ratten vraag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseylove

ratten vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 13:06

Hallo allemaal.
Ik ben in het bezit van 3 ratjes (zie proviel)
nou heb ik echt de laatste tijd problemen met me koe.
ze blijft vechten en andere ratjes verwonden.
nu zit ze apart in een ander hokje.
som hebben ze momenten dat ze gewoon echt niet samen kunnen en elkaar gewoon vol aanvallen.

de 2 andere ratjes zijn al hun hele leven samen.

die koe heb ik er later bijgekocht.
deze is nogal bijtgraag.
het liefst doe ik deze weg want niemand wil deze oppakken en ermee spelen want ze pakt je gewoon.

is er iets wat hier aan kan doen?
om hun nou altijd gescheiden te houden ben ik niet van plan.
maar als ze door blijven vechten( en die koe is echt de aanzetter) gaat ie echt weg want het gaat zo niet langer.
iemand tips? om dat beest alleen te laten zitten is ook niks.

Groetjes
Sabrina

Anoniem

Re: ratten vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 00:25

hoe oud zijn de ratjes? zijn het mannetjes of vrouwtjes? en hoe heb je ze aan elkaar laten wennen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 00:30

dees_daan schreef:
hoe oud zijn de ratjes? zijn het mannetjes of vrouwtjes? en hoe heb je ze aan elkaar laten wennen?

Ik heb dezelfde vragen.
Verder: Waar heb je het bijtende ratje vandaan, hoe lang heb je haar al en vertoonde ze dit gedrag altijd al?

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 14:24

RedPassion schreef:
dees_daan schreef:

Ik heb dezelfde vragen.
Verder: Waar heb je het bijtende ratje vandaan, hoe lang heb je haar al en vertoonde ze dit gedrag altijd al?

zie proviel voor meer info over de dieren

ik heb de bonte inmiddels in een aparte kooi ernaasr gezet zodat ze wel contact met snuffelen hebben maar niet bij elkaar kunnen.
heb de DA even gebelt en die heeft de tip gegeven.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:37

Meestal helpt het om 2 rittens erbij te zetten, maar hoelang heb je koe al en wanneer is ze dit beginnen doen? Het enige wat ik uit je profiel heb gevonden is dat ze 1 jaar is... Misschien moet je dit maar eens posten in een rattenforum Lachen daar zul je meer succes hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:42

ik zou er niet meer bij gaan zetten grote kans dat het weer fout gaat.. misschien is het handiger om de info hier neer te zetten, nu moet iedereen in je profiel zoeken..
hoe heb je ze laten wennen de eerste keer?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:22

horseylove schreef:
ik heb de bonte inmiddels in een aparte kooi ernaasr gezet zodat ze wel contact met snuffelen hebben maar niet bij elkaar kunnen.
heb de DA even gebelt en die heeft de tip gegeven.

Oeeh,, lekkere DA heb je Boos! Ratten kunnen daar namelijk niet tegen, Als ik 2 kooien tegen elkaar zet, en in de een Luna, en in de ander noe-amy en ik zet ze daarna weer samen, dan pakken ze elkaar.

In hoeverre grijpt Koe de andere ratten? tot bloedens toe? of hoor je alleen gegil en gekrijs.

Koe is de jongste, en ze wil (denk ik) de alpha(baas) worden in de groep, Hier voor moet ze de huidige apha 'verslaan' en dat doen ze door te stoeien, Alleen gaat dit niet altijd even zachtjes. En sommige mensen verstaan dit echt onder vechten.

Daarom dat ik eigelijk wil weten, bloeden ze? hoor je alleen gegil of gekrijs, elke dag? of soms? en wat gebeurd er dan ( egelen, blazen, tegen over elkaar staan, wie licht er boven Koe of een ander? )

En in hoeverre grijpt koe jij? bijt ze tot bloedens toe door? en wat doe jij in zo'n geval?

Je mag me altijd een pm sturen, wil jou en je ratten graag helpen. Meestal valt er wel iets op te lossen.