jeetje die rothond zet me voor gek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

jeetje die rothond zet me voor gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 01:23

vanavond wilde ik mijn hond gaan uitlaten en liet de riem per ongeluk boven liggen. nou, over t algemeen luisterd ze goed dus ik dacht ik doe het wel zonder. eers kwam ik een groep hangjongeren tegen waar ze keihard op afvloog. ze maakten nogal kabaal dus dat vond sanne wel erg interessant en vloog dus zo op ze af. ik haar na veel geschreeuw terug gekregen. loop ik door met haar, staat er ergens een huisdeur open en ja hoor, weg is mevrouw. die liep dus gewoon doodleuk dat huis binnen, helemaal tot in de keuken. en kwispelen dat ze deed Bloos ik dus schreeuwen naar die hond en die mensen vonden het wel komisch. nou ik niet dus, ik schaamde me echt helemaal dood. ze zaten daar sinterklaas te vieren en nu was het niet sinterklaas maar sanne die ineens naar binnen vloog. ik heb me wel 100 x verontschuldigd en liep met een roden kop dat huis weer uit Bloos wat een clown is die hond van mij toch. en als je dan boos word op haar kan ze zo lief onschuldig kijken alsof ze van niks weet. grrrrrrrr Haha!

Nickytje

Re: jeetje die rothond zet me voor gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 01:29

Dat kan gebeuren... Gelukkig konden die mensen er nog mee lachen! In het vervolg je lijn niet meer vergeten..
Dat is sowieso toch veiliger!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 01:30

ik vergeet dat ding nooit. het was de 1e keer. omdat ze normaal ook altijd losloopt ( maar ik heb dan de lijn wel bij me) dacht ik dat het niet veel uitmaakte. het is alsof ze voelde dat ik dat ding was vergeten.

Manon073

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 01:31

Haha ik vind het best grappig eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen
Zoiets zou onze hond ook best doen, gewoon ergens binnen lopen Tong uitsteken
En ach, zolang die mensen er ook om konden lachen dan is er toch geen probleem! Haha!

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 01:34

Mijn hond is ook wel eens een huis binnengelopen waarvan de voordeur openstond. Het ergste was nog dat ik niemand zag of hoorde, dan voel je je ook knap ongemakkelijk terwijl je de kamers afzoekt naar je hond Scheve mond

Manon073

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 01:35

Naranga schreef:
Mijn hond is ook wel eens een huis binnengelopen waarvan de voordeur openstond. Het ergste was nog dat ik niemand zag of hoorde, dan voel je je ook knap ongemakkelijk terwijl je de kamers afzoekt naar je hond Scheve mond

Ge-wel-dig! ROFL
Was er niemand binnen dan? (behalve je hond) Tong uitsteken

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 02:00

Blijkbaar niet, er kwam iig niemand op mijn geroep af...
(misschien zaten ze op de wc Bloos )

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 02:03

Volgende keer gelijk naar huis gaan na het eerste incident lonneke!! Jouw hond = jouw verantwoordelijkheid!!

Vriend van me is laatst met zijn wagen op een 90km weg tegen een rotweiler aangeknald die los liep, hond dood en voor 1000en euro's schade aan de wagen...

Lonneke, niet voor het een of ander, maar het zijn levende wezens, het kan echt knap fout gaan. Als je hond niet op jouw appel staat, lijn je ze aan, en anders niet naar buiten gaan! Het zou toch te jammer zijn mocht er wat gebeuren?

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 04:05

aan de ene kant is zoiets wel grappig natuurlijk, maar aan de andere kant ben ik blij, voor mijn honden, en jou hond, dat ik jou niet tegengekomen ben in dit geval. Ik vraag me namelijk af hoeveel erover was gebleven nadat ze mijn aangelijnde honden tegengekomen was... Aangezien ik die van mij altijd aangelijnd houd omdat ze niet al te lief zijn tegen anderen. In dat geval zal ik mijn verantwoordelijkheid nemen door ze bij me te houden, en door een ander zullen ze alsnog de dupe zijn.

Gelukkig woon ik niet bij jou in de buurt Knipoog En gelukkig is er niks gebeurd met je hond. Maar idd, volgende keer toch maar ff terug naar boven om de lijn op te halen.
Laatst bijgewerkt door Teelee op 06-12-08 04:41, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 04:15

Blijkbaar luistert ze toch niet zo goed... Tong uitsteken
Mijn hond loopt ook altijd los en heb meestal ook geen lijn bij me maar zulke gekke dingen heb ik nooit meegemaakt. Maar de mijne houd ook niet zo van vreemden, blijft altijd op een afstandje.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 09:08

Ik ga mee met chantal en poes.
Op zich is het een grappig verhaal, maar oei wat kunnen er lelijke ongelukken gebeuren met zo'n loslopende hond.

Je doet er verstandig aan om een cursus te gaan volgen, zodat zowel jij als hondlief leren hoe te gedragen.
Op zo'n cursus leert je hond gehoorzamen, maar leer jij ook heel veel dingen over het opvoeden van een hond.
Schreeuwen is niet echt opvoedkundig, en jaag je ze vaak alleen maar weg mee.
Een keer je stem verheffen is prima, maar achter die hond lopen schreeuwen daarmee bereik je weinig en zet je jezelf voor paal.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 09:15

Ik kan er eigenlijk ook niet mee lachen.
Wie weet wat er allemaal had kunnen gebeuren.
Het is en blijft jouw verantwoording en je hebt duidelijk geen controle over je hond.

Enne...........dat doet ze anders nooit....
Das een veel te vaak gehoorde smoes.
Feit is dat jouw hond gewoon niet luistert en daar dien je wel je verantwoordelijkheid voor te nemen en dat op te lossen.

En sowieso..schreeuwen naar een hond..
Misschien moet je je eens verdiepen in hondengedrag, aangezien dat nou niet bepaald een goede reactie is naar een hond die in haar ogen niks fout doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:07

Hoe kan een hond jou nu voor gek zetten????
De enige die jou voor gek zet ben jezelf door je verantwoordelijkheid niet te nemen!!!
Hoezo rothond, wees blij dat er geen ongelukken zijn gebeurd door je eigen nalatigheid Rolleyes

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:18

niet zo dramatisch....er is toch niets gebeurt?
ik denk dat Lonneke nooit meer de riem vergeet..
Hoezo niet schreeuwen tegen een hond?
Ik heb er 7 ,en toen ze achter een verdwaalde gans aan gingen die in eens in mijn land liep....nou mijn longen uit me lijf geschreeuwt hoor!
Gelukkig hielp het geschreeuw,en ze lieten de gans met rust....ik was wel drie dagen schor...

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:23

Ach gut Gelukkig hebben die mensen het goed opgevat Clown

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:24

Wat een overdreven reacties weer Rolleyes

Ze heeft haar hond wel vaker loslopen als ze de lijn wel bij zich heeft, hoe kon zij nou weten dat haar hond dit zou doen? Ach, er is niet gebeur. Zelfs de mensen waar haar hond binnenliep waren niet boos, waarom hier dan zulke reacties? Soms vind ik dit forum zo verschrikkelijk jammer...denken jullie zelf niet dat ze volgende keer die lijn echt wel meeneemt? Frusty

Onze hond loopt ook altijd los, maar die gaat niet bij vreemden naar binnen (vindt ze doodeng), en niet op andere honden af. Bovendien luistert ze super Lovers Onze pup loopt uiteraard wel aan de riem, maar meer omdat hij gewoon gaat zitten en niet meer meewil *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:28

Het is gewoon weer zo'n typische Lonneke actie, zelf niet nadenken en dan de schuld op die "rothond" afwentelen.
Vind het juist heel mild dat ik na jaren van dit soort berichten NU pas reageer..... Haha!
Hoe vaak heeft ze nu al niet laten blijken de zorg van een dier niet goed te kunnen dragen....., vaker als ik zo kan tellen!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:41

Ik ga met Lia mee...
Laatst moest de hond al weg omdat ze een kat gebeten zou hebben, was ook niet waar.
Nu deze actie weer....
Lonneke bedoelt het allemaal heel goed, maar kan het jammer genoeg eigenlijk niet aan, en overschat zichzelf. DAt leidt tot situaties waar de dieren de dupe van worden.
Want nu namen de mensen het goed op, maar wat als iemand Sanne het huis uit getrapt had met zn kisten? Of een van die hangjongeren een rotje naar dr toegegooid had?
Het is niet gebeurd, daar mag je blij om zijn, maar het had makkelijk gekund....

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:46

Nja, die situaties ken ik allemaal niet Tong uitsteken

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:51

dat deed mijn hond ook aleen die liep de chinees in en toen daar de keuken in Bloos
heb me toen echt dood geschaamt Verdrietig
daarna nooit meer deriem vergeten.
en me 10000x verontschuldigt Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:55

Sommige reacties zijn wel erg heftig..
Ik ben het er mee eens dat het niet slim is om een hond zomaar los te laten lopen. Daar zijn bepaalde uitlaatplekken voor. Een hond hoort -zeker op straat- gewoon aan de lijn. Daar voorkom je ongelukken mee. Voor hetzelfde geld springt ze voor een auto of een fietser.

Zie dit maar als een goede les en voortaan niet meer de deur uit zonder de lijn Knipoog

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:56

Dat soort dingen gebeuren toch, als de omgeving het toelaat om een hond los te kunnen laten lopen, waarom niet?
Onze hond liep een keer een café in, iedereen lachen, schaamde me ook dood Bloos

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:03

Mij is ook wel eens iets soortgelijks overkomen:
- Als wij de hond uitlaten gaan we soms wel eens langs een pad, waar erg veel bomen zijn waar hij zijn behoefte kan doen. Maar aan de andere kant staan huizen met een open tuintje ervoor( of laag hekje) Nou , de hond zag een vogel in een van die tuintjes, sprong erina, de vogel vloog telkens door naar een ander tuintje terwijl onze hond der achter aan vloog. Door die tuinen....
- Mijn moeder had een keer de riem los gedaan. En onze hond is een hele suffe hond, behalve als hij eten ziet, of katten/vogeltjes. Nou, er stond een tuin open. met een huis ernaast en die tuin ging dan waarschijnlijk achter het huis door. en onze hond vloog die tuin in. Ik en ma durfde er niet in te lopen. Dus riepen we. En uiteindelijk kwam ie terug....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:08

Kan gebeuren ik had het laatst ook, ik wilde bij de oversteek mijn hond aan de lijn doen maar ze zag een vrouw staan in een deuropening.En ze rende zo naar binnen,dus ik roepen want die vrouw houd niet van honden.Maar zonder riem uit laten doe ik niet want ik heb een zeer eigenwijze hond en ik neem geen risico.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:12

Sommige reacties zijn wel heftig, aan de andere kant... dit soort dingen horen dus niet te gebeuren.... Sowieso, op het moment dat het je de eerste keer gebeurt tijdens het uitlaten, weet je dus onmiddelijk dat het dus NIET kan en ga je meteen terug naar huis om alsnog die riem te halen. En hou je dus die hond zolang bij de halsband of nekvel vast tot je thuis bent.

Verder ga ik mee met degene die zegt dat een hond je nooit voor schut zet. Een hond laat alleen maar zien wat voor opvoeding hij heeft gehad. Nou, deze hond heeft keurig geleerd dat als er een lijn aanwezig is hij geen keuze is, maar als hij wel een keuze is, hij dus niet hoeft te luisteren. En dus klopt er echt iets niet in de opvoeding.

Sorry, maar ik kan me zo aan honde-eigenaren ergeren die zeggen: normaal luisterd hij altijd hoor.

In mijn ogen mag een hond sowieso pas los als hij echt voor de volle 100% luisterd. Rent hij nog weleens weg als hij los is (zoals het voorbeeld voor mij)? Dan niet los. Dan knoop je er maar 3 longeerlijnen aan, kan hij toch rennen en doen, maar heb je hem nog altijd aan de lijn. Maar niet 100% luisteren is gewoon niet los. Klaar.