Kippenrover, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Kippenrover, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 20:02

Mijn ouders hebben ongeveer 20 kippen los in hun tuin lopen en al sinds een paar jaar verdwenen er met de regelmaat van de klok kippen. Soms vonden we alleen wat veren terug, soms alleen een kop. Zelfs onze oude brahmahaan werd zonder pardon uit de coniferen geplukt en dat was toch een beest van bijna 5 kilo.

Al die tijd hebben we gedacht dat we last hadden van een vos of misschien een wezel, maar gisteren hebben we de boosdoener ontdekt!

Er kwam een grote loslopende, zwarte hond door de akker achter het huis aangelopen, springt over het hek de kippenkooi in, pakt een kip en verdwijnt weer. Navraag bij verschillende buren levert niks op, niemand weet van wie hij is. Hij heeft ook geen halsband o.i.d. aan.

Maar nu de grote vraag, hoe komen we weer van dat beest af! Kun je een (waarschijnlijk) wilde hond laten vangen door de dierenambulance of het asiel? Af laten schieten door een jager? Ik moet er namelijk niet aan denken wat hij gaat doen als de kippen op zijn, er lopen ook nog geitjes en kleine kinderen op het terrein Koe

Pluttersput

Re: Kippenrover, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:09

Je zou de politie kunnen bellen.. Die kunnen er misschien wat mee, en je vertellen wat je wel kan doen.. Dierenambulance vangt in principe geen honden, alleen als ze gewond zijn. Komen ze wel ophalen, maar niet vangen..

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:16

Schrikdraad op verschillende hoogtes plaatsen? Ik weet niet hoe groot de hond is, maar sommige honden kunnen heel hoog springen.

Ik weet dat de bouvier van de overburen ook bij onze buren kwam "shoppen" . We hebben hem erop betrapt toen hij net klaar was, helaas. Alle kippen had hij doodgebeten, de haan lag met gespreide vleugels dood in het weitje. En dat terwijl de draad zeker 1.70m hoog was!! Hij sprong er zo tegenop..en erover, toen we een gil gaven.

Misschien dat een extra draad. die een stuk hoger staat als de huidige omheining, helpt. Een maal een flinke schok gekregen, schrikken ze vaak zo erg dat ze het niet meer proberen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:39

Laten vangen lijkt me het beste!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:46

Je hebt speciale vangkooien, moet je maar eens aan een asiel in de buurt vragen.
Dit soort honden heb je liever niet in je buurt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:15

Ik zou hem idd laten vangen.

Voor geitjes en kinderen hoef je niet bang te zijn btw, een geit is heel wat anders als een kip, en kinderen worden niet gegrepen op opgegeten te worden.....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:20

De kippen iig veilig zetten en de D.B belen om hem te laten vangen.
Wie weet kunnen ze een val neerzetten bij jullie,dan weet je het ook gelijk als hij is gevangen en de kippen weer los kunnen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:50

Sowieso proberen je kippen veilig ergens onder te brengen. Misschien een ren helemaal met gaas overdekt? Of even tijdelijk in een hok? Asiel en dierenbescherming kun je altijd even bellen om te vragen of ze er iets aan kunnen doen. Misschien is het wel een weggelopen hond van iemand.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:53

nath die heb ik wel een eerder zien lopen bij jullie.
ik dacht altijd dat jullie een nieuw hond hadden Huilen van het lachen
ik weet ook niks te doen
mis proberen als je hem weer ziet de dierenambulance ofzo te bellen?

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:10

Of de omheining hoger zetten,
Of geheel overdekken met gaas waar de kippen wonen. Knipoog

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:24

Als ie over het hek springt, kan je gaas schuin naar de "buitenkant" zetten, zodat de hond daar tegen op springt....
Verder weet ik uit ervaring van de honden hier dat een keer goed tegen schrikdraad lopen ook flink afschrikt.
Hier hebben we tegen vossen onderaan het gaas een schrikdraad lopen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:48

Flinke schrikdraad of inderdaad schuine draad hangen Ja

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 21:44

Ik was even een paar daagjes naar de kerstmarkt, maar bedankt voor de tips Haha!

De kippen zitten inmiddels opgehokt, met als nadeel dat we dankzij "vakantiegangers" 5 hanen hebben i.p.v. 1 en dat is dus regelmatig vechten Scheve mond

De politie wil niks doen, dus m'n ouders willen contact op gaan nemen met de dierenbescherming. Ik hou jullie op de hoogte Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:46

Jammer dat ik hier geen kippenhok heb, ik wil altijd nog eens een haan en een kip............

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 21:58

Ze zijn heel gezellig Ja Maar vooral m'n moeder raakt van de leg omdat ze 1 voor 1 verdwijnen Nagelbijten / Gniffelen Twee weken terug vond ze alleen een kop, dus kan het me ook goed voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:16

'k heb ook niet echt geschikte ruimte

Is de kippenrover een beetje knap? Lachen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 22:26

Het is denk ik een kruising Doberman, helemaal zwart. Maar je kan er niet bij in de buurt komen, dus ik weet het niet zeker Haha!

Wil je hem hebben? ROFL

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:42

Als de hond over de heining springt heeft schrikdraad geen zin.
Als ze springen hebben ze geen contact met de grond en maken ze dus geen aarde en krijgen dus geen schok.
De herten van de boer die in de wei naast mijn pony's staan springen ook gewoon door de schriklintjes heen(5 lintjes boven elkaar met ong.25 cm ertussen).
Of je hek moet zo hoog worden dat hij er niet meer overheen kan of de hond moet gevangen worden!
Wel vervelend dat je dieren in je eigen tuin niet veilig zijn voor andermans dieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:00

bromfiets schreef:
Het is denk ik een kruising Doberman, helemaal zwart. Maar je kan er niet bij in de buurt komen, dus ik weet het niet zeker Haha!

Wil je hem hebben? ROFL

Ik wil iig een foto hebben Ja

Nee, ik wil hem niet hebben, kan niet Verdrietig gaat mijn vent nooit goedvinden Verdrietig

Als het kon wilde ik best wel, ja Ja Alleen uitkijken met kippen, wel dat moet te doen zijn Haha!