Een kat/poes uit het asiel, wat zou jij doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Een kat/poes uit het asiel, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 19:51

Goedenavond medebokkers!

Zoals in de titel al staat: Zou jij een kat uit een asiel nemen of zou je deze via een andere weg aanschaffen?

Zo ja, wat is jou motivatie hiervoor?
Zo nee, waarom zou je dit niet doen?

Ik hoop hiermee wat voors en tegens tegen elkaar af te kunnen wegen..

Groeten Paulien

LovingTweety

Re: Een kat/poes uit het asiel, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:52

Wij hebben er 2 die uit het asiel komen.

www.dierenasielleiden.com

En het zijn ontzettend lieve beestjes. We hebben ze met 10 of 12 weken gehaald. Ik zie geen reden om ze niet uit het asiel te halen Zelfs een gedeelte van de kosten worden door de dierenbescherming betaald => castratie e.d. Al hebben wij daar geen gebruik van gemaakt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:53

Ik zou het NU niet meer doen, ik zit namelijk met raskatten en regelmatig kittens. Ik zou veterinair gezien er niet verstandig aan doen een asielkat in huis te nemen ivm ziektes en parasieten.

Ben je geen kattenfokker, dan zou ik zeggen : "wat let je ?" Super toch als je een asielkat een blijvend huisje kan bieden.

Ik vind het zo sneu die asieldiertjes.
Heb pas nog een trailer vol met krabpalen,speeltjes, mandjes, tentjes etc etc aan het asiel gegeven. Daar weet ik dat de diertjes er echt blij mee zullen zijn. En de mensen ook Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:53

Ik krijg deze week mijn tweede ex-zwerfkat. Daar kies ik bewust voor. Er zijn al teveel katten en deze zijn gered van een zwerversbestaan.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:54

Later als ik groot ben en ga samenwonen wil ik 2 katten hebben. Ik denk erover om ze uit het asiel te halen. Het kost misschien wel wat meer geld dan via Marktplaats maar ik vind het een fijn idee om een kat een nieuwe kans te geven.

Willeke_

Ja, als een kat je aanspreekt zou ik het wel doen.
Wij hebben er ook eentje gehad uit het asiel, probleem was alleen dat je z'n geschiedenis niet weet (meestal) dus dat is altijd wel een gok.

Ben je wat leuks tegen gekomen????

Volgens mij moet je topic trouwens wel onder Beestenboel komen staan, zal even temmen.

Vjestagirl

Ik zou opzich best een kat uit het asiel willen, maar het jammer eraan vind ik dat het best duur is (natuurlijk is dat maar een gedeelte van de kosten), terwijl als je een schattig jong kitten ophaalt bij mensen is het vaak gratis

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:55

Heeyy,
waarom zou je het niet doen? veel van de beesten die daar zitten hebben een slecht verleden, om ze een nieuw leven te geven is toch geweldig, second change :p

ik zou het doen....
Ik wil later ook altijd een hond uit het asiel.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:55

Wij hebben 3 uit het asiel. En 3 opvangkatjes via andere wegen.

2 komen uit een "gewoon"nest.

Allemaal stuk voor stuk leuke dieren.
1 asielkat komt van de straat. Die houdt niet zo van aandacht. Maar de 2 anderen zijn heerlijke schootpoezels..

Mijn hond komt ook uit het asiel. Was veel werk, maar ook die gaat never nooit niet weg.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:56

Ik had een asielkat, 12 jaar ontzettend veel plezier van gehad, ook al was ze al 5 toen haar kregen Lachen

Ik heb liever een asielkat dan een pretnestpoesje Ja

KiWiKo

ik wilde jaaahaaaren terug ook een kat, ik naar het asiel.........

maarja, ik loop daar en kan dus echt niet kiezen Lachen Ben naar de balie toegegaan en gezegd, joh geef mij de meest moeilijk plaatsbare kat die je hebt zitten, het enige wat ik echt wil is dat die goed zindelijk is...........

Kwamen ze met Moppie van Mathieu aanzetten Lachen een 8 jarige lapjeskat, nog kaal van de schimmel........

Geweldig lief dier!! Lachen nog een jaar of 4 een hele leuke kat aan gehad........... en ineens lag ze dood op de tafel buiten, in het zonnetje..........

Willeke_

Vjestagirl schreef:
Ik zou opzich best een kat uit het asiel willen, maar het jammer eraan vind ik dat het best duur is (natuurlijk is dat maar een gedeelte van de kosten), terwijl als je een schattig jong kitten ophaalt bij mensen is het vaak gratis

Voordeel is wel dat ze gechipt, geënt, gesterriliseerd/gecastreerd zijn. Zou eigenlijk niet weten hoeveel je daar normaal voor kwijt bent maar volgens mij kom je dan ook in de buurt.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:57

Een kat uit het asiel? Heb je ook nog voorkeur voor leeftijd?

Ik zelf vind het leukste om een jong dier aan te schaffen, maar dit kost natuurlijk wel veel tijd in opvoeding. Ik vind de kitten fase het leukste en vind omdat mijn dieren tot aan hun dood bij mij blijven ik dan ook deze fase mag meemaken.
Wanneer je zelf fulltime werkt is een wat oudere kat die de opvoeding al heeft gehad misschien een beter idee.

Mijn laatste kat heb ik heel bewust uit een opvang gehaald, deze opvang vangt straatkatten ( alle leeftijden ) in en plaats deze in pleeggezinnen, vanuit deze gezinnen worden ze naar een vast adres verkocht. Deze mensen willen allemaal het beste voor hun kat die ze in de opvang hebben en vertellen je ook eerlijk het karakter van de kat.
Mijn poes heb ik gekocht met +- 9 weken, vanaf 2 dagen oud zat ze in het pleeggezin samen met haar zusje. Haar moeder was flink ziek en dus hebben ze de kittens bij haar weg gehaald zodat ze zelf ook op kracht kon komen en de kittens zijn met de fles groot gebracht. Deze poes is echt superaanhankelijk en als ik nog eens een kat wil aanschaffen dan doe ik het zeker weer via deze stichting.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 19:57

Ik heb op internet al diverse leukerds gezien inderdaad. En ik ben van plan om volgende week maandag een rondje asiels te doen om te kijken wat er is.

De kosten varieren nu tussen de 80 en 110 euro voor een kat/poes rond de 6 a 8 jaar. Ik wil bewust een volwassen kat omdat mijn vriend en ik beiden te weinig tijd hebben voor een kitten qua opvoeding etc.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:58

wij hadden er 3 uit het asiel

allemaal leuke katten! echt waar

eentje is helaas weggelopen. en een andere is doodgereden

het wennen duurt lang, maar als ze eenmaal gewend zijn zijn ze echt heel huisvast

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:59

Paulusjuh schreef:
Ik heb op internet al diverse leukerds gezien inderdaad. En ik ben van plan om volgende week maandag een rondje asiels te doen om te kijken wat er is.

De kosten varieren nu tussen de 80 en 110 euro voor een kat/poes rond de 6 a 8 jaar. Ik wil bewust een volwassen kat omdat mijn vriend en ik beiden te weinig tijd hebben voor een kitten qua opvoeding etc.

Zo, dan is het wel duurder geworden, volgens mij was het toen wij een kat uit het asiel haalde rond de 60 euro.

Astor

Zeker weten zou ik het doen, als ik later op mezelf woon zou ik het ook zeker doen.
Is toch super om die kat/poes een mooi huisje te biede, waar hij hopelijk zijn hele leven kan blijven.
En lekker goed verzorgt en verwent kan worden Lovers

CM_

Vjestagirl schreef:

Jep en die gratis kittens zitten vol vlooien, wormen , niesziektes. Zijn niet geent, niet ontvlooit of ontwormt, en met alle dierenartskosten erbij ben je dan zelfs duurder uit.

Een asielkat is zo duur omdat ie geent is, en geholpen.

En je helpt er de andere katten mee!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:00

Ik zou het wel doen Ja

Kittens nemen mensen toch wel, dus daar zou ik niet zo gek snel voor gaan maar sowieso: Waarom niet zo een beestje een 2e kans geven..?

KiWiKo

Die van mij was ook heel dankbaar leek wel Lachen Lachen echt een voorbeeldige kat!

Ik geloof dat ik er 50 GULDEN voor heb neergeteld Knipoog

daniella74

Mijn volgende kat komt weer gewoon uit het asiel, ik heb er alleen maar goede ervaringen mee. Mijn ouders en ik hebben op 2 katten na altijd "katten met een verhaal" gehad en we hebben nooit echte problemen gehad. Je moet met sommige dingen wat meer rekening houden maar uiteindelijk wennen mensen en katten snel aan elkaar.

In verhouding is het absoluut niet duur aangezien de dieren al volledig kant-en-klaar worden aangeleverd bij de nieuwe eigenaar, geent, gechipt, ontwormt, opgelapt en gecastreerd c.q. gesteriliseerd.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:01

http://www.dierenasiels.com/
Dit is een hele leuke site met heel veel asieldieren uit Nederland (en België) er op. En alle dierenasiels staan er op!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 20:01

Voorkeur voor leeftijd heb ik niet echt eigenlijk. Als het maar eentje is die houd van aandacht en naar je toe komt (natuurlijk zal dat niet de eerste dag gelijk zo zijn).

Het lijkt me erg gezellig om een kat als huisdier te houden. Daarnaast weet je uit een asiel inderdaad wat de kat wel/niet heeft en is hij gechipt etc etc. Als je een kat zo van iemand overkoopt, heb je dat weer niet.
Kittens vind ik ook geweldig, maar helaas, zoals ik al zei werken we beiden fulltime.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:02

ik heb een kattenbeest uit het asiel. Met 5 maanden daar gehaald Lachen

bovendien doe je er veel goeds mee, je helpt toch weer een kat aan een huisje Knipoog
evengoed emt honden. mijn tante en oom hebben laatst een achtjarig hondje uit het asiel gehaald super tof Haha!

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:02

Wij hebben 2 asielkatten, super lieve beestjes.
Ik ben vrijwilliger bij het asiel en ik weet hoeveel katten er zitten te wachten op een nieuw thuis. Lachen