hondje Missy, heb ik nog niet zo lang.
Sinds ik die heb, doet Tessa het minder, ze is een beetje "opgeleefd" speelt weer meer en slaapt overdag minder. Haha!
Missy slaapt op de bank in de huiskamer, waar Tessa eerst ook sliep, tot ze ook daar de vinyl kapot ging krabben.

Vannacht heeft Tessa inderdaad in mijn slaapkamer geslapen, maar dat is ook geen optie, daar ze dan trappen moet lopen..... Verdrietig
EN 's nachts dus een keer naar buiten moet om te plassen.
Ze kan dat niet meer, ze is al een keer een aantal treden naar beneden "gegleden' waarmee ze haar voorpoot gekneusd had. Huilen
Dragen is geen optie, dan liggen we samen onder aan de trap. Bloos

Zodadelijk bel ik de DA om advies te vragen. Knipoog

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:01

grote bench kopen en daar eventueel samen in (de hondjes)?
als mijn hond een te steile trap af moet ga ik ervoor lopen en houd haar een beetje in haar nekvel vast en reguleer zo de snelheid zodat ze niet kan wegglijden.

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:08

....misschien gaat ze juist krabben en janken OMDAT ze 's nachts nog een keer moet plassen...hoe moet ze het anders duidelijk maken? Er zijn wel meer honden die het op hun oude dag niet meer zolang op kunnen houden...ouderdom komt met gebreken...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:41

x_lieze schreef:
Maargoed, een tante van mij was ook verhuist en die heeft na een jaar toch maar haar hond in laten slapen omdat de hond gewoon niet meer kon wennen (ook al wat ouder, 9 jaar geloof ik ) en zichzelf gewoon helemaal stuk maakte.
Als de hond zich gewoon niet thuis voelt enzo is het soms maar beter om het dier toch in de laten slapen. Want zo is het toch ook geen leven voor het dier...

Wat een onzin, honden hechten zich aan mensen niet aan het huis.
Ik ben al zo vaak verhuisd ook met oudere honden, nooit problemen, dus ik denk dat het bij deze hond best een lichamelijk probleem kan zijn.
Dat het zich nu net uit met de verhuizing kan puur toeval zijn

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 10:46

luxx schreef:
grote bench kopen en daar eventueel samen in (de hondjes)?
als mijn hond een te steile trap af moet ga ik ervoor lopen en houd haar een beetje in haar nekvel vast en reguleer zo de snelheid zodat ze niet kan wegglijden.

Missy is gewend om in een bench te slapen, maar Tessa wordt er helemaal gek in........ Verdrietig

Ik ben 's nachts ook niet op zijn best, en ik vind het voor mezelf al niet verstandig om 's nachts naar beneden te lopen om te plassen, dus zéker niet samen met Tessa.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 10:48

meart schreef:
....misschien gaat ze juist krabben en janken OMDAT ze 's nachts nog een keer moet plassen...hoe moet ze het anders duidelijk maken? Er zijn wel meer honden die het op hun oude dag niet meer zolang op kunnen houden...ouderdom komt met gebreken...

Het krabben heeft niks met het moeten plassen te maken. Bloos
Krabben deed ze al veel langer.
Dat ze 's nachts wil plassen is pas sinds kort. Nors opkijken

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 10:52

[/quote]
Wat een onzin, honden hechten zich aan mensen niet aan het huis.
Ik ben al zo vaak verhuisd ook met oudere honden, nooit problemen, dus ik denk dat het bij deze hond best een lichamelijk probleem kan zijn.
Dat het zich nu net uit met de verhuizing kan puur toeval zijn[/quote]

Misschien hechten honden zich niet aan een huis, maar wel kunnen ze verward raken en moeten wennen door een totaal andere omgeving! Zéker als ze oud zijn.
Ook heb ik hier totaal andere mensen om me heen............... Knipoog

Maar ik heb bijna overal aan gedacht, haar geholpen, gerustgesteld, enz. enz.
maar het wordt alleen maar erger ipv minder.
Ik ben op, ik weet het niet meer......... Ziek

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:53

Wie weet moest ze al veel langer 's nachts plassen, maar snap jij het pas sinds kort.

Je hond word oud, dit is de zorg die jij verplicht bent om te leveren tegenover haar. Ja, en dan moet je (of je vriend) misschien 's nachts je bed een keer uit.

En je hebt je hond verteld dat het niet voor straf is? Sorry hoor, maar "verteld'? Blaf jij of praat je hond? Haha!

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 11:03

Utixo schreef:
Wie weet moest ze al veel langer 's nachts plassen, maar snap jij het pas sinds kort.

Je hond word oud, dit is de zorg die jij verplicht bent om te leveren tegenover haar. Ja, en dan moet je (of je vriend) misschien 's nachts je bed een keer uit.

En je hebt je hond verteld dat het niet voor straf is? Sorry hoor, maar "verteld'? Blaf jij of praat je hond? Haha!

Ik weet dat mijn hond pas sinds kort moet plassen 's nachts, gewoon omdat ze een half jaar geleden al krabte en als ik ze dan buiten liet, hoefde ze NIET te plassen........... Knipoog

Ten eerste woon ik alleen! Zo hou je je relatie spannend. Lovers
Ten tweede ben ik zelf niet gezond, en heb last van mijn spieren en nog een boel andere dingen, waardoor ik mijn nachtrust erg hard nodig heb! Verdrietig
Ten derde doe jij net of ik niks gedaan heb, en er gemakkelijk van af wil.........
(waarom denk je dat ik dit topic heb geopend?)
En trouwens, ergens houdt het gewoon op, hè!
Ten vierde, op de vraag of ik blaf of praat met mijn hond, ga ik niet in............ik proef uit deze vraag en uit de vraag van anderen voor jou, dat jullie mij daarmee belachelijk maken.
Dus kan ik er beter niet op in gaan. Knipoog

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:03

Ga eens met je hond naar een góeie klassiek homeopaat voor dieren. Er is een hele ris van symptomen die zich steeds meer opstapelen, de kans is érg groot dat al deze aparte 'kwalen' symptomen zijn van een probleem wat al veel eerder is ontstaan. Een goeie klassiek homeopaat kijkt daar naar, behandelt niet alleen de 'kwalen' an sich, maar het hele proces wat daar toe geleid heeft.
Mocht je bij jou in de buurt niemand weten (let wel op dat 't om een geschoold klassiek homeopaat gaat) dan kan ik je Hildegard Dijkgraaf in Lochem aanbevelen. (googelen levert haar website wel op).