Ik wilde gewoon even opscheppen met mijn 3 fantastische Britjes. Mooi zijn ze he? xD Ik ben helemaal gek op ze, en vind dat ik een paar mooie exemplaren hier heb rond lopen. Iemand anders ook besmet met de Britteritus?
Ik heb 2 halve Britten. Beide zijn heel licht rood van kleur (dierenarts noemde het altijd verdunde roodfactor?). Ze zijn prachtig, alleen als ze gaan verharen...
Jaaaaaaa hier een 'slachtoffer' met Britteritus!! Ik heb een Brits korthaar Chocolat ex-kater van 3 jaartjes oud! Mucho heet hij! En ben momenteel nog op zoek naar een Brit kitten katertje! Als maatje voor Mucho * Dus als jullie er ergens nog één leuke kitten kater voor me weten.. *
Ik heb er ook één en ik begin er noooooit meer aan! Mozes is een smeerlap eerste klas, houdt zichzelf niet schoon, als hij op de bak geweest is, kan ik aan de sporen zien waar hij daarna geweest is....
Hij is wel heel erg knap en best lief (tenminste voor mijn man, mij vindt ie niet zo....).
Wauw, wat hebben ze van die heerlijke dikke koppen zeg! Onze Brit die heeft nog een Baby Face en wel een dik lijf.
Die Brit van ons Danst in de kattenbak, vandaag nog de hele woonkamer+keuken schoon moeten maken want meneer had de hele kattenbak binnenstebuiten gegooit.
Onze Brit is van 20-09-05 en is nu 3 jaar.. En Brutaal!
Ah leuk! Mijn Brit is het tegenovergestelde van een smeerlap! Hij is echt zooo schoon. Wanneer hij op de kattenbak is geweest schud hij eerst *heel schattig! * zijn pootjes uit voordat hij een stap op de schone vloer zet.
Hij is wel klein voor een kater. Op jonge leeftijd is hij gecastreerd n.a.v. een lange blaasontsteking-behandeling en cryptorchidie (1 balletje was niet ingedaald). Het balletje wat wel was ingedaald heb ik zelf weggehaald (toen werkte ik nog als paraveterinair..) De operatie was iets ingrijpender dan een normale castratie. Uiteindelijk is hij genezen van de blaasontsteking, maar door de ontsteking in de blaas (veranderd het pH gehalte van de urine) kreeg hij last van blaasgruis. Om te voorkomen dat hij een 'echte' plaskater wordt controleer ik Mucho maandelijks en krijgt hij Royal Canin, Feline, Urinary S.O. Katers die later gecastreerd worden groeien langer door en worden iets vorser. Mijn Mucho is net een poes, maar dan een kater.. Momenteel is hij vrij van blaasgruis en helemaal gezond!
Hij is inderdaad mooi. Onze ene kater is nog een volle kater en de andere hebben wij in juni laten castereren. De gecastereerde kater is een grote logge kater met dikke kop. En de volle kater is iets kleiner en lichter. Heb zo even geen foto's maar die staan wel op onze site.
Onze poes is wel een beetje een smeerkeesje. Ze bedekt haar poepje niet. Daar heeft ze haar personeel voor de HTKpoes