gezocht hondenluik voor in deur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PrinsesJ

gezocht hondenluik voor in deur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 15:53

Aangezien ik ga samenwonen en mijn eigen hond meeneem.Moet ik voor haar ook een oplossing vinden.

Ik werk zelf overdag en mijn vriend onregelmatig.. Maar hij heeft mij al duidelijk gemaakt dat het mijn hond is en niet de zijne (kan ik begrijpen).Dus uitlaten is mijn pakkie an.
Nou zou ik dus willen dat ze (als meneer thuis is en ik niet) wel gewoon naar buiten kan om eventueel haar behoefte te doen.
Maar de hele tijd deur los deur dicht is ook geen oplossing.

Nou heb ik al een beetje op internet lopen zoeken. Maar ik heb bijna alleen nog luiken gevonden voor honden die de groote hebben dat er zelfs een labrador door kan. En ik heb zelf een boomer (malterser ong) .. dus zo groot hoeft de luik niet te zijn. En dat ze gewoon zelf van binnen naar buiten kan en vanaf buiten weer naar binnen.

Weet iemand van jullie waar ik die kan halen of bestellen??
Je zou mij (en mijn vriend vooral) erg helpen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: gezocht hondenluik voor in deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:59

Volgens mij kun je kijken bij de tuinland. Kan een dierenzaak het ook niet bestellen voor je? Of misschien een kattenluik?

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:07

Ik zou het bij Beestenboel neer zetten, ik denk dat ze je daar beter kunnen helpen. Ik tem wel even Lachen

Succes!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:08

Ik zou oppassen met te grote luiken: hoe groter, hoe inbraakgevoeliger (daar kan een kind of een kleine volwassene doorheen). Ik zou eerder voor een groot formaat kattenluik gaan, maar blijven oppassen dat het niet te groot wordt.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:11

Ik zou ook zeggen groot formaat kattenluik, een Maltheser is niet zo groot toch?

Maar ik moet er wel even bij zeggen dat ik het vreemd vind dat je vriend niet voor de hond wil zorgen, jullie gaan toch samenwonen? Dan heb je dat toch voor elkaar over? Misschien moeten jullie daar eens over praten, zoveel moeite is het niet om een hond even buiten te laten. Niet aanvallend bedoelt hoor!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:18

Bij ons in de dierenwinkel hangen alle formaten, van kattenluiken voor normale katten tot die héle groten en alles er tussenin. Dus gewoon even wat dierenwinkels bij langs gaan.
Ik zou wel kiezen voor een luikje met een infraroodzender, ivm inbraakgevoeligheid. Is het luikje echt te kliein om er een persoon doorheen te wringen (en inbrekers zijn zeer geslepen) dan kan een magneetje ook. Maar gewoon een losse zou ik niet doen.

Succes!

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 16:30

bedankt voor de reacties..
Ja ik zat ook al te kijken naar de beveiliging..
Had al wel een luik gezien die geen infra rood had maar wel dat hij op slot kon. Weet natuurlijk niet ofdat het genoeg zou zijn voor inbrekers.
Ik woon zelf ik een klein dorp waar we gelukkig wel een dierenwinkel hebben maar een niet al te groot assortiment helaas.
Bij die infrarood dingen had ik ook al gekeken maar ik kan ze alleen zeer groot vinden (labrador formaat en een stukje kleiner) maar die zijn nog veel te groot voor mijn hondje .. En ook zeeeerrr prijzig!! ..
Dat mijn vriend hem niet wil uitlaten hebben wij het al over gehad. Maar ik kan zijn standpunt ook wel begrijpen. Ik had de hond al eerder als dat ik met hem had. Dus heb het niet echt met hem kunnen overleggen bij de aanschaf van de hond. Iedereen daar zijn eigen mening in. Ik heb ook dingen die hij graag wilt dat ik doe maar die doe ik dus ook absoluut niet ..(met normale dingen bedoeld haha)

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:33

Groot formaat kattenluik moet lukken denk ik, anders meet je de hond op en ga je langs de dierenwinkel kun je kijken of het past.

Tsja en even de hond uitlaten lijkt me ook niet een al te grote moeite desnoods laat ie hem gewoon even in de tuin. Onze hond doe ik tussen de middag ook even in de tuin doet ie zn behoefte en gaat weer naar binnen, verder laat ik m smorgens en savonds uit.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:39

Gewoon bij de dierenwinkel moeten ze die wel verkopen hoor. Lachen

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 20:21

@ Anna 85 .. Ja dat ben ik ook idd van plan.. Maar omdat mijn vriend 5 verschillende soorten diensten heeft is hij ook op verschillende tijden thuis. EN hij wil dan ook gewoon de honden naar buiten doen. Dat doen wij thuis nou ook (3 honden) maar als ik kan ga ik toch met haar wandelen. Maar om elke keer als zij naar buiten wil de deur open te doen. wachten tot ze klaar is. Blijf je aan het lopen. En aangezien in onze huisje de achterdeur aan de ene kant is en onze bank aan de andere kant van de woning onderhand komt te staan blijf je dus aan het lopen. En is denkik ook wel fijner voor de hond zelf. Hoeft ze niet eerst aan te geven dat ze naar buiten wil. Kan ze gewoon gaan waneer ze wil.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:25

geen leuke reactie, maar je hebt niet echt een leuke vriend als hij je hond er niet bij wil nemen,en dan bedoel ik de verzorging....jeetje als hij echt van je houd kan hij je hond toch wel even uitlaten??

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:30

Wat zijn dat nou voor vreemde reacties over die vriend?? Hij houdt toch van háár, dat wil toch niet zeggen dat hij van die hond moet houden en er mee moet gaan lopen?? Jeetje, als hij vervelend wil doen dan zegt hij dat dat beest er helemaal niet in komt.
Misschien heeft hij wel helemaal niks met honden, en was er helemaal geen hond gekomen als ze eerder waren gaan samenwonen. En omdat zij nu al een hond heeft, moet hij hem maar gaan uitlaten? Sorry hoor, dat vind ik erg vreemd.
Bovendien, ze red zich nu toch ook met de hond?

Wat doe je eigenlijk op de dagen dat jullie allebei niet thuis zijn?

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:35

lalidan, wat heb jij met honden? als ik dat zo inschat niet zoveel....

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:47

criollolover schreef:

Omdat ik van mijn ex hield betekende niet dat ik accepteerde dat hij de kat op de slaapkamer had als ik bij hem sliep, simpelweg omdat ik dat ongelooflijk ranzig vind. Dus de kat eruit of ik eruit. Lachen En dat zei verder helemaal niks over mijn relatie met mijn ex.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:50

criollolover schreef:

Dus het feit dat ik me in die vriend kan verplaatsen betekend voor jou dat ik niet veel met honden heb? Dat zegt denk ik meer over jouw inlevingsvermogen in andere mensen dan over wat ik met honden heb.

Ik heb namelijk ontzettend veel met honden. Ik wil ontzettend graag een hond, kan niet wachten tot ik er een kan nemen, loop nu vaak met de hond van de buren van mijn ouders, was vanmiddag op auditie voor een orkest en het eerst wat ik daar deed was de hond aanhalen. Dus ik heb geweldig veel met honden, maar kan me desondanks gewoon erg goed voorstellen dat er ook mensen zijn die er niet veel mee hebben en dus ook geen behoefte hebben voor de hond van een ander op te draaien.

En voor het geval mijn reactie uit een ander topic bij jouw vraag meespeelt: Waar ik heel weinig mee heb, is honde-eigenaren die hun hond niet opvoeden en vervolgens zeggen: "dat doet ie nooit hoor"en "hij luisterd normaal altijd". Maar dat heeft niks met de hond te maken, maar met de eigenaar.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:52

Plien91 schreef:
criollolover schreef:

Omdat ik van mijn ex hield betekende niet dat ik accepteerde dat hij de kat op de slaapkamer had als ik bij hem sliep, simpelweg omdat ik dat ongelooflijk ranzig vind. Dus de kat eruit of ik eruit. Lachen En dat zei verder helemaal niks over mijn relatie met mijn ex.

Maar dit geval is heel anders vind ik.

Voor die vriend is het toch niet zo'n moeite om die hond eens in de zoveel uur naar buiten te laten (naar buiten laten he, niet uitlaten). Ik kan begrijpen dat hij de hond niet wil uitlaten als hij er zelf niet zoveel mee heeft, maar om nou zoiets kleins niet te willen doen..

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:56

LZP -> BB

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:16

Plien91 schreef:

Als een partner me voor zo'n keuze zou stellen: jij eruit of kat eruit zou ik heel snel wegwezen.

Je kunt op een normale manier overleggen dat je die kat niet op de slaapkamer wil, maar als mijn man tegen me zou zeggen (om welke reden dan ook) huisdier eruit of ik ga eruit dan zwaai ik hem vrolijk uit.
Zulke dingen zeg je imo niet in een gezonde relatie.

Zelfde geldt voor jouw opmerking: Als hij vervelend wil doen zorgt hij dat de hond er helemaal niet inkomt. Prima, dan zoekt hij toch lekker een ander.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 01:14

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 17:37

volgens mij had ik dit topic idd geplaatst voor het vinden van een hondeluik. En niet een manier zodat min vriend de hond uitlaat..
De hond was er eerder dan mij vriend. En het is MIJN hond niet de zijne. EN daar hebben wij het ook gewoon goed over gehad. Hij heeft idd niet zoveel met honden. En ik heb de hond gekocht en niet hij.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:22

prinses, daar heb je ook helemaal gelijk in, maar mijn gevoel zegt dat ook de echte hondenliefhebbers even op je vriend hebben gereageerd.....(zoals ik) sorry daarvoor, maar goed bedoeld

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 22:20

dat snap ik ook wel..
Met in elk ''gezin'' is het anders.. Bij mij thuis wouden mijn moeder, zus + ik honden. En mijn vader vind ze leuk en lief maar zou er niet voor kiezen. Maar wij moesten en zouden een hond. En die kwam er ook. Maar mijn vader heeft meteen heel duidelijk gemaakt dat het uitlaten voor ons is. Hij heeft er niet voor gekozen om een hond te nemen. De hond van van ons dus onze zorg. En ik heb deze hond gekocht. Dus ook mijn zorg, en niet de zijne..

Iedereen denkt daar anders over. En iedereen laat ik daarover in zijn waarde. Maar respecteer ook de mening van iemand anders. En ''dwing'' andere niet jou mening op ..

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:25

wij hebben ook een grote katten luik voor onze jack russel,en dat werkt echt prima,hij kan naar buiten wanneer hij maar wil,ik heb deze katteluik gewoon bij de boerenbond gekocht,hebben ze in alle formaten.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 22:27

en waar mag de boerenbond zitten. Ik heb er al wel eens van gehoord maar volgens mij zit hij hier nergens in de buurt (woon in een extreem klein dorp haha).
En het dichtsbijzijnde stad is ook niet echt veel.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:32

haha kennen jullie de boeren bond niet Haha! hier zit er in elk dorp wel 1.hebben jullie geen winkels waar ze argrarische spullen verkopen? je kan het ook bij een gewone dierenwinkel gaan kijken,die zullen er vast ook wel hebben.als je eens in brabant komt dan zal je vast de boerenbond tegen gaan komen Knipoog