Vis gered!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Vis gered!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 23:27

Ik heb op mijn bureau een aquarium staan. Daarin zaten een goudvis (Richellieu), 2 serassa's (Alice en Tom) en een shebunkin (Huckleberry). Tom en Huckleberry heb ik nog zo lang, pas 1,5 week. Mijn vissen hangen altijd wel een beetje aan de oppervlakte lucht te happen, maar daar worden ze oud mee (met een jaar zijn ze te groot voor het aquarium, en gaan ze een 3200liter vijver in).

Vandaag deed Huckleberry ineens vreemd. Hij ging wel heel erg bovenin hangen, en vlak daarna ging hij drijven. Ik heb als de duivel een maatbeker gepakt en hem eruit gehaald. Een speciaal zuurstof dingetje erbij in gegooit en zowaar, hij ging weer zwemmen. Ik had nog een 2de aquarium staan, maar die was erg vies, dus ik heb een hele grote pan gepakt, water erin, vis erin, zuurstof dingetje erin en plant erin en meneer begon weer vrolijk rondjes te zwemmen.

Ik heb het 2de aquarium schoongemaakt, nieuwe steentjes gekocht, plantjes, dingetje waar hij zich in kan verstoppen. En nu zwemt hij samen met Tom rond in het 2de aquarium, en Alice en Richellieu zwemmen nog in het oude. Het oude is wel een stuk groter, maar het gaat eigenlijk wel heel erg goed zo voor nu. Het oude (grote) aquarium heeft nu een fatsoenlijke luchtpomp (die een beetje veel te sterk is, dus daar moet ik eventjes wat op vinden, misschien gewoon een snee in de kabel.

Maar ik ben erg blij dat Huckleberry nog bij me is, want hij is wel heel erg mooi.