Wie heeft er een Vizsla?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabin_e

Wie heeft er een Vizsla?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 23:36

De titel zegt het al..! Knipoog
Wie van jullie is de trotse eigenaar van een Vizsla?

Ik heb sinds kort met dit ras kennis gemaakt en sinds de Winnershow in Amsterdam ben ik er verliefd op!
Na mijn studie wil ik dus een Vizsla aanschaffen Bloos .. Dan is er in ieder geval genoeg tijd voor een hond..!

Maar voor die tijd zou ik nog veel over dit ras te weten willen komen, mede d.m.v. ervaringen van eigenaren!

Ik ben benieuwd! Knipoog Bloos

Anoniem

Re: Wie heeft er een Vizsla?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:41

Ik zou er ook een willen, ze zijn erg leuk. Eerst wilde ik een Weimaraner, maar iemand vertelde mij dat de Visla braver is, beter luisterd. Ze zijn idd erg lief en ze verliezen niet zoveel haren... ook heel belangrijk, heb nu een JR, wordt gek van de haren heel het jaar door.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:46

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 23:47

Haha jaaa mijn ouders hebben ook een Jack Russel X Boeren Fox.. Wát een haren Nagelbijten / Gniffelen Niet normaal! Knipoog
Vizsla's zijn inderdaad braver dan Weimeraners.. Maar Weimeraners zijn ook mooi! Bloos

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 23:47

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:49

Was er laatst niet een topic op BB (of BB-ITP) van iemand die een Vizsla pup had aangeschaft? Ik kan het me nog herinneren, want ik vond het een prachtige hond, kende het hele ras nog niet eens! Haha!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:57

op het hondenforum zitten een aantal zeer ervaren viszla eigenaren die je heel ver kunnen helpen met het ras te leren kennen....
Ik denk niet dat er veel vizsla eigenaren op bokt zitten namelijk... Je kan ook gewoon eens een aantal afspraken met fokkers maken om de honden irl mee te maken en meer informatie te winnen... en misschien zelfs zover komen dat je een voorkeur hebt voor een combinatie waarvoor je je al op de wachtlijst kunt laten plaatsen...

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:59

Wij hebben Rhodesian Ridgeback.. Broertjes van de Vizsla Lachen

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 13:20

Jolanda_ schreef:
op het hondenforum zitten een aantal zeer ervaren viszla eigenaren die je heel ver kunnen helpen met het ras te leren kennen....
Ik denk niet dat er veel vizsla eigenaren op bokt zitten namelijk... Je kan ook gewoon eens een aantal afspraken met fokkers maken om de honden irl mee te maken en meer informatie te winnen... en misschien zelfs zover komen dat je een voorkeur hebt voor een combinatie waarvoor je je al op de wachtlijst kunt laten plaatsen...

Heej bedankt voor de tip, maar dat heb ik uiteraard allemaal al gedaan! Knipoog
Ik ben benieuwd of er op bokt ook mensen zijn die een Viszla hebben.. Omdat dit het door mij meest bezochte forum is Bloos

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:14

XoNo schreef:
Was er laatst niet een topic op BB (of BB-ITP) van iemand die een Vizsla pup had aangeschaft? Ik kan het me nog herinneren, want ik vond het een prachtige hond, kende het hele ras nog niet eens! Haha!

Dat was ik Haha! En die mooie pup is Simba.

Simba is idd een Vizsla, ze is inmiddels 12 weken oud en matg vanavond voor het eerst naar de puppycursus. Eens kijken of ze echt zou goed luisteren Knipoog Tot nu toe hebben we daar weinig van mogen merken..

Simba is echt een schatje. Onze Labrador was als pup echt pup; gewoon schattig en leuk, maar that's it. Simba is echt enorm op mensengericht, zoekt contact, is veel verder dan andere pups. Ze hebben echt enorm veel energie, vergis je daar niet in! Wij waren daar echter bewust naar op zoek. IUk heb een overkill aan foto's, dus als iemand benieuwd is...?

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 14:27

Jaaa foto's!! Knipoog Bloos Haha!
Ik zoek juist een hond die veel beweging nodig heeft..! (Voor na mijn studie Haha! Maar ben alvast opzoek) Ik ken de Viszla al goed, maar ben benieuwd naar ervaringen van eigenaren.
Navy ben jij ook actief op het Viszla forum?

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:30

Nee Sjukke, ik zeg je eerlijk dat ik ook niks moet hebben van de vereniging. Ik houd van Vizsla's om het karakter en voorkomen, en omdat de mijne een Hongaarse moeder heeft en dus niet hier in NL erkend is, zouden wij ook volledig uitgekotst worden omdat wij het ras niet 'zuiver' houden. Daar ben ik niet zo van, mijn Vizsla is mijn vriendinnetje en of zij nu wel of niet een NLs goedgekeurd papier heeft... Ze blijft mijn meisje en fokken doen we er toch niet mee.

Foto's komen vanavond, andere pc!

Rubiquil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:33

Ik ben al ruim 13 jaar trotse Vizsla eigenaar!
Begonnen met een eigen teefje die helaas afgelopen januari is ingeslapen.
Daar hebben we een prachtig nestje mee gefokt met 9 puppies, waarvan we er eentje gehouden hebben.
Ik ben nog altijd hartstikke blij met haar 7 jarige (en prachtige!) dochter!

Ik heb op deze pc helaas geen foto's voor je.

Maar ik heb echt niets dan goeds over dit ras! Ze zijn heerlijk actief, wandelen, spelen, apporteren etc. Die van mij vind echt alles leuk!
Verder is het echt een schat van een hond evenals haar moeder was.

Ze luistert perfect en niet alleen naar mij. Als er visite bij ons is kan iedereen tegen haar zeggen: mand of plaats of zit of wat dan ook en dat doet ze dan:) Ze is echt de een ideale hond. Ze kan er heel goed tegen om alleen te zijn.
Behalve actief kunnen ze ook perfect luieren:D In de zomer ligt ze (en haar moeder eerst ook) altijd lekker in de zon te snurken;)

Alle vragen zijn welkom hoor!!

En Navy: wat een prachtige pup is simba!

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 15:52

Navy schreef:
Nee Sjukke, ik zeg je eerlijk dat ik ook niks moet hebben van de vereniging. Ik houd van Vizsla's om het karakter en voorkomen, en omdat de mijne een Hongaarse moeder heeft en dus niet hier in NL erkend is, zouden wij ook volledig uitgekotst worden omdat wij het ras niet 'zuiver' houden. Daar ben ik niet zo van, mijn Vizsla is mijn vriendinnetje en of zij nu wel of niet een NLs goedgekeurd papier heeft... Ze blijft mijn meisje en fokken doen we er toch niet mee.

Foto's komen vanavond, andere pc!

Oja, nja en gelijk heb je! Knipoog Ik heb geen idee wat andere fokkers vinden van Viszla's met hongaarse ouders... Op dat forum lees ik veel leuks, nieuwtjes, dingetjes en van alles over de Viszla, dus vandaar dat ik het je vroeg.
Ik ben benieuwd naar de foto's! Haha!

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 16:01

Rubiquil schreef:
Ik ben al ruim 13 jaar trotse Vizsla eigenaar!
Begonnen met een eigen teefje die helaas afgelopen januari is ingeslapen.
Daar hebben we een prachtig nestje mee gefokt met 9 puppies, waarvan we er eentje gehouden hebben.
Ik ben nog altijd hartstikke blij met haar 7 jarige (en prachtige!) dochter!

Ik heb op deze pc helaas geen foto's voor je.

Maar ik heb echt niets dan goeds over dit ras! Ze zijn heerlijk actief, wandelen, spelen, apporteren etc. Die van mij vind echt alles leuk!
Verder is het echt een schat van een hond evenals haar moeder was.

Ze luistert perfect en niet alleen naar mij. Als er visite bij ons is kan iedereen tegen haar zeggen: mand of plaats of zit of wat dan ook en dat doet ze dan:) Ze is echt de een ideale hond. Ze kan er heel goed tegen om alleen te zijn.
Behalve actief kunnen ze ook perfect luieren:D In de zomer ligt ze (en haar moeder eerst ook) altijd lekker in de zon te snurken;)

Alle vragen zijn welkom hoor!!

En Navy: wat een prachtige pup is simba!

Ah wat leuk! Lachen
Sinds ik op de Winnershow ben geweest gaat mijn interesse ook meer naar teefjes-Viszla's. Deze zijn toch weer 'anders' dan de mannekes. Knipoog Een klasgenootje van mij heeft een Viszla reu, van -volgens mij- 3 jaar oud. Vidor heet ie. Maar teefjes zijn volgens de eigenaren die ik gesproken heb tijdens de Winner meer aanhankelijker dan reutjes.. Ze liggen liever bij de baas etc. En ik vond ze zooooo mooi Bloos (de uitstraling ook).
Ik kan niet wachten totdat ik afgestudeerd ben.. en dan eindelijk mijn eigen hond kan aanschaffen! Pling

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:26

Ik vind het werkelijk prachtige honden, maar dat actieve dat ligt me niet zo Bloos Haha! wij hebben duitse doggen en die kúnnen hele stukken lopen (en dit doen we ook hoor Tong uitsteken), maar ze kunnen ook makkelijk een dagje minder en krabben dan niet meteen de lambrisering van de muren af Haha!

Dus als iemand ooit nog een schijndode Viszla overheeft, dan houd ik me aanbevolen *LOL*

Rubiquil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:35

XoNo schreef:
Ik vind het werkelijk prachtige honden, maar dat actieve dat ligt me niet zo Bloos Haha! wij hebben duitse doggen en die kúnnen hele stukken lopen (en dit doen we ook hoor Tong uitsteken), maar ze kunnen ook makkelijk een dagje minder en krabben dan niet meteen de lambrisering van de muren af Haha!

Dus als iemand ooit nog een schijndode Viszla overheeft, dan houd ik me aanbevolen *LOL*

Hier hebben alle bij mijn vizsla's ook nooit problemen mee gehad. Als we een dagje weg gingen dan lieten we ze smorgens uit en dan vroegen we of de buren ze tussen de middag even in de tuin wouden laten om hun behoefte te doen en als we dan savonds terug waren gingen we weer uit. Dus je hoeft echt niet elke dag kilometers te gaan wandelen met een vizsla;) Het ligt denk ik ook maar net aan je hond en wat ie gewend is.
Maar dat neemt niet weg dat als je wel heeel lang gaat wandelen met de hond dat ie dan echt iedere seconde super enthousiast is Haha!
Het zijn ook zo'n lieverds he Lovers

Uit mijn zelf gefokte nestje heb ik dus een hond gehouden en toevallig heet een van de broertjes ook Vidor! Toevallig Knipoog

(Fokken was eenmalig, we vonden het met het gezin heel leuk om eens te doen en we wouden graag zelf een puppy erbij. Wel alles officieel en dus ook met stamboom etc *LOL*

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 19:21

Zouden jullie nog foto's willen sturen van de lieve Vizsla's? Schijnheilig Vork Ik ben zooo benieuwd Haha!