Heb ik enige tijd geleden een rammetje bij de dierenambulance opgehaald. Super lief dier maar....
Ze moesten nog even gescheiden zitten omdat hij jong was maar wist niet hoe jong en dus ook niet of hij vruchtbaar was al. Zag nog maar 1 bal maar voor de zekerheid nog apart. Had het bovenhok van het benedenhok gescheiden door het trappetje af te sluiten met een dekseltje van gaas met fllinke steen erop. Blijkbaar vond het vrouwtje hem erg aantrekkelijk en heeft dus een keer in de nacht de steen omhoog geduwd. Foutje. Zaten dus de volgende ochtend gezellig bij elkaar.
Wij ze gescheiden uiteraard en zodra het kon (kan pas na een paar maanden oud) mannetje laten castereren. Al die tijd konden ze nog wel snuffen door het nu sterker verzwaarde gazen deksel. Na 3 weken bij elkaar gezet en wat er gebeurde verwachte ik niet. Was een chaos zag alleen plukken haar en geren. Maar wie nu wat deed zag ik helaas niet.
In het weekend er na 2e poging in de ruime ren. Weer plukken haar maar helaas niet kunnen zien wie nu de dader was maar had wel al mijn vermoeden want de haren kwamen van mijn vrouwtje

Vorig weekend beide konijnen in de gang gezet maar was geen succes te glad om te lopen. Toch maar weer in de ren (territorium van het vrouwtje de laatste tijd man zit boven) gezet daarna en toen zag ik het dus. Mannetje spring zijwaarts op het vrouwtje en begint als een bezetene in haar nek te bijten

En nu gaat dit nu nog wat worden? Van de zomer nogmaals proberen? En hoe verder wat moet ik nu weer met 2 konijnen als ze niet bij elkaar kunnen wat toch de bedoeling was......