Hondenuitlaat frustratie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Hondenuitlaat frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 15:01

Ik moet het even van me afschrijven omdat ik niemand van de gemeente en beheer van de dijken kan spreken ivm druk, vergadering of er gewoon niet zijn.

We wonen hier erg mooi met veel natuur en heerlijke dijken en vrij veel hondenlosloop route hier. Alleen om daar met je losse honden te gaan lopen is geen feest meer zo langzaamaan. Steeds meer mensen reageren chagerijnig of ronduit agressief als je daar met je niet aangelijnde hond loopt. En dat zijn zowel mensen zonder als mensen met hond.

Die er met hond lopen (nou ja plassen poepen klaar ongeveer) lopen hun zwaar gefrustreerde hond mee te sleuren aan een veel te kort riempje en gaan volledig over de zeik als je daar met je losse honden loopt. En omdat dit tegen een woonwijk aanzit is het er heel erg druk met dat soort mensen. Je kunt daar dus niet normaal lopen zonder uitgeblaft te worden door hondenbazen of dan maar van ellende je honden ook maar aan de riem te doen.

Alleen ik wandel met een scootmobiel dat is al een probleem en echt hun energie kwijt kunnen ze dan ook niet. Alle dijken verder inclusief een mooi aangelegd nieuw pad dat kilometers doorloopt zijn sinds vandaag spontaan verboden voor honden. Ik heb de beheerder erover gebeld maar die wist niets van borden af maar ze zouden wel kloppen. Er lopen geen schapen er wonen geen mensen naast maar het mag niet meer. 40 km fietspad in een keer verboden terrein zelfs met een aangelijnde hond mag het niet meer.

Oftewel mooie omgeving maar om je honden fatsoenlijk te kunnen laten lopen moet je met de auto een eind rijden door het gezeur hier nu. Niet echt fijn. Huilen

Wesco

Re: Hondenuitlaat frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:03

Ik herken het wel, alleen hier is het anders .
Iedereen laat zijn hond in de woonwijk loslopen en loopt zelf 100 meter verderop.
En dan loop ik netjes met mijn aangelijnde hond en irriteer me aan alle loslopende honden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 15:06

Mag het daar wel of niet. Hier ga ik juist naar de losloopgebieden en krijg je nog commentaar. Zelfs al houd je ze bij je. het is gillen en hysterisch doen op een paar honderd meter afstand.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:06

Ik vraag me eigelijk af of je je honden dan ook onder controle hebt. Ik snap die mensen volkomen als jou hond bij die van hun staat te feesten ondertussen zij daar gewoon geen zin in hebben. Ik ken het probleem namelijk andersom, mensen die hun hond los hebben en daar geen controle over hebben die bij mijn honden staan. Ik had een loops teefje moest haar op de arm nemen en verder lopen omdat een reu ons niet met rust liet..... en nergens een eigenaar te bekennen (niet dat die hond overgens luisterd) maar dan kunnen ze van mij ook de wind van voren krijgen.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:09

Maar een losloopgebied is toch om juist je hond los te kunnen laten lopen...als iemand (al dan niet met aangelijnde hond) dat niet waardeerd, moet ie ergens anders gaan wandelen toch...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 15:10

Ze staan echt onder controle, lopen nooit verder dan een meter of 10 bij me uit de buurt. En nagenoeg iedereen die daar nog loopt met zijn losse hond heeft hetzelfde probleem. de gebieden zijn er nou juist om ze los te kunnen laten. Ga dan als je erg bang bent voor losse honden niet op het losloopgebied "wandelen"

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:11

SaNNeS88 schreef:
Maar een losloopgebied is toch om juist je hond los te kunnen laten lopen...als iemand (al dan niet met aangelijnde hond) dat niet waardeerd, moet ie ergens anders gaan wandelen toch...

Vind ik ook, maar er kunnen altijd uitzonderingen zijn als je in een drukke wijk woont waar je alleen daar kan lopen met honden, en ik ben van mening dat je als je een aangelijnde hond tegen komt dat je je hond gewoon bij je moet roepen zodat je geen last van elkaar hebt.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:14

meissielief schreef:
SaNNeS88 schreef:

Vind ik ook, maar er kunnen altijd uitzonderingen zijn als je in een drukke wijk woont waar je alleen daar kan lopen met honden, en ik ben van mening dat je als je een aangelijnde hond tegen komt dat je je hond gewoon bij je moet roepen zodat je geen last van elkaar hebt.

mee eens

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:14

karuna schreef:
Mag het daar wel of niet. Hier ga ik juist naar de losloopgebieden en krijg je nog commentaar. Zelfs al houd je ze bij je. het is gillen en hysterisch doen op een paar honderd meter afstand.

Hier in de wijk is het verplicht om je hond aan te lijnen.
Ik mijd juist losloop gebieden als het druk is aangezien mijn hond niet met reuen kan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 15:23

Jij mijdt ze dan nog. Er is hier heel veel keuze om je hond uit te laten. Veel groen veel wijkparken waar ze niet losmogen. Maar dat is 100meter verder lopen. En dat is kennelijk te ver. Als ik kijk naar het losloop stuk en de rest is het 4 km maximaal door het hele dorp heen verdeelt aan 2 kanten van de rivier zonder oversteek tegen 80 of 90 km waar je lekekr kan wandelen maar niet los.

En de hond bijroepen die al maar maximaal 10 meter bij je vandaan loopt is niet genoeg. Dan nog krijg je hysterisch gekrijs. het enige dat goed genoeg is is maximaal 1 meter lijn en dan nog het liefst beneden aan de dijk gaan staan. En dan nog is het paniekerig hun hond meeslepen want de andere hond is eng, gevaarlijk weet ik veel wat.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:25

Mmm, ik vind veel mensen sowieso heel panisch met hun honden soms.
Zodra mensen al iemand met een andere hond zien, gaan ze panisch de lijn verkorten, hem heel erg bij zich houden en zoveel mogelijk andere honden vermijden.
Tja... als je ('je' in het algemeen) er een 'issue' van wil maken moet je vooral dat doen.... die dieren gaan voortaan dan ook buitenzinnig reageren omdat jij aangeeft dat er 'blijkbaar iets engs is met andere honden'.
Mensen die op zo'n manier met hun hond omgaan moeten zeker niet naar een losloopplaats gaan.... daar hebben ze niets te zoeken.

Er zijn genoeg andere plekken waar je met je hond aangelijnd kan lopen immers.

Punt dat wel vervelend is, is het feit dat veel mensen die gebruik maken van losloopplaatsen hun honden soms slecht hebben opgevoed en zelf ook niet erg netjes zijn.
Zo hebben ze hun honden soms totaal niet onder controle en kunnen we idd soms vervelende dingen gebeuren, al is het maar dat een veel te grote hond heel enthousiast tegen een kleuter aanspringt.
En wanneer mensen dan ook nog eens de hondenpoep die op een stoep of fietspad terecht komt niet opruimen, ja... dan begrijp ik dat deze groep mensen het voor iedereen verpest.

Hier loop ik in het bos.... daar is geen 'hond' Haha!
En als ik langs het fietspad loop op weg naar het bos heb ik haar wel aan de lijn; veiliger. Ze is netjes opgevoed qua poepen, want ze weigert op iets anders te poepen dan gras of bosbladeren.... altijd van de paden af.... wat een schatje he? Ach gut

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 15:28

Wat het maffe is dat die met een losse hond lopen, minderheid juist wel de poep opruimen en die met hun hond 100 meter maximaal aan het riempje lopen de stront overal laten liggen. Maar wel demonstratief een zakje bij zich dragen.

Ik ga nu ook uit pure frustratie maar weer de Canta in en een eind rijden tot ik een plek tegenkom waar het wel kan. In de buurt van mijn knollie zitten ook veel losloopgebieden in het bos en daar wordt wel normaal gereageert. Maar om nou 2 of 3 keer per dag 12 km te gaan rijden is ook niet echt fijn.

En nergens willen poepen waar geen gras of zand is doen die van ons ook niet. ZIj poepen of plassen niet eens ergens als er teveel ligt. Dan houden ze het liever op.