ACE-Charity España (hondenasiel)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_moi

ACE-Charity España (hondenasiel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 19:30

Het is al weer een poosje geleden maar toch wou ik nog even een topic aanmaken. Knipoog

Van 5 t/m 15 oktober ben ik in mijn eentje naar Spanje geweest, om voor 8 dagen stage te lopen bij het hondenasiel van ACE-Charity.
Ik heb het daar echt ontzettend naar mijn zin gehad.
In het asiel zaten ongeveer 200 honden met ongeveer 3 tot 5 honden per hok, dus 2 vierkante meter.
Ik ben meteen de eerste dag meegeweest naar de luchthave om honden die een nieuwe baas in nederland en belgië hebben gevonden weg te brengen. Echt enorm fijn om te zien dat ze naar een nieuw baasje gingen.
De dagen daarop heb ik elke keer de hokken schoongemaakt. Dit was echt behoorlijk vies werk maar het was wel leuk om te doen, en de honden waren echt geweldig enthousiast, ik wist niet dat sommige zo hoog konden springen.. Knipoog Af en toe was het wel erg moeilijk, aangezien ik een hond van mijn gastgezin terug moest brengen naar het asiel. Dat beestje lijdde er echt onder dat zag je echt aan haar koppie. Het ergste was nog daar dat de honden hun baasjes allemaal misten terwijl die hun zelf achtergelaten hadden. Ook kon ik erg kwaad worden wanneer honden gebracht werden door hun baasje omdat ze weer terug naar engeland gingen. Ze gingen dan halfhuilend weg en ik vond dat dus echt niet kunnen.

Ik vond het echt een geweldige ervaring. Naar aanleiding van mijn reis heb ik ook nog een kort filmpje met foto's gemaakt.

http://www.youtube.com/watch?v=uMTNJhtodVU

Groetjes Anniek

Voor meer informatie over Ace-charity: www.ace-charity.org

AngelofLove

Re: ACE-Charity España (hondenasiel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:39

Geweldige ervaring inderdaad. Ik heb een paar jaar geleden stage gelopen bij een ander spaans asiel (van paws holland). Was erg leuk om allemaal mee te maken en die honden zijn zo onvoorstelbaar lief ook al hebben sommige van hun de vreselijkste dingen meegemaakt!

Nu haal ik zelf regelmatig honden op van het vliegveld (in duitsland / nederland) om ze verder te brengen naar pleeggezinnen tot ze een adoptiegezin gevonden hebben. Deze hondjes komen uit gran canaria, de meeste zijn gered uit dodencellen, echt zo sneu, pups van een paar weken oud die al afgemaakt worden etc.

Gelukkig zijn er stichtingen die er heel veel aan doen om de honden op te vangen! Stichtingen zoals Ace, Paws, Honden zonder toekomst en ga zo maar door. Wel is het jammer dat er ook in Nederland nog veel te veel honden is asiels belanden.

Je hebt er in ieder geval een ervaring bij die niemand je meer afpakt!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 19:41

Ja idd.. Knipoog

Bij Ace worden ook de meeste hondjes uit dodingsstations opgehaald, al werden er in de periode dat ik er was ook wat honden gebracht.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:24

Ik heb heel erg vaak gekeken op die site om daar een hondje weg te halen, maar altijd dat er 'iets' is wat me tegen houd..

Wel vind ik het geweldig wat ze er opgezet hebben! Petje af!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 21:37

Het is echt een geweldige organisatie.. Haha!

Mag ik vragen wat je tegenhoudt eigenlijk? Knipoog

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:53

Ben altijd erg blij met dit soort organisaties. Ik doe dit soort werk ook met een kennis, alleen dan met honden uit Turkije. Maar super dat er nog meer mensen zijn die zich ermee bezig houden.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:59

o wat cool ik heb er een hondje van en ben coordinator van de adverteerders

wil zelf ook heel graag gaan misschien over 2 jaartjes ofzo hoe was het met jou geregeld met het verblijf als ik vragen mag ?

ben jaloers hoor ik steek er al mn vrije uurtjes in hihi Haha!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 18:04

Nou ik moest/mocht een stage doen voor school, en toen heb ik er heen gebeld, en zij hebben mijn verblijf toen geregeld, ik woonde bij wat Engelsen, echt superleuke mensen met kinderen, een zwembad en heel veel honden.. Lachen

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:19

O kijk dat is helemaal ideaal natuurlijk Lachen

lijkt me een supergave ervaring mede omdat ik voor ze werk en mijn eigen hondje ervandaan komt natuurlijk Haha!

dan heb je ook nog eens alle hondjes ontmoet die ik adverteer Haha!

ben je ook nog mee geweest naar een dodingsstation ? sommige stagaires gaan daar ook heen ....lijkt me echt erg om de realiteit onder ogen te zien

ennuh dan ken je misschien ook wel een paar van mijn favo hondjes van ace ......Lucky een zwartje , berta het oudje en oudje milan Haha! milan is nu gereserveerd en heeft waarschijnlijk een huisje gevonden verder vindt ik de bodegerotjes ook lief...placido , marion etc ...eigenlijk teveel om op te noemen dus Haha!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 18:23

Ik ben niet naar een dodingstation geweest.. Knipoog Ik heb vooral heel veel schoongemaakt.. Tong uitsteken

Ken je Bruno ook? en lolito.. Echt het zijn daar geweldige honden.. Lachen Sommige niet trouwens.. Knipoog

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:23

wat geweldig dat je daar stage gelopen hebt.
4 jaar geleden inmiddels alweer stond mijn spaanse boxermeid op mij te wachten op het vliegveld in savetem belgie.
vanuit spanje overgevlogen, ik was verliefd geworden op haar foto en haar verhaal.
De mensen doen ontzettend goed werk, ik heb een kanjer van een hond en raad ook zeker aan om een van deze kanjers een goede thuis te bieden Lachen

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:26

Bruno niet volgens mij ...lolito ...wel jolito bedoel je die toevallig Haha! hoewel lolito heeft er volgens mij ook gezeten ..zijn zoveel namen dat ik er af en toe wat vergeet hoor haha Haha!

ennuh welke zijn niet geweldig dan haha ben benieuwd of weet je niet meer hoe ze heetten Haha! ?

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:28

O wacht lolito ! was een zwartje toch ?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 18:32

Ja klopt, een zwarte hond met een kort staartje.. Lachen

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:32

jep die ken ik nog was even graven in mn geheugen hoor haha die is een tijdje geleden al geplaatst Lachen

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 19:07

Dat was een van mn favorieten daar, die klom overal overheen en was niet op te sluiten.. Haha!
Lady is ook een geweldig beestje.. Lachen