3,5 uur reizen en 3 keer overstappen met kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

3,5 uur reizen en 3 keer overstappen met kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 18:52

Helaas moet ik tijdelijk afstand doen van mijn kat. Hij woont nu bij mijn moeder, en die wil hem niet en brengt hem naar het asiel als ik niks regel!

Een vriend van mij wil hem wel in huis nemen, zolang als het nodig is. Helaas woont hij niet in de buurt. En heb ik zelf geen rijbewijs.

Dus moet met ov. Maar er is niet echt rechtstreeks vervoer. Dus moet eerst met een busje(10 min). Dan met de trein(15 min) dan weer met de trein(1 uur) en dan met de bus(1,5 uur). En dan nog 25 min. lopen.

Is dit te doen voor een kat?

Ik ga nog even kijken of mij zusje mij misschien weg kan brengen. Maar denk niet dat het wat word.

dovish

Re: 3,5 uur reizen en 3 keer overstappen met kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:55

Lijkt mij niet zo'n probleem toch? Stop hem in een reismandje en hij zal het heus wel overleven. Ik denk niet dat het heel comfortabel is, maar die paar uurtjes zo doorbrengen lijkt me prettiger voor het dier dan naar het asiel, dan is het ook maar weer afwachten waar hij terecht komt...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:56

ja hoor, kan best
zal niet geweldigste oplossing zijn, maar beter dan in het asiel

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:04

Niet super natuurlijk, maar het is maar voor 1 keer. Ik zou het gewoon doen, maar wel proberen om de spits te mijden.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 19:05

Er zit weinig op denk ik.... hoop dat hij zich een beetje gedraagt.
Helaas staat mijn hele familie uit egoisten en willen de kat dus niet wegbrengen, ja naar het asiel..... wat ben ik kwaad. bah.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:07

Allemaal geen probleem, maar zorg wel voor een stevige, veilige reiskooi die goed af te sluiten is.

Ideaal, nee, natuurlijk niet, maar ook geen ramp hoor.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:10

Volgens mij kan dit prima. Ik zit ook wel eens 2 uren in de trein met de hond. Moet ik ook overstappen.

Gewoon in een goeie kooi met iets van haarzelf. Dan ruikt het naar haar plekje.

Succes!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 19:11

Nakisha schreef:
Allemaal geen probleem, maar zorg wel voor een stevige, veilige reiskooi die goed af te sluiten is.

Ideaal, nee, natuurlijk niet, maar ook geen ramp hoor.

En alsof het allemaal nog niet erg genoeg is, moet ik mijn hond ook nog meesleuren(pa wil niet oppassen)nou de kat zal het wel gezellig vinden, maar hoe ik het doen moet. Wou meteen een paar dagen bij die vriend blijven. Moet ik dus reistas. Kattenspullen. Kat en hond mee zeulen... gezellig.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:13

het kan wel, is niet ideaal, maar neem in ieder geval wat spullen mee voor als de kat onderweg 'een ongelukje' heeft, je kunt nl niet van te voren zeggen tegen een kat dat ie even naar de bak moet omdat dat de komende 3 uur niet kan.... plastic zakjes mee en keukenrol en eventueel een flesje met wat water of natte schoonmaakdoekjes. Hou er rekening mee dat je kat reisziek kan worden van het geschommel van de mand, hou die dus zo stil mogelijk onderweg.
Als je met de auto zou kunnen zou dat de voorkeur en minste stress geven. Zeker als je ook nog een hond en een tas voor je eiden spullen mee moet nemen.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 19:18

cissy schreef:
het kan wel, is niet ideaal, maar neem in ieder geval wat spullen mee voor als de kat onderweg 'een ongelukje' heeft, je kunt nl niet van te voren zeggen tegen een kat dat ie even naar de bak moet omdat dat de komende 3 uur niet kan.... plastic zakjes mee en keukenrol en eventueel een flesje met wat water of natte schoonmaakdoekjes. Hou er rekening mee dat je kat reisziek kan worden van het geschommel van de mand, hou die dus zo stil mogelijk onderweg.
Als je met de auto zou kunnen zou dat de voorkeur en minste stress geven. Zeker als je ook nog een hond en een tas voor je eiden spullen mee moet nemen.

Auto zou zeker een voorkeur geven. Ook voor mij. Haat openbaar vervoer. Maar helaas. Niemand die wil of kan. Taxi is onbetaalbaar. Ik zal de kattenbak en alles maar achter laten.. Als ik dat allemaal ook moet meezeulen.
Gelukkig reist mijn kat goed in zijn eigen mandje. In andere mandjes blert hij de boel bij elkaar. Maar in zijn eigen niet.
Hond vind ov prachtig. Zijn laatst van haarlem via schiphol naar groningen gereist. Geen enkel probleem.

Als hier nog iemand is die van noord/west groningen naar noordholland wil rijden Bloos 130 km. 1,5 uur ongeveer met de auto.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 19:27

Heb maar even een adv. bij diensten gezet... wie weet kan iemand mij meenemen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:40

sluit me aan bij Cissy, misschien kun je bij je DA clomicalm krijgen, middel om ze rustig te maken, wordt ook veel toegepast bij nieuwjaar (vuurwerk).

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:42

mijn kat vond het geweldig in de trein Clown

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:15

Let er ook op dat sommige katten erg lawaaierig kunnen zijn in een kooitje (ontzettend miauwen etc).

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 22:19

Nou toch wat weten te regelen dat ik met de auto kan gelukkig.

Mijn kattebeest heeft zijn eigen kooitje. Hier zat is als baby in, en dat is geen enkel probleem. Bij de dierenarts ligt ie ook altijd rustig te maffen. Maar in andere kooitjes maakt hij wel drama's.