Normaal vissen gedrag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Normaal vissen gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 17:23

Ik heb sinds vorige week een luchtpomp in mijn aquarium hangen. Nu zwemmen mijn vissen door de luchtstroom, laten zich omhoog blazen, zwemmen er tegenin en doen dat best heel veel.

Is dit normaal gedrag?

waypoint

Re: Normaal vissen gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:31

volgensmij is dat wel normaal, mijn vissen doen het in ieder geval ook, die kunnen wel de hele dag tegen het "stroompje" in zwemmen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:32

ja dat is wel normaal, de mijne doen dat ook en vinden het leuk. let er wel op dat ze ook nog normaal kunnen zwemmen als dat niet zo is even je pomp zachter zetten of iets meer naar onderen doen

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:33

ja doen die van mij ook hoor! als ik het pompje uit zet dan worden ze heel sloom... gekke beesten!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 17:35

Ok dan is het goed. Dan ga ik opzoek naar een slitstukje dat er ook eentje in mijn 2de aqaurium kan

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:59

je bedoeld zo`n pomp die bubbels in je aquarium maakt?! je bent je er van bewust dat het niet nodig is om er eentje in je aquarium te hebben?! je water neemt daar namelijk geen zuurstof van op omdat de bubbels te snel naar het oppervlakte steigen om opgenomen te worden door het water. zuurstof planten zijn genoeg om voldoende zuurstof in je water te krijgen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 19:20

Hmmm de bubbels gaan ook te snel naar de oppervlakte, maar als het goed is wordt er meer zuurstof opgenomen omdat het beweegt. En ik had eerst een ander dingetje, en daarmee hingen mijn vissen steeds aan het oppervlak, en nu niet meer.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:49

Jolanda_ schreef:
je bedoeld zo`n pomp die bubbels in je aquarium maakt?! je bent je er van bewust dat het niet nodig is om er eentje in je aquarium te hebben?! je water neemt daar namelijk geen zuurstof van op omdat de bubbels te snel naar het oppervlakte steigen om opgenomen te worden door het water. zuurstof planten zijn genoeg om voldoende zuurstof in je water te krijgen.

Euh maar als die bubbels naar boven gaan is het wateroppervlak meer in beweging --> meer zuurstof opname

Planten 'vreten' 's nachts alleen maar zuurstof, daarom zet ik altijd in de nacht een luchtpompje aan om toch extra toevoer van zuurstof te hebben.

Mijn bak is namelijk erg vol beplant, overdag dus geen probleem (fotosyntese), maar als die 'snachts ook allemaal o2 gaan gebruiken kan dat weleens benauwd worden voor de vissen (zeker de Lnummers schijnen er gevoelig voor te zijn)