ons nieuwe puppie: KAI!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

ons nieuwe puppie: KAI!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 15:42

Ik wil jullie even voorstellen aan onze nieuwe puppie Kai! Kai is een grote munsterlander van 8 week oud en wordt de nieuwe jachthond van mijn vader. Ongeveer 1,5 maand geleden zijn onze beide honden onder de auto gekomen, behalve dat we dus geen honden meer hadden (wat is het dan plotseling stil in huis Nagelbijten / Gniffelen ) had mijn vader ook geen jachthond meer, tijd voor een nieuwe dus. Hij heeft vandaag zijn eerste fazant al geapporteerd dus dat gaat helemaal goed komen denk ik. Tong uitsteken Niet alle foto's zijn even scherp maar zo'n zeer actief puppie is echt een drama om te fotograferen Clown Naast Kai hebben we ook een nieuwe herder genaamd Amy, zij is al wat ouder (1 jaar). We hebben ze nu beide 5 dagen en ze hebben het al hardstikke leuk samen Ja

Genoeg gel*lt hier de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een foto van Amy:
Afbeelding

Catori

Re: ons nieuwe puppie: KAI!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:48

Leuke honden allebei!
Komt wel goed met het jagen zoals het eruit ziet op de foto's.

Veel plezier met beide beestjes Knipoog

(Ik heb een kleine munsterlander/heidewachtel)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:49

Al een echte jachthond zo te zien, jammer dat ze zo snel volwassen worden.

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:50

Ahhh vet schattig hondje!

Ik kom binnenkort kijken!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:31

Leuk hondje! En wat een grappig knuffeltje heeft ie!

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:33

Ach wat een snoepie!! Die zou je toch zo mee willen nemen!
Veel plezier met de beide hondjes!

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:35

welk ras is dit; een friese stabei ( of hoe dat ook geschreven wordt)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:42

Ah, wat een schatje Lachen Veel plezier met hem. Ik kan me indenken dat het verlies van de vorige honden hierdoor een klein beetje slijt.

Sympie, zie eerste zin van de TS.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:50

Geweldig!!! Wat is hij schattig! Ik heb er zelf ook een!
http://i59.photobucket.com/albums/g307/ ... oto003.jpg
Vind het super honden. Ze hebben een geweldig uithoudingsvermogen en hebben een trouw karakter.
Veel sterkte met her verlies van je vorige hondjes, tevens veel plezier met deze nieuwe kanjer Lachen

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:53

dejavu schreef:
Ah, wat een schatje Lachen
Sympie, zie eerste zin van de TS.

goed opgemerkt van me Bloos
Thanks

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:53

Oh wat een schat die pup zeg! Mooi koppie. Jullie herder ook trouwens.

Nou veel plezier ermee hoor!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 18:46

x_Irisje_x schreef:
Vind het super honden. Ze hebben een geweldig uithoudingsvermogen en hebben een trouw karakter.
Veel sterkte met her verlies van je vorige hondjes, tevens veel plezier met deze nieuwe kanjer Lachen

Ja het zijn echt geweldige honden! De vorige jachthond was ook een grote munsterlander, en dat was zo'n geweldig dier (zowel als gezinshond als jachthond) dat we persé weer een grote munsterlander weer wouden. Kai hebben we helemaal uit Duitsland moeten halen omdat er geen nesten meer waren in Nederland Tong uitsteken

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:47

2 knappe honden hoor, vooral de pup is erg mooi getekend...

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:49

Visconti schreef:
x_Irisje_x schreef:

Ja het zijn echt geweldige honden! De vorige jachthond was ook een grote munsterlander, en dat was zo'n geweldig dier (zowel als gezinshond als jachthond) dat we persé weer een grote munsterlander weer wouden. Kai hebben we helemaal uit Duitsland moeten halen omdat er geen nesten meer waren in Nederland Tong uitsteken

Zijn idd moeilijk te krijgen. Wij hadden geluk dat er net een nest van 14 puppies was geboren.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:03

Wat is die leuk !! Lovers Ik vind de naam ook echt super !!
Lekker veel foto's van hem blijven posten.. leiden jullie hem zelf op als Jachthond? Hoe gaat dat in zijn werk? Lachen

Niet banketstaaf bedoeld hoor , maar hoe kon het gebeuren dat beide honden onder de auto kwamen ? Ach gut

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 17:32

niet banketstaaf hoor, kan me voorstellen dat het vragen oproept. Maar we wonen nu 12 jaar op deze plek en hebben al die jaren probleemloos honden gehad. We wonen hier erg afgelegen en er komen ook heel weinig auto's langs, we hebben een groot erf dus onze honden liepen altijd gewoon los met ons mee als we in de stallen bezig waren. Maar nu gingen mijn ouders op vakantie en daardoor was de jachthond een beetje van slag (was heel erg gehecht aan mijn vader) en liep ze van het erf de weg op, waar toevallig een auto langs reed. Na 3 dagen in de kliniek was het een hopeloze zaak en hebben we haar in laten slapen. Ongeveer 1,5 week later liep onze labrador onder de auto, dat was altijd al een beetje een wegloopertje en ondanks dat we heel goed op hem lette wist hij ons toch te ontglippen. Het was een heel zacht klapje maar hij had wel meteen een dwarslesie, dus die hebben we toen ook moeten laten inslapen. Gekke is dat beide honden op zowat de zelfde plek zijn aangereden, het blijft raar. Zo gaat het jaren goed en dan twee honden kwijt in nog geen twee week.

De opleiding van een jachthond gaat eigenlijk bijna het zelfde als die van een normale hond, eerst leer je hem de standaard commando's en als hij die goed kent moet hij leren apporteren, apporteren over het water etc. Als dat er allemaal goed inzit mogen ze af en toe mee op jacht en moeten ze wennen aan het geweer, het jagen zelf gaat eigenlijk vrij makkelijk omdat ze gewoon hun instinct volgen. Het feit of het een goede jachthond wordt of niet is dan ook grotendeels erfelijk bepaald Ja (Daarom komt Kai ook uit een hele goede jachtlijn Haha! )

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:22

owww een friese stabij echt leuke pup zeg Haha! En wat is amy ook prachtig , geweldige foto trouwens

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:23

wat een poepie!!
zielig vogeltje ( Tong uitsteken )
(het speeltje dan he Haha! )

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:49

Wat een poepje ! Lovers

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:56

Wat een scheet!
Ik heb zelf een Heidewachtel van 6 maanden, ook al zo'n jager Haha! Laatst had 'ie al een fazant, och hij was zo trots Haha! Ik iets minder toen ik zag dat hij er niet zo heul lief mee om was gegaan Nagelbijten / Gniffelen

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:00

Wat een schattig hondje! En wat leuk, een fazant in mini-formaat Knipoog . Veel geluk en vooral plezier gewenst met kai!

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:24

Ahh, wat een lekker ding! Wij hebben thuis ook een grote munsterlander. Ze heeft echt een heel goed karakter, en luistert super.

*kijkt even voor een foto*
Gevonden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XQXVNWM6.jpg

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:44

Interessante foto's en uitleg, kom je wat meer te weten over de opleiding van jachthonden Lachen
Vind het een schatje hoor, zo'n lieve blik, komt helemaal goed als 'ie nu al iets had gevangen! Haha!
Wel jammer van je twee andere honden, zal wel zwaar geweest zijn Ach gut

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:15

Melanie_D schreef:
Ahh, wat een lekker ding! Wij hebben thuis ook een grote munsterlander. Ze heeft echt een heel goed karakter, en luistert super.

Gevonden:

Jeetje wat zijn die van ons anders!

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:23

x_Irisje_x schreef:
Melanie_D schreef:

Gevonden:

Jeetje wat zijn die van ons anders!

Inderdaad! Maar ik moet zeggen dat ze alle drie dezelfde trouwe kop hebben. Deze foto is genomen in de winter. In de zomer is die van ons lichtgrijs. Onze hond kan trouwens hélemaal niet jagen. Ze heeft één keer een konijn gevangen, maar die lag al dood in de sloot Knipoog Wij hebben haar ook niet voor het jagen, dus trainen haar hier ook niet in. Grappig dat dit dan ook zo verschilt, ik wist niet dat dat echt erfelijk was!